Anbefalte innlegg

Jeg har etter mye om og men funnet ut at det er problemer med styrestrømmen til dyse nr.4. Denne dysa får omtrent 5V mindre spenning enn de andre dysene og åpner derfor ikke.

Må denne feilen være i motorstyringa?

Noen som har vært borti noe lignende ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at det ikke er brudd på noen av ledningene til dysene som går frem til en mystisk boks som sitter like ved sikringsboksen under panseret.

Finner ikke ut hva denne tingen er ved å søke på delenummer i ETKA.

Det er en liten lett boks og det går 6 ledninger inn eller ut av den. Kan dette evt. være 5 ledniinger til 5 dyser og en for jord eller noe i den duren kanskje ? Noen som kanskje vet hva jeg snakker om ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boksen du har funnet er antagelig formotstandene til dysene.

De begrenser spenninga til dysene.5 av ledningene går til dysene og den siste går til et knutepunkt mellom:fra bensinpumpe releet,bensinpumpa og styreenheten.Grunnen til at du ikke fant den på etka er nok p.g.a at den er nummeroverført til et nytt delenr.

Håper du ble litt klokere,lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg skjønner dette rett, så går ett sett ledninger via denne formotstanden og det andre settet går direkte på motorstyringa ?

Og hvis det kommer for lav spenning over formotstandene så må jo en motstand være kaputt:/

Er det noen måte å finne nye delenummer utifra det gamle delenummeret ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 6 ledninger tilsammen??5 går til dysene og 1 til det knutepunktet jeg nevnte i forrige innlegg.De begrenser spenninga,så du skal ikke ha 12 volt på dysene.

Du kan høre med en vag forhandler,så finner de nok delenr,spør om det er nr overført.Hvis ikke så kan du skrive nr her,så kan jeg prøve å få tak i det på mandagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo to ledninger på hver av dysene.

På den ene ledninga målte vi 0.4-0.5V og den andre til 11-12V

På dyse nummer 4 var spenninga bare 6V.

Det må da være slik at de ikke skal få MER enn 12V i så fall :confused:

Jeg skal uansett prøve å få ut den boksen når jeg bare finner ut hvorfor panseret mitt plutselig har kilt seg så jeg ikke får åpnet det : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes artig ut :D

Den ene ledningen på dysa kommer fra formotstanden,den andre går til styreenheten,blir jorda i styreenheten.99% sikker på at det skal være rundt 6 volt på dysene.Du skal ha 12v in på formotstand boksen fra bensinpumpe releet.Er ikke sikker på hvilken av ledningene.

Hvordan oppfører bilen seg,får du starta`n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada, jeg kan kjøre med bilen, det er ikke noe problem. Men det er endel vibrasjoner pluss at den bakker ujevnt og det rykker litt når jeg kjører, og så er det ingen forskjell fra når jeg tar av tennkabel eller kontakten på dysa på sylinder 4 så det virker ikke som den går på alle 5.

Jeg har laga ei stygg tjuvkobling fra dyse på sylinder 2 til sylinder 4.

Nå vet jeg bare såpass at det er litt spesielle dyser som står på denne motoren, og det er rundt 12V på alle andre enn dyse 4. Det kommer forresten ikke bensin ut av dyse 4 heller, så det må være det at den ikke får spenning nok til å åpne og derfor går jeg ut ifra at den skal ha 12V i likhet med de andre.

Vel, skal ha ut den boksen, så får jeg se hva jeg finner ut med den.

 

Takk for synspunkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok rett angående spenninga.

Går kanskje ann å ohme fra ledningen inn på formotstand boksen og til ledningen til syl 1,til syl 2 også videre.Så ser du om motstanden til syl 4 har tatt kvelden.

Lykke til : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.