Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skjedd et eller annet med bilen i forrige uke.

 

Når jeg gir på lader bilen som vanlig men når den begynner å lade mer og mer så høres det ut som den slipper ut det meste av luft på venstre side av motoren, og når slipper jeg gassen smeller det ofte i eksosen, og bilen fusker gjerne litt når jeg slipper gassen.

 

Tenkte først det var nødmodus siden den gikk så dårlig, men scannet og fant ingenting. Så tenkte jo da at det kan være en eller annen slange. Når jeg kjenner på innsugslangen som går inn på innsuget så er den helt myk, men ser ingenting? Ser heller ingen andre slanger som har løsnet eller hull i.

 

Har ikke fått trykktestet bilen enda men tenkte å høre her om det var noen som har hatt lignende problem. Har fått høre at det kanskje er IC som har tatt kvelden?

 

Lyden som kommer nå høres ut som en slangs turbo-sugelyd det også, bare at den kommer fra feil side av bilen og bilen går veldig mye dårligere.

 

Fikk foresten bare scannet med VCDS-Lite, vet ikke om nødmodus skal komme opp i det? det har tidligere dukket opp i fullversjonen av VCDS, men da har det jo som sagt vært fullversjonen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symtomer forrige helg da Intercooler`n på 90`n sprakk.

 

Gikk helt fint å kjøre med på lavt turtall , men så fort den fikk ladetrykk begynte suselyder å komme fra den rundt intercoolerområde.

 

Pottesmell osv , er jo fordi den slipper ut oppmålt luft . men den får bensin som beregnet etter oppmålt mengde luft.

Denne dosen bensin blir i overkant mye da en del av oppmålt luft ikke kommer frem til brennkammret :)

 

Min begynte å sperre og butte imot ved pådrag.

 

Trykktest , så får du fort svaret du er ute etter , skal ikke så mye til før du hører lekasjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk den trekkspillslangen under på førersiden. Ta den av for å sjekke den skikkelig, de har en tendens til å sprekke uten at man ser det hvis man ikke tar den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Må nesten få gjort det da ja...

 

Kan også nevne at TurboXS HPBC er 10x bedre enn sånn billig blødeventil! Litt for bra kanskje ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det viser seg at ic har tatt kvelden så bytter du ut denne med den fra s4. den er i alu og sprekker ikke (så lett). samtidig bytter du røret som går på undersia fra ic til turbo med det fra s4. da er du iværtfall kvitt det problemet i framtiden også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok mest sannsynlig IC da jeg har tittet ganske nøye over, men har ikke trykktestet enda, så får jo svaret når jeg gjør det. blir vel til uka en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har evt. en IC fra S4 med alutanker liggende. Ukjent tilstand, men du betaler heller ingenting før du evt. har montert den og alt ok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meget interresant! pris på den?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg vet hva de ligger på, er vel 500,- en dugendes pris for begge?

Horten er jo ikke så langt ifra Halden :)

 

Skal muligens over med ferga imorgen, så kunne tatt den med da eventuelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det høres ut som en plan! :) når er du i moss evt.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satser på 14:15 fergen, så da skulle jeg være i moss rundt 14:45.

Nr mitt er 99462303, men jeg er nok innpå her før jeg drar imorgen også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte visst helt av denne tråden jeg ;)

Bra du fant feilen ivertfall da. Sender deg kontonummer på PM jeg :>

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.