Kneppelyder når jeg slipper gassen. (Bakdiff lekkasje)

Anbefalte innlegg

Heisann. Plutselig når jeg var ute å kjørte nå så begynte jeg å høre noen kneppelyder når jeg slapp gassen eller tok inn clutchen. Kneppelyden går raskere jo raskere bilen går. Høres ut som om dette kommer bakfra på venstre side.

Hva er det dette kan være for noe? Første jeg tenkte var drivledd.

Spm. 2: Jeg var ganske ivrig med å finne ut hva dette er. Så jeg stoppet jo bilen med en gang. Og jeg tok i bruk den stygge håpløse jekken som følger med i hjulbrønnen. Og når jeg hadde fått heisa bilen, tatt av hjulet og titta litt så tenkte jeg at jeg skulle prøve å bevege litt på akslingen. Når jeg da tok av brekket knakk jekken min og bilen sto da der. Fikk en kamerat til å komme, så fikk på hjulet og sånn igjen. MEN, er det noe som kan ha tatt skade av dette? Bilen landa delvis oppå jekken, den beskyttelsesplata av alu rundt skiva og "der støtdemperen er festa"(har ikke navn på det)

Håper på hurtige svar spesielt på spm 1.

Mvh.

Simen Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kneppelyder er nok drivaksel, og mest sansynlig ytre. går nok bra at bilen landa på jekken, verre om bremseskiva kakka nedi asfalten, men der merker du veldig fort om det har skjedd skade. Tipper mansjett på den knuten som er gåen er hol på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha. Hvordan er det å kjøre med dette? Møller ligger 5 min nedi veien her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du ikke har 2 tommeltotter. samt noe verktøy, og litt innsikt, så er dette noe du fixer selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du ikke har 2 tommeltotter. samt noe verktøy, og litt innsikt, så er dette noe du fixer selv :)

For all del ja. Men nå er det det at jeg skulle helst fått gjort det i dag. Men det går ikke uansett. Og jeg skal bort 1 uke fra søndag. Og når jeg kommer hjem så må bilen være i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen problem å kjøre med, kjøyrte med knepping i knuten i månedsvis. so lenge du ikkje tar priuettar gjavnt so går det nok heilt fint;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen problem å kjøre med, kjøyrte med knepping i knuten i månedsvis. so lenge du ikkje tar priuettar gjavnt so går det nok heilt fint;)

Men det er jo noe så inni jævelskapen irriterende : p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da bakdiffen som lekker. Takk for hjelpen folkens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.