#1 Skrevet August 23, 2010 Motoren på min Golf IV 1,9tdi stoppet plutselig idag, under normal kjøring! Det rykket et par ganger og så stoppet den. Rullet bila ned til et verksted der de tok av deksel til regreima. Den var skadet og veldig slakk. Lurer på hva som skjer nå, da det er 55000km siden den ble skiftet. Har interval på 90000km. Jeg gir opp hvis jeg ikke får reklamasjon. For er ganske sikker på at toppen er gåen på grunn av det! (Ventiler etc.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2010 Somregel bare pushere som må byttes ved butting på disse:) Har du uflaks så må ventilene byttes med styringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2010 Er den skiftet på verksted? I så fall er jo saken klar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2010 Alt er gjort på verksted for to år siden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2010 Spørs hva slags verksted du brukte da. Det er forskjell på hvilke garantier som gis på utført arbeid. Møller gir 3 år tror jeg? Mens Toyota f.eks. bare gir 1 år. Hvis det ikke er merkeverksted som har gjort jobben kan sikkert dette variere stort. Kanskje noen her inne som vet om det finnes lover og regler på hvor mye garanti som skal gis på utført verkstedsarbeid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2010 Kanskje noen her inne som vet om det finnes lover og regler på hvor mye garanti som skal gis på utført verkstedsarbeid? Finnes ikke noen lover om garanti da dette er noe Leverandøren/verksted gir og ikke har noe med Forbrukerkjøpsloven osv. den har bare med det som går under reklamasjon. En har minimum 2 års reklamasjon på delen som er byttet om det er solgt til privatperson. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2010 Møller har 3 års garanti på orginal deler. Om det ikke har skjedd noe med delen grunnet feil montering utvendige påkjenninger etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2010 Da har verkstedet lokalisert feilen! En bolt som holder et løpehjul har gått av. Blir en sak for Leverandøren av kamreimsystemet! Kommer til å ta tid da ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...