#1 Skrevet August 25, 2010 Har en A4 1.9tdi som av å til er veldig tungstartet. 99% av gangene er den lettstartet, men noen ganger må jeg kjøre den over 10 sekund på starteren, å da er den ganske rusten noen sekunder etter den har startet. har byttet den returventilen som sitter på dieselfilteret, samt dieselfilter. dette skjer kun når bilen har stått over natten, virker som den kan være dieseltilførselen som sviker, men har lite peiling på diesel motorer. bilen har ingen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2010 hadde en a4 med sånn motor inne som sleit med det samme, der var det tandempumpa som var sliten og leverte for lavt trykk. Ikke sikkert det er årsaken her men:) har din bil fødepumpe i tanken? går den? kommer det diesel frem fra den til tandempumpa på topplokket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2010 okey, var noe sånt jeg hadde mistanke om, er det mye arbeid å bytte den tandempompa? har tilgang til å låne en fra en delemotor. har som sagt lite peiling på diesel motorer så om den har pumpe i tanken vet jeg ikke. er en 2003 A4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2010 Når minus gradene kom ble det på tide å finne ut av dette problemet. Etter litt inspeksjon på tandempumpen så jeg at det dryppet under den når motoren var i gang. fikk tak en annen pumpe og bestilte ny pakning til den. når jeg demonterte pumpen på vår 2003 a4 så jeg at det ikke var pakning på den, men o ringer rundt hvert hull. å den nye pumpa er fra en 2004 passat, med samme motorkode. siden pumpene var helt identiske monterte jeg den nye pumpa med pakning å problemet ser ut til å være borte. mulig at de har gådd fra o ringer til metallpakning pga at lekkasje har vert et problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...