A6 C5 facelift vs pre-facelift..

Anbefalte innlegg

Noen som vet i store trekk hva som er forskjell på A6 C5 facelift og ikke? Ser fronten ser litt nyere ut pluss at det er lykter med klart ryggelys bak, men hvilke andre forskjeller er det? Og hva går om hverandre hvis man vil flikke litt på utseende? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg fortelle deg. :)

 

Pre-facelift

1002377.jpg

 

Facelift

Audi-A6_2002_800x600_wallpaper_01.jpg

 

Mye rettere vinkler på grillen til faceliften. Lykter, panser, skjermer er vel det som er forskjellig utseendemessig, bortsett fra baklykter og skiltplata. Frontfanger er også noe anderledes med rettere vinkler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er annerledes omtrent, masse forbedringer på understell, drivverk, motor, gir.. veldig forskjellige biler med ganske likt utseende. :) Facelift er av vesentlig bedre kvalitet generelt. Det meste passer over av "styling" med modifikasjoner:) Bytt panser, fanger og lykter så er bilen freshere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faceliften ser 10 år nyere ut og mye mindre "gubbe" ut iallefall.. :) Klart verd å koste på seg en facelift da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja uten tvil.. mye mindre driftskostnader på de stortsett også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjermer må byttes og, om man skal ha facelift front.

 

Btw, takk for at du sier bilen min ser ut som gubbebil Vidar. Skal huskes! : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er annerledes omtrent, masse forbedringer på understell, drivverk, motor, gir.. veldig forskjellige biler med ganske likt utseende. :) Facelift er av vesentlig bedre kvalitet generelt. Det meste passer over av "styling" med modifikasjoner:) Bytt panser, fanger og lykter så er bilen freshere:)

 

Bare av ren nysgjerrighet, siden jeg har den møkkabilen av disse to, men hva er det av "alt er annerledes omtrent" egentlig?

Nå er det greit at jeg ikke har quattro eller motor med noe annet enn en noe under middels stram strikk, men om driftsutgiftene på en facelift er mye lavere enn på min, da får de vel betalt for å kjøre den faceliften da?

 

Var jeg deg ville jeg og kjøpt facelift altså Vidar, jeg syns fronten på de er penere.

Men om det er forstillingsdelene Frilseth snakker om, så tviiiler jeg vel på de originale oppheng, ledd og kuler står igjen på noen av disse pre-faceliftene og er byttet ut med det som er forhåpentligvis bedre.

Hva motor og drivverk angår så skal ikke jeg krangle, men såvidt meg bekjent så fant ikke Audi akkurat opp kruttet på nytt når de gikk over til faceliften.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Btw, takk for at du sier bilen min ser ut som gubbebil Vidar. Skal huskes! : mad :

 

Ingen hårsmak! Merk også "mindre gubbe".. ;):nana:

 

 

hihi..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal da finne en passende anledning til å mobbe din neste bil. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på den litt, "alt annerledes". Har du noe mer spesifikt?

når dere først nevner facelift. Vet dere muligheten av bytte komplett forstilling på pre-face til den på faceliften?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens spørsmål fra en C4-digger: Akkurat når kom faceliften, egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mindre oljelekasjer på facelift, både fra diff, gir, motor, forbedrede girkasser spess vanlig automat, andre hjullagere, alu kjullagerhus, bedre mere effektive motorer (spess v6 bensin) :)

Hehe, du har jo den gamle skuddsikkre 1,9 med pumpe da og manuell.. Så det er jo i grunn den tryggeste komboen du kan ha Stig Arne;)

 

Men mye oljelekasjer, sot problemer osv på spess de gamle v6 bensin. Sånne ting er Dyrt.

 

Faceliften kom som 2002 mod:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mindre oljelekasjer på facelift, både fra diff, gir, motor, forbedrede girkasser spess vanlig automat, andre hjullagere, alu kjullagerhus, bedre mere effektive motorer (spess v6 bensin) :)

Hehe, du har jo den gamle skuddsikkre 1,9 med pumpe da og manuell.. Så det er jo i grunn den tryggeste komboen du kan ha Stig Arne;)

 

Men mye oljelekasjer, sot problemer osv på spess de gamle v6 bensin. Sånne ting er Dyrt.

