justerbart senk på min golf 2 (bilder)

Anbefalte innlegg

jeg var i dag på biltilsyne å skulle godkenne justebare (bonrath) senk på min golf 2. Der fann han ut at han ville ha monteringsanvisning. hvor finner jeg det? finnes det? jævli trasi fyr!! å avstand mellom justeringsmuter på demper mot dekk var for trangt. hva gjør jeg med det. han ville ha 1cm klaring. er vell halve nå. :) hjelp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehm,monteringsanvisning,hva pokker skal han med det?følger jo som regel ikke med sånt da du ser hvordan det skal være når du plukker av det som allerede står på bilen ved montering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg så å! off.......noen som har forsalg på hva jeg skal si til han da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du hadde med TUV papirer og papirer på 4-hjulskontroll,samt lysjustering?har ikke hørt at klaring mot fjærbein skal ha noe å si,er jo heller viss dem stikker for langt ut,eller at det tar borti inne i hjulbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du hadde med TUV papirer og papirer på 4-hjulskontroll,samt lysjustering?har ikke hørt at klaring mot fjærbein skal ha noe å si,er jo heller viss dem stikker for langt ut,eller at det tar borti inne i hjulbuen.

hadde med tuv, 4 hjulskontroll. ingen ting tok borti her å der!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står da at jeg må framlegge dokumentasjon/monteringsanvisning på senkesette. å mål på min, høgde fra hjulnav til skjermkant. det skal vell står i tuv? må utbedre avstan mellom justeringsmutrer dekk. min 1cm????

å en ting til. jeg har byttet alle lykter. å de har (e) merking men baklykter frontlykter fikk jeg mangler på. ikke refleks på baklykter. nye biler da??? frontlysa har kryss inne i lykta. de måtte bort. men lykta er laget for at kryssa ikke er i veien for lysbilde!!! va faan skal jeg gjøre?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta deg en tur på en annen avdeling,varierer veldig hvilke personer du treffer på,finns jo dem som ikke kan fordra oss som kommer med senka biler osv inn i hallen deres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta deg en tur på en annen avdeling,varierer veldig hvilke personer du treffer på,finns jo dem som ikke kan fordra oss som kommer med senka biler osv inn i hallen deres.

kunne ha tengt meg det. men fra her til trondheim tur/retur tar 2.5 time + en haug med bomringer. det blir dyr godkjenning. :) lurer faktisk på om jeg skal ringe de i morgen å høre hva de sier om alt!.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et problem da. biltilsyne karen tok vare på tuv papirene mine. da kan jeg ikke ordne noe info. hmm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør om han kan dokumentere grunnen til at han må ha monteringsanvisning, om han kan dokumentere at e-merkinga i lyktene ikke gjelder.

Det er han som sitter på bevisbyrden når du kommer med dokumentasjon på senk og har e-merking i lampene.

Hvis han nekter, send en klage til Vegdirektoratet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare så det er sagt så har håkon helt rett.

statens vegvesen er så vanskelige og ha med å gjøre, de generelt hater ungdomer og ungdomsbiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håkon har rett, men det er ikke sikkert det gjør saken så mye enklere å være krass.

Det med avstand til justeringsmutter er faktisk ganske fornuftig. Dekkvekken flytter seg noe under sving, og du vil helst slippe å flerre dekket ditt på innsiden. Det kommer aldri til å skje dersom det er litt klaring, men det er godt å ha litt margin også.

Løs problemet ved å låne noen andre felger til godkjenningen.

Det med monteringsanvisning har jeg aldri hørt om. Det skal heller ikke være nødvendig, da det som regel står presisert at kun kyndig personell skal ta seg av monteringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstanden fra dekk til justerinsmutteren kan du ordne med å justere camberen også. Er ikke mye du trenger å justere før du får 5mm mer klaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden tok han TÜV-papirene dine?

Jeg støtter forslaget til Håkon, forutsatt at du presenterer saken seriøst og forholder deg saklig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet tuv papirene i dag. var vist bra da. sant så sant håkon. jeg skal høre me han om det. skal ikke være sur eller kvass til han. skal ordne avstand mellom justeringsmutter å dekk :) å det med lyktene, er det (e) merking så er det det! viss ingenting forandrer. så skal jeg klage til vegdirektoratet. han hadde jo nylig godkjent senk på en annen bil før meg. jaja. skal prøve så godt jeg kan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er justebare godkjent! men jeg mener det er feil innskrevet i vognkort! der står det vinninger fram/bak (rett det) å avstand fra nav til hjulbue (feil, siden det er justerbart). i tuv papirene står det at jeg kan justere mellom x-x fram å x-x bak. men jeg fikk ikke det. slitsomt på vinteren da. må jo justere opp på vinter å ned på sommer. faan. sender kalge til veidirektorate!! hvor vanskelig går det an å bli da?? er jo justerbart. har sjønt det viss det har vert vanlig senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok dessverre sånn det skal være. Grunnen til dette er hvis du blir stoppet i kontroll, så må de ha et referansepunkt å gå ut ifra for å måle at høyden er lik den som de har godkjent den med. Men å justere opp tviler jeg sterkt på at de sier noe på dersom du skulle bli stoppet i vinter. Når du da skal justere den til sommeren igjen, justerer du så avstanden fra senter på nav og opp til hjulbue stemmer med det som står i papirene.

