#1 Skrevet August 24, 2010 Lurer på hvor på vestlandet jeg kan få kontrollert speedometeret på s2`en min.. Skal altså bare sjekke om det er rett, gjelder en fartssak med politiet innblandet, så det må altså vere en "godkjent" test.. Hørte med NAF i bergen, men de hadde kun til forhjulstrekkere.. Noen tips anyone?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2010 Kan du ikke slå på/låne en GPS, som viser farten. Få en kompis til å sitte i baksetet å filme både GPS og speedometer på en gang. Dette bør vel være bra nok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2010 Kan du ikke slå på/låne en GPS, som viser farten.Få en kompis til å sitte i baksetet å filme både GPS og speedometer på en gang. Dette bør vel være bra nok? GPS er ikke godkjent og ikke nøyaktig nok til å være som bevis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2010 hvis du ble tatt i laser har du kanksje en mulighet til. Prøv å få til en avtale med politiet når de har neste laserkontroll i nærheten, dær du kan kjøre forbi i f.eks 80km/t og filme det. da ser du differansen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2010 Liker ikke avtaler med politiet.. Det er jo de jeg skal i retten MOT Ble tatt i en gjennomsnittsmåling av UP på sivil motorsykkel, de mener jeg har hatt 127, mens jeg selv er skråsikker på jeg hadde 110 jamnt hele veien hvor målinen fant sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2010 Auda, lei sak. Men hvordan vil dette hjelpe (ikke frekt ment, jeg lurer på saksgangen)? Om speedoet ditt er rett vil det vel bli ord mot ord (antar at politiets ord veier mer?) (og antar at du har tenkt å gå videre med dette siden det ikke holder å GPS-måle speedoet ditt bare av egen interesse). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2010 Dette med å få politiet til å "skyte deg" med laser burde jo være grei sak. Så om de står i en 80-sone så kan du jo bare legge bilen i 70 etter speedometeret om du tror det er riv ruskende galt. og da burde du enten få politimann til å kjøre bilen eller en til å vertfall sitte på. Men tviler på du av de kan få noen papirer som sier at speedometeret viser så og så mye feil.. Tror rett og slett det høres ut som du har en litt dårlig sak dessverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2010 snakket med polly motorsport i bergen, han kunne ta en hastighetsmåling på firehjulsrulla si. Speedoen viser 3 kmh feilmargin i følge gps, dvs har jeg 110, ligger jeg i 107. og det var farten jeg hadde både ved og etter forbikjøringen. sykkelen, som politimannen var alene på, la seg ikke på hjul og forsvant etterhvert fra min synsvidde. han tok meg igjen i en 60 sone der jeg holdt 60. Og da vil det si at han har holdt en ganske mye høyere fart enn meg i det han tok meg igjen, og jeg mistenker at han har fått målingen ut ifra farten han kan ha hatt når han tok meg igjen. en Gjennomsnittsmåling kan vel heller ikke tas når objektet er utenfor synsvidde.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 25, 2010 Ble det filmet av han på sykkelen? Var han i tjeneste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 25, 2010 Gjennomsnittsmåling kan vel heller ikke tas når objektet er utenfor synsvidde.. ? Jo dem kan det sålenge det ikke er NOE tvil om start og stopptidspunktet av målingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 25, 2010 De samme skjedde med en kamerat av meg i en cosworth (sikkert stavefeil der ) Politi bak i 80 sone, så forsvant de, så kom de igjen. Da hadde han snitt på 91. Er vel et lite triks for at du skal tro at politiet er borte, men egnetlig tar du snittet ditt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 25, 2010 Som de før meg skriver så trenger de ikke å ha deg innen synsvidde så lenge de har starta stoppeklokka på ett sted, da kan de legge seg godt bak for ikke å jage deg opp og nærme seg deg igjen når de skal ta stoppepunkt til stoppeklokka. Vært borti det selv, men da skjønte jeg de var "ute etter meg" siden jeg passerte foran snuten på de i såvidt over fartsgrensa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 25, 2010 Jeg ble tatt på samme måte, mistenkte litt når de lå bak meg. Men når de slapp og jeg hadde sikkert 10biler mellom meg og dem, tenkte jeg ikke noe mer på den gamle "pegotten". Og der de hadde snittet var den så langt bak at jeg ikke hadde sjangs til å se den i noen speil, hadde ikke tid til å diskutere heller var på vei til å rekke et fly.. De fulgte etter meg i to mil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 25, 2010 Du kan vel gå på en dyno benk og sjekke dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...