Startvansker `06 VW Passat 2.0 TDI 4Motion (fødepumpe-prob.?)

Anbefalte innlegg

Heisann,lillebruttern sliter litt med sin Passat nå for tiden. Har ikke hørt lyden selv men det skal visstnok være en brummelyd under bilen (mistenker fødepumpe ifb. med dieseltanken) å den må kjinnes en del før den starter. Er det noe kjente feil med evt. fødepumpa eller noe lignende på de bilene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta endel dieselpumper på disse ja, men de sitter under baksetet, høyre side, ikke under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig med feil i fødepumpa på de tidligste 3c eksemplarene.

Vet om mange som har bytta den på garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp den er byttet på min '06 Passat 2.0 TDI også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ikke noe uvanlig problem altså.....kostbart å bytte den pumpa da ? Garantien er vel gått ut på den bilen lillebruttern har siden det er en 06 modell. Eller blir slike pumper bytta uten spørsmål ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge bilen ikke er importert er det bare å komme seg på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda,ble konstatert gåen fødepumpe i tank. Men de hadde den ikke på lager så han fikk ny time. Men bruttern drev å babla noe om at siden bilen var kjøpt som leasingbil har den kun 3 års reklamasjonsrett og ikke 5 som er vanlig. Har aldri hørt noe om det iallfall,bilen er en 06 modell så man burde iallfall prøve seg på å få pumpa på reklamasjon siden garantien er utgått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den vært eid av ett firma, som en firmabil gjelder ikke 5års regelen nei.

Men hvis man for eks kjøper ut en bil av ett firma, så den blir privateid, har man plutselig fått tilbake de 5 årene med reklamasjon:)

Konklusjon; hvis det er broren din som eier den bilen, og ikke ett firma eller lignende, så har han 5års reklamasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis man for eks kjøper ut en bil av ett firma, så den blir privateid, har man plutselig fått tilbake de 5 årene med reklamasjon:)

Konklusjon; hvis det er broren din som eier den bilen, og ikke ett firma eller lignende, så har han 5års reklamasjon.

Han kjøpte den av et firma som kjøpte den av leasingfirmaet,ergo det er broren min som privatpersom eier den. Da skal jeg tipse han om det,takk for opplysningen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk lillebruttern ny fødepumpe på reklamasjon,så tusen takk for tipset !!! Han sparte seg noen kroner der,han hadde nemlig tenkt å betale den selv hehe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk lillebruttern ny fødepumpe på reklamasjon,så tusen takk for tipset !!! Han sparte seg noen kroner der,han hadde nemlig tenkt å betale den selv hehe ;)

Bra det løste seg på riktig måte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk telefon fra lillebror på torsdag morgen,da hadde pumpa tatt kveld mens han var på vei til jobb. Fikk henta bilen med Falken å fikk seg en leiebil. Fredag ettermiddag fikk han tilbake Passaten uten å betale en krone for det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor mye va den kjørt? eg har problemer med ein insugs klaffe på motoren og får det ikkje på garrantien samme sist når dei bytta rattstamme:-( er dritt lei passat 3c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor mye va den kjørt? eg har problemer med ein insugs klaffe på motoren og får det ikkje på garrantien samme sist når dei bytta rattstamme:-( er dritt lei passat 3c
Den var gått lite når han kjøpte den....var vel rundt 65-70 tusen ?? Kjøpt ny i nov. 06,var ingen protester når han ville ha fødepumpa på reklamasjon. Var ikke noe spørsmål engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en dieselpumpe til passat 2,0TDI liggende visst noen trenger det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme pumpe på 105hk og 140hk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror det skal sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut ifra det jeg ser i etka så er det samme ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å finne denne feilen via vag-com? Har en kompis som sliter med startvansker når bilen er varm. Ikke unormalt når bilen er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs om det er noe du får opp i vagcom så lenge det ikke er noe feil på ting så vil det ikke komme opp der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er og treig når den er varm, får opp feil på G28 speed sensor,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder kun 100.000km eller? Har du noe sted å henvise til dette? Kjøpte en caddy i sommer og fikk beskjed av møller at den var firmabil så da gjalt ikke garantien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, kompisen min har nå vært i kontakt med Møller Molde. Der fikk han blankt avslag på at det kunne være fødepumpa som var problemet. De ble neste litt hissig da han sa at han hadde hørt flere som hadde hatt samme problem.

Enten så virket den, eller så virket den ikke sa de.

Noen som kan gi litt mer info på dette problemet? Hva er egentlig svakheten på pumpa? Feilsøking osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La meg tippe,det var en kundebehandler som sa det ?? Den typiske arrogante Møller-kundebehandler drittsekken slik som de aller fleste Møller-verksted i Norge : bråk : Bruttern fikk iallfall beskjed om at fødepumpa var et helt vanlig problem når han forklarte problemene. Han fikk også leiebil uten spørsmål......betalte ikke en krone for noe av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det. Nå går kjøpsloven ut i juni på denne så spørs vel om de bare vil drøye... :P

Men slitsomt om du må ringe irundt til flere Møller-avdelinger bare for å treffe den rette og som tror på deg.

Derfor hadde det vært kjempebra om jeg fikk noe slags info om hva som er galt med disse pumpene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.