Er det justert så lavt som du har lov å ha det nå? Hvis ikke, og du skal justere det lenger ned i senere tid, så må du nok igjennom alt en gang til: Stille lys, justere forstilling og så vise det på BT for å vise at det går under kravene dems, samt å få skrevet den nye høyden inn i vognkortet.

Du skjønner, det skal ikke være lett å være bilinteressert i Norge. Har aldri godkjent noe senkesett, felger og annet styr - rett og slett for at jeg veit hvor firkantet og vanskelig det skal være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er justebare godkjent! men jeg mener det er feil innskrevet i vognkort! der står det vinninger fram/bak (rett det) å avstand fra nav til hjulbue (feil, siden det er justerbart). i tuv papirene står det at jeg kan justere mellom x-x fram å x-x bak. men jeg fikk ikke det. slitsomt på vinteren da. må jo justere opp på vinter å ned på sommer. faan. sender kalge til veidirektorate!! hvor vanskelig går det an å bli da?? er jo justerbart. har sjønt det viss det har vert vanlig senk.

skal du justere den opp igjen senere og ha det lovlig så må du godkjenne det på nytt.

men så lenge du har det godkjent i vognkortet så hadde ikke jeg brydd meg så mye om det ;)

stod det samme som deg når jeg fikk mitt justerbart godkjent på en passat 3b.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok dessverre sånn det skal være. Grunnen til dette er hvis du blir stoppet i kontroll, så må de ha et referansepunkt å gå ut ifra for å måle at høyden er lik den som de har godkjent den med. Men å justere opp tviler jeg sterkt på at de sier noe på dersom du skulle bli stoppet i vinter. Når du da skal justere den til sommeren igjen, justerer du så avstanden fra senter på nav og opp til hjulbue stemmer med det som står i papirene.

Er det justert så lavt som du har lov å ha det nå? Hvis ikke, og du skal justere det lenger ned i senere tid, så må du nok igjennom alt en gang til: Stille lys, justere forstilling og så vise det på BT for å vise at det går under kravene dems, samt å få skrevet den nye høyden inn i vognkortet.

Du skjønner, det skal ikke være lett å være bilinteressert i Norge. Har aldri godkjent noe senkesett, felger og annet styr - rett og slett for at jeg veit hvor firkantet og vanskelig det skal være.

oki. ja. den må justeres opp på vinteren. ellers kan jeg leie meg inn som brøytebil. hehe. er justert så lav som det er reg i vognkort nå. men jeg kan justere 2cm lavere pågrund av 4 hjulskontrollen :):) rett som du sier at jeg må inn på visning ijenn da. da får det bli som det blir da. kjører med 8x16 fram med 195/40, 9x16 bak med 195/35.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du justere den opp igjen senere og ha det lovlig så må du godkjenne det på nytt.

men så lenge du har det godkjent i vognkortet så hadde ikke jeg brydd meg så mye om det ;)

stod det samme som deg når jeg fikk mitt justerbart godkjent på en passat 3b.

sant som du sier. opp om vinteren blir det uansett. men skal ned til reg høyde på sommeren. kan justere 2 cm ned uten at det blir feil i forstilling da. (4 hulskontrollen) men da blir den ikke kjørbar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. ja. den må justeres opp på vinteren. ellers kan jeg leie meg inn som brøytebil. hehe. er justert så lav som det er reg i vognkort nå. men jeg kan justere 2cm lavere pågrund av 4 hjulskontrollen :):) rett som du sier at jeg må inn på visning ijenn da. da får det bli som det blir da. kjører med 8x16 fram med 195/40, 9x16 bak med 195/35.

Kan da ikke vær så lav hvis du har fått godkjent den innenfor 11cm regelen?

Ganske merkelig dekkombinasjon ogå - med et lavere dekk bak og ikke motsatt. Visste heller ikke at 195/35-16 fantes:)

Noen bilder av bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosted; jørpeland. Som i jørpeland i rogaland, 1 mil fra Tau? Litt usikker siden du skriven noe om trondheim. :)

Ikke SVV Stavanger du har vært vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da ikke vær så lav hvis du har fått godkjent den innenfor 11cm regelen?

Ganske merkelig dekkombinasjon ogå - med et lavere dekk bak og ikke motsatt. Visste heller ikke at 195/35-16 fantes:)

Noen bilder av bilen?

hvor skal 11 cm regelen måles fra-til?

der ble det feil! det er 8x16 med 195/40-16 fram. 9x16 med 215/35-16 bak har nettopp kjøp bilen :)

har ikke ordnet bilder enda. prøve å fixe det nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosted; jørpeland. Som i jørpeland i rogaland, 1 mil fra Tau? Litt usikker siden du skriven noe om trondheim. :)

Ikke SVV Stavanger du har vært vel?

går bra det. siden bilen står i trøndelag. jeg og min sønn som holder på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor skal 11 cm regelen måles fra-til?

der ble det feil! det er 8x16 med 195/40-16 fram. 9x16 med 215/35-16 bak har nettopp kjøp bilen :)

har ikke ordnet bilder enda. prøve å fixe det nå.

Står mer om denne regelen HER og HER.

Skjønte det;)

Jepp, fiks litt bilder. Alltid moro å se bilder av andre Golfer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.