RS2 med høyt oljetrykk og stopper på tomgang

Anbefalte innlegg

Hei

Har en nysammensatt motor som ikke går på tomgang når motor er varmkjørt. Har montert ny lambdasonde.

Oljelampen i dashbordet lyser også, og oljetrykksmåleren viser maks utslag og blir der så lenge motor er i gang. Oljenivået er korrekt.

Noen ideer om hva det kan være?

Peder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en nysammensatt motor som ikke går på tomgang når motor er varmkjørt. Har montert ny lambdasonde.

Oljelampen i dashbordet lyser også, og oljetrykksmåleren viser maks utslag og blir der så lenge motor er i gang. Oljenivået er korrekt.

Noen ideer om hva det kan være?

Peder

Hva som gjør at den stopper vet jeg ikke, men en avlesning av feilkoder er lurt.

Ang oljetrykk så er det et problem med giver eller en kortslutning/manglende kontakt en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner kanskje med det er oljetrykkgiveren som har tatt kvelden. Syns å huske at denne satt noe brutalt når jeg skulle ha den av. Har fått bekreftet at oljetrykket er der.

Når det gjelder problemet med at den stopper, så går den fint på tomgang på kald motor. Bør vell kanskje bruke kvelden i kvel å gå over alle vakumslanger, kontakter osv.

Noe spesielt man bør se på når man feilsøker?

Bør vell også finne noen i området med Vag-com..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke hvordan RS2 motor er kontra vanlig 5'er, men på min femmer (RT motor) monterte jeg fjæra som sitter bak trykkgiveren feil vei. Da ble det altfor høyt trykk i motor, så den nesten ikke gikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke hvordan RS2 motor er kontra vanlig 5'er, men på min femmer (RT motor) monterte jeg fjæra som sitter bak trykkgiveren feil vei. Da ble det altfor høyt trykk i motor, så den nesten ikke gikk.

Tenker du da på fjæra på oljetemperaturgiveren på pumpa?

Finner ingen fjær på oljetrykkgiveren på etka..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter er fjær inne i pumpa som presser stemple opp. Selve fjæra spiller det ingen rolle hvordan står da den er lik i begge ender. Men selve stemple kan man sette feil, det skal stå ned i fjære er en tapp som entrer inn i fjæra. Målt oljetrykket manuelt/mekanisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da funnet feilen.

Oljetrykket på oljetrykksmålern ble feil på grunn av dårlig kontakt på giveren. Fikset dette og den viste korrekt oljetrykk.

Det at den stoppet på tomgang var det en lekk vakumslange som gjorde, fant dette etter litt testing med startgass. Fikk tettet dette og bilen gikk som en klokke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.