Hvor mye Turbo trykk tåler 1,8T (180Hk)

Anbefalte innlegg

Eg lurer på hvor mye Turbo trykk ein 1,8T 20V tåler? (orgianlt 180hk) som står i en golf IV 2002 mod.

Evnt hva er fornuftig turbo trykk med tanke på at turbo`n skal leve lengst mulig!

Og hva er Orginalt turbo trykk på denne levert fra fabrikk?

På forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med orginal chip du tenker på eller? Da tåler den nok ikke mer enn den får på orginalmap uten tukling med ladetrykk, samme gjelder med chip.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sier vell ikke over 1,2bar!?? Min a4 har ladet 1,2 de siste 2 år uten noe problemer (180hk orginalt).

Orginalt trykk vet jeg ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På chip så er det vel ca 1,3 bar på peak, mot 1,1 bar på slutten av rødmerkinga som er mest vanlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maks peak jeg har hatt er 25.9 psi = 1.78 bar men det er med profec boost controller. peaket rundt 1.6bar med N75-J ventilen. Legger seg rundt 1 bar mot rødmerkingen. Kjører for øvrig med REVO stg2 program og som er kjent for å være agressivt program. Dette er på en k03s turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.