Vredestein Sessanta og dekkstøy - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed om at dekksjappa ikke kan levere Dunlop Sport01 og anbefaler Vredestein Sessanta. Jeg har lest mye her på forumet, men ikke alltid det står så mye om støy, som jeg er opptatt av (i tillegg til gode egenskaper generelt).

Noen som har erfaringer med dette dekket OG andre premiumdekk ift. støy, slik at man har et godt sammenligningsgrunnlag? Skal ha dekkdim. 245/40-19. Kjører i dag på Pirelli P-Zero Rosso, som jeg er meget fornøyd med ift støy. Ønsker selvsagt noen som er like bra, men ikke så mange som leverer denne dimensjonen.. : gråter :

Skal stå på A6 4F

Vet at mange her inne er fornøyde med dekket, men nå er det først og fremst støyen jeg lurer på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte på 255/35/20 Sessanta på A8'n og kan ikke huske at støyen av de var sjenerende på noen måte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://dekkonline.com/ , har masse dekk i den dimmen.

Takk for tipset, men har handlet felger hos en dekkforhandler, så da må jeg nesten få tak i dekkene der også, ellers blir det dyrt. Men rart de ikke fikk opp flere Pirelli i den dim. De sa de kun hadde P-Zero i den dim... Aner ikke hvordan det er ift P-Zero Rosso, og om det er verdt å betale mer for dem enn for Vredestein Sessanta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredestein Sessanta er superdekk spør du meg. :)

Hadde dem i 235/35/19 og var av de dekkene med lite støy i forhold til mye annet jeg har hatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått beskjed om at dekksjappa ikke kan levere Dunlop Sport01 og anbefaler Vredestein Sessanta. Jeg har lest mye her på forumet, men ikke alltid det står så mye om støy, som jeg er opptatt av (i tillegg til gode egenskaper generelt).

Noen som har erfaringer med dette dekket OG andre premiumdekk ift. støy, slik at man har et godt sammenligningsgrunnlag? Skal ha dekkdim. 245/40-19. Kjører i dag på Pirelli P-Zero Rosso, som jeg er meget fornøyd med ift støy. Ønsker selvsagt noen som er like bra, men ikke så mange som leverer denne dimensjonen.. : gråter :

Skal stå på A6 4F

Vet at mange her inne er fornøyde med dekket, men nå er det først og fremst støyen jeg lurer på :)

Har kjørt med Vredestein Sessanta 245/30 20 på A6 4F og det støyer ikke noe spesielt nei, ca likt som Dunlop Sportmax, Michelin PS2 og Hankook S1 evo. Bra dekk etter min mening, men har aldri prøvd å pushe grepet på en lang familiebil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Dunlop SportMaxx har jeg erfaringer med. Var ganske fornøyd, men støyen var vel midt på treet, ganske sportslig dekk. Det med grepet er ikke 1. pri., så lenge det har generelt gode egenskaper. Blir ikke så ofte man leker racersjåfør med to små + kone i bilen, som stort sett alltid er med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredestein Sessanta er superdekk spør du meg. :)

Hadde dem i 235/35/19 og var av de dekkene med lite støy i forhold til mye annet jeg har hatt.

Samme erfaring her!

Hadde samme dimensjon på Touran vare (kjent for lett støy fra bakhjul)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg var så fornøyd med sessanta dekkene. Syns de ble alt for fort slitt. Trur jeg hadde de en sesong før de måtte byttes.

Har kjøpt goodyear efficiant grip nå og de er veldig fine med tanke på støy.

Ellers så ville jeg anbefalt goodyear eagle f1 ds 3 eller va de nå en heter. Det er de beste dekkene jeg har hatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så ville jeg anbefalt goodyear eagle f1 ds 3 eller va de nå en heter. Det er de beste dekkene jeg har hatt.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, dette er fantastisk gode dekk! I tillegg er de vesentlig mer støysvake enn Dunlop. Min 93-modell Audi 100, som i utgangspunktet er godt isolert, har mye mindre støy i kupeen enn søsteren min sin 2005 A3, som kjører på Dunlop Sportmaxx...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfaring med å gå fra "vanlig" Ultrac til Ultrac Sessanta. Er noe mer støy på Sessanta, når jeg sammenliknet med en times mellomrom.

Men støy er uansett ikke en issue på noe av disse dekkene.

Det jeg heller synes er litt mer irriterende, er at når en med de "V"-mønstrede Ultrac kjørte i vanndammer, så gikk bilen rett frem, mens med Sessanta trekker den til siden.

Ultrac hadde også bedre slitestyrke, men her kan jeg ikke være altfor bombastisk, har siste 2 mnd byttet hjulopphengsdeler og lager for 5-sifret beløp.

Men alt i alt så er Sessanta ett godt dekk, selv om jeg syntes "vanlig" Ultrac var enda ett lite hakk bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og sier det igjen, dette er fantastisk gode dekk! I tillegg er de vesentlig mer støysvake enn Dunlop. Min 93-modell Audi 100, som i utgangspunktet er godt isolert, har mye mindre støy i kupeen enn søsteren min sin 2005 A3, som kjører på Dunlop Sportmaxx...

Ja, SportMaxx dekkene har jeg erfaring med, de er mye sportsligere enn Sport 01 og støyen er nok på det jevne, men langt bedre enn Bridgestone Potenza. Men jeg vil ha noen som støyer mindre enn de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, hadde jeg kunnet valgt det andre Vredestein-dekket, så hadde jeg nok gjort det. Vet at det skal være noe bedre ift. støy, men det finnes dessverre ikke i den dim. jeg vil ha..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg var så fornøyd med sessanta dekkene. Syns de ble alt for fort slitt. Trur jeg hadde de en sesong før de måtte byttes.

Har kjøpt goodyear efficiant grip nå og de er veldig fine med tanke på støy.

Takk, får nok ikke de i den dim. Så på nettsiden som ble anbefalt lenger opp her, hvor det var mye i den dimensjonen, men jeg lurer på om mange av dekkene er spesielle typer, f.eks. til varebiler etc. På f.eks. Pirelli sine hjemmesider får man i alle fall ikke opp annet enn Pirelli P-Zero som alternativ til min bil. Goodyear har jeg hørt tidligere er bra ift. støy, men slites de fort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke stusset så mye på Vredestein Ultrac Sessanta, Men visst du ser noe på mønsteret så vil du skjønne at det støyer noe. Det er noe motstand i dekket og det er ikke asymetrisk som Michelin Ps3 f.eks som vil støye mindre enn disse. Men så er det ikke så veldig harde dekk så det blir ikke sjenerende mye støy, men du vil høre dem :)

Men alt i alt er disse dekkene ok. Kjører med dem selv nå og er veldig fornøyd med veigrep og sporing :)

Ps det er jo ett designer dekk av Giugiaro som også designet Golf1, og bla Scirocco

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det er vel omtrent som jeg tenkte på forhånd ut fra de siste innleggene :) Har bestemt meg for Pirelli P-Zero, så får vi se hvordan det blir. Litt ventetid, men dekkene er lovet førstkommende onsd. Rekker akkurat å få på nye 19" før sesongen er slutt, hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo oppdatere til info for andre på jakt etter dekk i samme dim. Pirelli P-Zero er helt ok, men støyer en del mer enn P-Zero Rosso dekkene jeg hadde. Kan nok tenke meg at Dunlop SportMaxx i samme dim. hadde hatt omtrent samme støy, uten at det er så lett å si. Har kun testet dem i 225/45-17 på to Passat'er. Ny eier av de gamle hjulene er veldig fornøyd, som jeg godt kan forstå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.