Intervall for reg reim bytte

Anbefalte innlegg

Jeg har en 90mod audi 100 2,3e. Hva er intervalle paa og bytte reg reima paa den?

Mvh Svenn Arve Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Norge, 5 år / 90000 km. Altså det som inntreffer først. I Tyskland, 5 år / 120000 km.

Jeg kjører maks 70000 på registerreima ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da faar jeg ta og bytte min, jeg finner ingen dokumentasjon paa naar den blei bytta sist. Saa det er vel like greit og bytte den og vannpumpa da. Er det plass nok og bare skru av skjolde forran reima, eller er det mere jobb en som saa? Og hva er prisen for komplet deler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da faar jeg ta og bytte min, jeg finner ingen dokumentasjon paa naar den blei bytta sist. Saa det er vel like greit og bytte den og vannpumpa da. Er det plass nok og bare skru av skjolde forran reima, eller er det mere jobb en som saa? Og hva er prisen for komplet deler?

Er nok mer som må av for å komme til å skifte reim mm, tar ikke lang tid å demontere. Du trenger også et spesialverktøy for å holde igjen balansehjulet når du løsner senterbolten på veiva, VAG 2084.

Prisen på delene varierer stort, alt etter hvor de kjøpes. I underkant av 2000,- og oppover for alt du trenger (vannpumpe, løpehjul og reim).

DSC00750.jpg

DSC00764.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker saa mye for svaret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har 90-modell er det vel type 44 du har, ikke C4. Burde vel være litt lettere når ikke radiator sitter i veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har 90-modell er det vel type 44 du har, ikke C4. Burde vel være litt lettere når ikke radiator sitter i veien.

Det er sant, jeg antok det var C4 når jeg svarte ;)

Sett med ny registerreim, SKF løpehjul og SKF vannpumpe koster 1790,- hos Velox Motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det er en 44 ja. Da slipper jeg og skru av front dekksle da kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.