Anbefalte innlegg

Hei.

 

Prøvd å søke litt her på forumet på tråder rundt om passat G60.

 

Min bror har akkurat kjøpt seg en G60, hvor plutselig kompressor trykket har blitt borte ved pådrag.

Når han står på tomgang og gasser så oppfører dumpventilen seg normalt, slipper opp trykk osv. Men det "spruter" ikke av trykk på den. Og når han er ute og kjører så blir han nesten forbipassert av mopeder. Men plutselig kan den få trykk igjen.

 

Han har sjekket alle slanger og det skal ikke være noe lekasje noe sted.

 

Hvis det er noen som har noen tips i det heletatt så tas det i mot med et stort TAKK :)

Evt bilder eller annet kan legges inn hvis det er til noe hjelp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde fjernet dumpventilen. blir bare tull med en sånn en på g60 motor. lenge siden lader har vært overhalt? det kan hende glader reima er liten og glipper taket når den får motstand.

 

mvh fredrik p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde fjernet dumpventilen. blir bare tull med en sånn en på g60 motor. lenge siden lader har vært overhalt? det kan hende glader reima er liten og glipper taket når den får motstand.

 

mvh fredrik p

 

Den infoen han fikk når han kjøpe bilen var at kompressoren var overhaldt for et år siden.

Glader reima? hvor sitter denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den brede multi reima som man ser på pasasjer siden i motor rommet. den går til G lader, ac og dynamo trur jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å sitere en jeg kjenner som drev med g-lader, trim og overhaling daglig: "Dump valves on G60's is about as usefull as a chocolate fire wall"

 

Hvor mye lader den når den lader for fult da? Sitter returspjeldet der enda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den infoen han fikk når han kjøpe bilen var at kompressoren var overhaldt for et år siden.

Glader reima? hvor sitter denne?

 

No offence men med mindre det er dokumentert så ville jeg tatt det med en stor klype salt.... "alle" G60`er som selges står det jo at kompressoren er overhalt på for 1 år eller 10/20000 km siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en G60 Motor til salgs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

thommy.JPG

 

Legger ut et bilde fra Motorrommet her.

Bilen har plutselig begynt og lekke olje og det kan faktisk se ut som om det er litt vann i olja.

Den går fint på tomgang, men null drag !!

Med andre ord det ser ikke positivt ut for denne motoren! Men om noen skulle ha noen tips så taes dette i mot med et stort takk :D

 

Den slangen som er litt til høyre for midten nederst, skal vell bli STEN hard ved pådrag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være stygg med sveisern av det røret ved batteriet. Men herrejemeni. Utover det så ville jeg fjerna alt mikk makk der nede og satt motoren i nogenlunde orginal stand og så feilsøkt. Stygt redd det er som du sier her oppe, lurest å kjøpe ny motor. Det der ser nogenlunde kaotisk ut...

 

Og småfjusking på G60 er jo ikke uvanlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være gåen toppakning om du har vann i oljen.... vet at noen tidlige G60 motorer ble levert med vanlig toppakning og ikke den stålpakningen som kom fra 91? og utover

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumpventil har heller ingenting å gjøre i motorrommet på en G60 uten turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.