Anbefalte innlegg

hadde service på 87000km 20januar i 2009. nå står det at bilen skal på service ved 108000 og ca100dager. skal bilen automatisk på service etter 2 år og 20000? jeg hadde tenkt å vente litt til bilen er gådd ca 115000-120000 så tar jeg registerskifte og alt det styret i sverige til en mye bedre pris.

er det lurt å vente med service. eller burde jeg ta en liten service nå.og så registerbytte om 10000km igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Service intervallet blir automatisk bestemt av bilen de første km etter at den var på sist long life service. Den måler nedsotinga av oljen eller noe slikt, og regner da ut neste intervall. Maks intervall er 30000, men det er sjeldent at så langt intervall blir utregnet i Norge. Det er det som kommer først av kjørete km eller dager. Regreim byttet vil da mest sannsynlig bli anbefalt deg av verkstedet når du skal på service på 10800 eller 20.01.2011. Hvis ikke vil de sette inn 120.000 som neste service for å bytte regreim, og du vil måtte dra inn etter kun 12000 km hvis du ikke tar den på 108000.

Jeg tok min på 111.000 etter anbefaling fra møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er vell bare å få det byttet da: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk forresten pris fra Sverige på 120.000 service nå, de skulle ha ca 20.000,- svenske, mens Møller skal ha ca 20.000,- norske penger...

I tyskland kommer det på omtrent 10.000,- norske, mens det lokale Bosch verkstedet her skulle ha 13.000,-....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt på pris i harstad skulle dem ha 17000 samme på sortland.får sende en mail til kiruna og høre va dem skall ha dær

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.