Tolke firehjulskontroll (rapport)

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på 4 hjulskontroll igår. Synes dekka har blitt noe skjevt slitt etter senking, så tenkte det var greit å ta en ny kontroll.

Men rapporten gir meg verdier jeg ikke liker. Jeg har ikke veldig peiling på å tolke dette, så trenger hjelp!! (hentet bilen etter verkstedtid, så fikk ikke snakket med sakkyndig)

Se på rapporten under. Flere av verdiene er fortsatt røde og er utenfor "angitt område". Camber vinkelen fremre høyre har til og med gått fra -1.22 til -1.23 etter justering, dermed blitt værre.

Se de andre røde verdiene også, de er utenfor angitt område. Skal det være slik eller er det gjordt en feil?

forstillingskontroll-rapport.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser egentlig helt normalt ut dette, du har senket bil og derfor har camberen blitt forandret, noe som "ikke" kan justeres på din bil, camberen er omtrent lik på hver side og camber sliter ikke dekk før det blir ekstremt mye negativ camber.

Er feil spissing som spiser dekk, og spissingen din er fin.

(camberen forandrer seg også litt ved justering av spissing)

Så konklusjonen er at verkstedet har gjort en riktig jobb, ingen fare. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.