Hvordan se om det er orginale rs6 felger?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et sett med Audi rs6 felger, som jeg nettop har fått lagt på dekk i håp om at det ville passe golfen min. Noe det selvfølgelig ikke gjorde pga feil innpress. Så nå sitter jeg og vurderer tanken på og selge de, og lurer derfor på hvordan jeg kan finne ut om det er orginale felger? Er 18" om det er av betydning. Er også innstemplet div tall på innsiden av felgene. Kan se om jeg får tatt bilder av de utover dagen!

Og hvor bør jeg legge meg i pris på de om jeg skal selge de? Felgene har jo litt skader, men skal se hva jeg får bort med pollering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de er orginale, skal det stå Audi inni felgen.

Dette iflg. flere utenlanske forum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummer vil også fortelle hva disse er til, og evt. om det IKKE er en VW/Audi-felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er det vel ET25 eller noe... Passer vel på stort sett ingen ting :D uten om RS biler og Allroad...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Audi lager disse felgene til andre modeller også, da. De leveres bl.a. på Q5.

 

Om man da kan si at det er originale RS6-felger vet jeg ikke. Det er i hvert fall samme fabrikat og samme design. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ståpt en Audi logo inn i den ene eiken, og inni felgen står det "ronal" og "made in poland"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har et sett med Audi rs6 felger, som jeg nettop har fått lagt på dekk i håp om at det ville passe golfen min. Noe det selvfølgelig ikke gjorde pga feil innpress. Så nå sitter jeg og vurderer tanken på og selge de, og lurer derfor på hvordan jeg kan finne ut om det er orginale felger? Er 18" om det er av betydning. Er også innstemplet div tall på innsiden av felgene. Kan se om jeg får tatt bilder av de utover dagen!

Og hvor bør jeg legge meg i pris på de om jeg skal selge de? Felgene har jo litt skader, men skal se hva jeg får bort med pollering.

 

9x19 ET35 mener jeg er ordentlig orig RS6 felg, men Audi har levert samme design til mange biler, bl.a 8x18 ET43 og da står det Ronal inni en eike.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk også disse originale audi "RS6" hjulene med når jeg kjøpte min Audi A8 (da i 19" versjon), og da sto det også støpt Ronal og Audi på innsiden. Felgene dine later altså til å være originale Audi felger i alle fall....

 

Å ha nøyaktig samme felger som RS6 har, har vel ikke så mye for seg dersom innpresset ikke stemmer i forhold til din bil. Utseendet og modelltypen er jo uansett lik....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen annen felg fra Audi er lik RS6 felgen om den ikke har rett impress og bredde. Det er det som gjør at de får den rett

svingten på armene. Det gjelder også 18" RS4 2001 og 19" RS4 felg fra 2007. Er en grunn til at alle vil presse på dette på alle mulige biler, men ender opp med at de stikker for langt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x19 ET35 mener jeg er ordentlig orig RS6 felg, men Audi har levert samme design til mange biler, bl.a 8x18 ET43 og da står det Ronal inni en eike.

 

Det stemmer som Runar sier her. orginale RS6 felger er 9x19 med ET35. Det er vel forøvrig Ronal som har laga disse også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det ett delenummer inne i felgen da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.