Hvilken gassmaske skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei

skal lakkere noe småtteri i helga, og skal da bruke en tokomponents maling som visstnok jeg MÅ ha gassmaske til. Har en 3M-maske som jeg har brukt når jeg jobbet med glassfiber, men har klart å rota den vekk.. Og gidder ikke bruke 1000 kroner på ei maske jeg kun skal bruke i helga..

 

Har sett på denne:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136818471

Men leste litt på den da jeg var på Clasern i dag, og det stod at det filtret var for organisk damp.. Vil det "holde" for lakkeringsjobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kompressor? Da kan du jo kjøpe friskluftmaske, så har du en maske for alltid... Bare husk oljeutskiller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du MÅ ikke bruke maske.. Jeg er lakkerer så bruker såklart maske, men det har hendt seg noen ganger at jeg ikke har brukt det ja :P

 

Om du ikke vil kjøpe friluftsmaske (Som er ganske dyrt), så kan du bruke 3M sin maske som ser sånn ut

 

3m4251.jpg

 

Den er ikke godkjent for lakkering, men den hjelper liksom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vernemaske fra forsvaret ;) hehe neida, bruker den 3M maska selv, å det utgjør forskjellen på om jeg får dritvondt i hodet eller ikke :P men optimal er den nok ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fadern brukte sånn 3m maske i de 15 årene han dreiv billakk verksted.. og han har ikke noe plager nå.. :) Bare få rett filter type det som dekker de skadestoff typene som er i det man skal sprøyte:) Får jo et utall typer forskjellige filter:) bruker sånn selv på jobben og har 4 stk forskjellige filter til forskjellige ting:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha filter for organiske damper, klasse A1.

Merket med brun ring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla

Takker for gode svar alle :) Jeg har som nevnt en 3M maske med kullfilter (A1), men finner den ikke. Så jeg hadde ikke samvittighet til å kjøpe en ny slik, så kjøpte rett og slett en slik på biltema.. Og den kosta 139,- tror jeg det var. Og det var MED 2 stk. filter, merket med A1.. Har testa den såvidt i dag, og fungerte alldeles utmerket.. Ikke like god passform som 3M sin, men kosta tross alt 1/6 av 3M sin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv den fra biltema, Jeg kjenner den ikke er optimal under lakkering men 1000 ganger bedre enn uten, fungerer greit ved vasking av utstyr med tynner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.