#1 Skrevet August 26, 2010 (endret) A2en har blitt tungstartet. Må kinnes på starteren 15 sekunder eller mer for å starte. Var innom det lokale verkstedet som ikke fant noen feilkoder. Ingen varsellamper lyser og glødelampen slukker etter et sekund eller to. Glødepluggene måler 1 og 1,1 ohm. Sikringen til glødeanlegget er i orden. Hjelper ikke å gløde flere ganger, men starter som normalt når den er driftsvarm og noen timer etter en tur. Noen videre innspill? Vil være kjedelig å måtte ha motoren i gang gjennom vinteren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2010 sjekk at det kommer strøm frem til glødeplugger.. event sjekk om g62 viser feil temp i mvb med vag-com eller vas. som kan kødde opp glødinga .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2010 Min gamle 1.4TDI blei tungstartet, og da var det LMM som var synderen. Ba de sjekke glødegluggene på en service, men de var i orden, så de målte avgassen, og den var SKYHØY rett etter opstart. Byttet den, og alt på topp igjen Merket ingenting annet på bilen annet en at den var litt tungstarta. (skal sies at det kom opp en feilkode nåogda på LMM også.. men et tips ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2010 Kan diesellekkasje skape denne type feil? Ser det kommer noen flekker under bilen som lukter diesel. Kan nesten virke som om man "lufter" anlegget hver gang man skal starte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2010 Kan diesellekkasje skape denne type feil? Ser det kommer noen flekker under bilen som lukter diesel. Kan nesten virke som om man "lufter" anlegget hver gang man skal starte.. om du har lekk i dieselsystemet så vil du ikke få skikkelig trykk så det kan være en årsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2010 en ting til.. prøv å bytt dieselfilter, den kan være tett. det er jo det enkleste og billigste du kan gjøre først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2010 Er diesellekkasje (søl på utlagt papp) under filteret, levert til verkstedet som byttet dette sist. Filter bør vel holde tett et års tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 31, 2010 Er diesellekkasje (søl på utlagt papp) under filteret, levert til verkstedet som byttet dette sist. Filter bør vel holde tett et års tid. rart det lekker fra filteret.. det er jo lagd av metall. kanskje bare etterstramme det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 1, 2010 Hvis starteren går noen titals omdr. for sakte kan bilen også bli tungstartet. Har vært borti dette på golf. Her skulle starteren ligge på 280 rpm, men den lå på ca 250. Da måtte den kines lenge. Byttet starter og bilen ble god som gull:) Trur ikke dette er vanlig på disse, men er jo lett å sjekke hvertfall med Vagcom eller VAS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 1, 2010 Kan diesellekkasje skape denne type feil? Ser det kommer noen flekker under bilen som lukter diesel. Kan nesten virke som om man "lufter" anlegget hver gang man skal starte.. Ja, lekker det luft inn så blir tdi tungstartet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 6, 2010 Da er bilen tilbake fra verkstedet, var en lekkasje i tappeskruen i drivstoffilteret. De ville gjerne ha betalt både for deler og arbeid. Filteret er byttet der for 10 mnd siden så enten er det skrudd litt for løst fast eller så er filteret/pakninger som ble levert av dårlig kvalitet. Bør vel på den bakgrunn hverken betale for deler eller arbeid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...