Defa alarm/sentrallås problem

Anbefalte innlegg

Har Defa montert på min 98mod a4 som inneholder alarm og sentrallås.

Problemet er at fjernkontrollen bare fungerer av og til.

Hvis jeg prøver å låse med fjernkontrollen og er heldig at bilen låser seg er det nermest garantert at den ikke virker når jeg skal låse opp igjenn, da må jeg låse opp med nøkkel og alarmen utløses...

Har prøvd og sjekke ledninger til defa sentralen og flyttet på antenne ledningen uten hell..

Tru om sentral enheten har tatt kveld?

Noen med erfaringer rundt dette?

Mvh Jan J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontrollen har sikkert dårlig batteri evt. utslitt :)

btw: du bør fjerne det bildet av alarmen din, jeg kan finne deaktiveringskode for alarmen din om jeg ville nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge fjernkontrollene er helt nye med nye batteri så det er ikke der feilen ligger =)

De er også programmert til min bil.

oopps visste ikke det med nr på boksen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke fjernkontrollene virker, og rødblinket er dødt ved åpnet dør, så prøv dette:

Koble fra ledning i pos. 3 på sentralenheten (Oftest tykk rød). La den være ute i minst 2 min, koble til igjen.

Da er alarmen resatt/synket, og er du heldig er den da frisk igjen.

Dette problemet og dets løsning har jeg hatt både på 'vellen og Golfen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve det når jeg får tid =) legger ut resultatet her når det er klart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt gammal tråd, men tenkte det var greit å legge inn en rapport dersom andre får samme problem.

Skrudde ned dekselet under rattet med 4 skruer der alarmhjerna er montert(ettermontert DEFA 800 alarm, på A4 B5) og kobla fra dei tre elektriske koblingane ei stund til den fikk resatt seg. So kobla eg ting på igjen, og skrudde på tendinga 5 ganger, som beskrevet i bruksanvisninga(skrudde på tendinga til varsellampane skrudde seg på og so av igjen) og brukte koden som er på kodekortet, og fikk koda til ny bryter til slutt.

Takk for tipset Terje, var på tide eg fikk ordna dette! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.