 

Faceliften kom som 2002 mod:)

 

Også er det vel brukt mye mer alu i fronten på faceliften, så den ikke er så framtung som pre-faceliften. Det merkes godt når du har kjørt begge etterhverandre. Pre-faceliften er framtung så det holder, mens faceliften er mye bedre å kjøre. Det føles som to forskjellige biler rett og slett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da alvorlig mobbing av pre facelift. Pre facelift er veldig god å kjøre å sluker mil, jeg kan godt kjøre 130 mil på en dag, det klarer du ikke i alle biler.

Den er like gubbete eller ikke som faceliftutgaven, litt felg og senk eliminerer dette med da kjører du ikke 130 mil igjenn.

Skjønner ikke poenget med å bygge om, masse tid og utgifter som aldrig betaler seg annet enn et klapp på skuldra fra enkelte: rolleyes:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget med å bygge om, masse tid og utgifter som aldrig betaler seg annet enn et klapp på skuldra fra enkelte: rolleyes:p

 

 

HEHE.. Kansje ikke sååå mange som deler den tanken der i en bilklubb;)

Nooobster.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var da voldsomt til engasjement! JEG synes iallefall at faceliftutgaven ser mer moderne ut, så får andre gjøre opp sin egen mening :) Men blir ikke noe ombygging når man må bytte halve fronten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe spesielt du har funnet deg? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet du egentlig burde stille Vidar , er vel : " Er facelift utgaven av Galant bedre rustbeskyttet? " :D:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viktors-besserwisser.jpg

 

Dette er hva jeg mente kansje ikke var en mening så mange delte i klubben.. sitat:Skjønner ikke poenget med å bygge om, masse tid og utgifter som aldrig betaler seg annet enn et klapp på skuldra fra enkelte. sitat slutt. ;) Rimelig stort flertall av modifiserte biler i klubben i mere eller mindre grad liksom;) : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hva jeg mente kansje ikke var en mening så mange delte i klubben.. sitat:Skjønner ikke poenget med å bygge om, masse tid og utgifter som aldrig betaler seg annet enn et klapp på skuldra fra enkelte. sitat slutt. ;) Rimelig stort flertall av modifiserte biler i klubben i mere eller mindre grad liksom;) : vinke :

 

Jeg måtte bare hive meg på bølgen med å slenge inn morsomme bildelinker. :D

Slik jeg har oppfattet det, så innehar du enorm kompetanse på det tekniske, både på vw og audi, så jeg kommer nok ikke til å motsi noe av det du sier på den fronten. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett spørsmål angående pre facelift og facelift:

 

Følger de tekniske endringene fra facelift over til allroad 2002-

 

Tenker spesielt på lettere forstilling osv...

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hva jeg mente kansje ikke var en mening så mange delte i klubben.. sitat:Skjønner ikke poenget med å bygge om, masse tid og utgifter som aldrig betaler seg annet enn et klapp på skuldra fra enkelte. sitat slutt. ;) Rimelig stort flertall av modifiserte biler i klubben i mere eller mindre grad liksom;) : vinke :

 

 

Er som regel posetiv til ombygginger, syntes bare at en slik ombygging ikke er lønnsom eller hensiktsmessig med mindre en har fått en skade i fronten og uansett må bytte deler og sende til lakkering.

 

Jeg har jo selv en omsveiset T3 kinaturbo i s4`n (som funker fjell : smil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som regel posetiv til ombygginger, syntes bare at en slik ombygging ikke er lønnsom eller hensiktsmessig med mindre en har fått en skade i fronten og uansett må bytte deler og sende til lakkering.

 

Jeg har jo selv en omsveiset T3 kinaturbo i s4`n (som funker fjell : smil :)

 

Får å si det sånn, så kan en like godt selge prefaceliften og heller kjøpe seg en facelift hvis det er det en vil ha. Det er mye mindre jobb og blir antageligvis ikke dyrere og går mye kjappere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.