#1 Skrevet Februar 17, 2005 Lurer på å skifte oljen på girkassa på min Corrado G60 da den begynner å bli litt "treg" og skraper ved giring fra 2-3. Er redd det er synkroniseringen som er slitt, men skader ikke å prøve den lettere løsningen først Lurer på hvordan dette gjøres, noe jeg bør ta hensyn til, og ikke minst hvilken olje som anbefales? MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2005 Jeg mener Arne Jacobsen hadde en tråd om dette da han skiftet på sin girkasse. Der står det nok noen tips. Jeg hadde samme symptomer som du, og skiftet da olje. Etter det ble den helt fin igjen. Det er to hull i girkassa, ett under hvor du tapper olje og fremme på siden som du heller oljen inn. Vi brukte en lang slange for å gjøre det enkelt. Når oljen akkurat renner over, da er det fullt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2005 Et annet bra triks kan være å varme opp oljen i forkant, legge flasken i en bøtte VARMT vann, renner da lettere, girolje kan være temmelig tykk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2005 jeg er ikke sikker på om det er likt på g60 kassa som på andre kasser, men her har du en tegning hvertfall.. 17mm umbrako på tappeplugg og påfylling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2005 Og jeg ville "kjørt" oljen god og varm først, sånn at du får ut alt (varm olje renner jo lettere enn kald) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...