Anbefalte innlegg

det ryker svart røyk ut av eksos, hva kan være galt? trur det er turboen som lekker... kan jeg gjøre noe med turboen, f.eks helle RVS i oljen, kan det hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykktest ladetrykkssystem er greit å få gjort:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...Mulig jeg er dum her nå,men RVS...?Hva er det...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

diesel?...uforbrendt diesel er svart røyk,blå er olje,grå er vann...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

overskudd av diesel i forbrenningen (fet blanding) = sort røyk. Store mengder uforbrent diesel som kommer ut i eksos = hvit tykk røyk, samme med vann. Olje = blå/grå røyk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RVS er levrandør av tilsettningsstoffer så vidt jeg vet.

Lurium i oljen reparerer skjelden oppståtte feil etter min mening.. Det som hadd vært intresant å vite er hvilken motor d er snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RVS er levrandør av tilsettningsstoffer så vidt jeg vet.

Lurium i oljen reparerer skjelden oppståtte feil etter min mening.. Det som hadd vært intresant å vite er hvilken motor d er snakk om?

åj.. glemte å si hvilken motor det er snakk om, men det er en 1.9TDI 110hk 1997 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det vel mest sannsynelig at det er dysene som er slitt? det er svart røyk som kommer ut.

noen som har peiling om nye dysespisser må justeres før montering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykktest ladetrykkssystem er greit å få gjort:)

tenker du på matetrykket på diesel pumpa eller mener du turbotrykket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo trykk systemet:) sprekkte slager etc.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en 1,9 tdi passat som røyk noe helt forferdelig ved pådrag. Det var tydelig å høre at den feis! Den hadde sprekk i en gummihylse montert rett over topplokket, fra turbo til luftkjøler (?) i skjermen på venstre side. En 2 cm lang sprekk langs med gummihylsa på undersiden, umulig å se, måtte føle med fingrene.

Forresten så tror jeg den er laget av gull; 60mm lang og 40 mm i diameter, 2-3 mm veggtykkelse, vekt ca 20 gram tenker jeg, og Møller tar seg godt betalt: 960 kroner eller så, for en liten del til en 14 år gammel bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo trykk systemet:) sprekkte slager etc.. :)

okei, ja hadde vel vært greit å få det sjekket. skal invistere i en turbotrykksmåler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en 1,9 tdi passat som røyk noe helt forferdelig ved pådrag. Det var tydelig å høre at den feis! Den hadde sprekk i en gummihylse montert rett over topplokket, fra turbo til luftkjøler (?) i skjermen på venstre side. En 2 cm lang sprekk langs med gummihylsa på undersiden, umulig å se, måtte føle med fingrene.

Forresten så tror jeg den er laget av gull; 60mm lang og 40 mm i diameter, 2-3 mm veggtykkelse, vekt ca 20 gram tenker jeg, og Møller tar seg godt betalt: 960 kroner eller så, for en liten del til en 14 år gammel bil...

er ikke helt sikker på hvor du mener nå...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du ikke har samme motor, men sjekk alle slanger og koplinger og plastdeler for sprekker! Fra turbo og gjennom alle slanger og deler helt frem til motoren........

En liten sprekk kan være årsaken til svart røyk som det står over her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du ikke har samme motor, men sjekk alle slanger og koplinger og plastdeler for sprekker! Fra turbo og gjennom alle slanger og deler helt frem til motoren........

En liten sprekk kan være årsaken til svart røyk som det står over her.

okei, jeg skal gjøre det, går ut nå å sjekker om jeg finner noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant feilen ! :!

det var en slange mellom turbo og intercolleren som var sprukket.

strakk en sykkelslange rundt og stripset den fast. jeg ble kvitt både suselyden jeg hadde og bilen gikk mye bedre og renere :D

takk for hjelpen folkens! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var akkurat samme plass det var sprukken på min, var på bilextra å fikk meg en ny slange i silicon til 110kr :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nu tatt det enkleste først, å sjekke/bytte luftfilter! Ett skittent luftfilter er som å puste igjennom et sugerør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nu tatt det enkleste først, å sjekke/bytte luftfilter! Ett skittent luftfilter er som å puste igjennom et sugerør...

var ikke så gammel, den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.