#1 Skrevet August 28, 2010 Hei Har en god venn som har en Passat 1,6 1998 modell. Er diverse som må fikses med denne bilen, og mest kritisk før vinteren kommer, er å få få i gang viftemotoren til varmeapparatet. En annenting som vi håper å fikse er sentrallås på den ene bakdøra. Har derfor noen spørmål: 1) Finnes det en side på internett hvor man kan søke opp tilgjengelige deler hos huggere i landet? 2) Har letet etter en DIY på hvordan man skifter denne viftemotoren, men uten hell. Noen som har tips, oppskrift og gjerne bilder? 3) Dette med sentrallåsen som har sviktet på den ene bakdøra, er disse pumpene elektriske eller på luft? Bruker det å være kjente problemer med sentrallåsen som er enkelt å fikse? Glad for all hjelp og innspill :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2010 1) http://www.bruktbildeler.com 2) Er ikke mye jobb å bytte vifta. Skru ut hanskerommet så ser du vifta og hvordan du må ta den ut. 3) Er vel elektrisk på disse tror jeg. Ofte brudd på ledninger i overføring mellom b-stolpe og døra. Sjekka med vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2010 Takk Kristian Da skal jeg undersøke om noen har varme app motor liggende. Er det grei skuring å skru ut hanskerommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2010 Er litt trengt på noen av skruene, men det lar seg gjøre. OBS! Pass på så du får riktig vifte! Det er i alle fall 2 typer. Uten og meg klima. Sikkert lurt å skru ut vifta og sjekke delenummer før du sjekker brukte vifter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2010 Vifta er nå demontert. Når jeg rørte på viftebladene begynte den å snurre..!! Kan det være børstene? Har tatt de ut, se bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2010 Litt vanskelig å se på bildet, men hvordan ser komutatoren ut? (den som børstene blir presset mot) Hvis denne er slitt og har dype spor kan den pusses ned med fint smergelpapir og så skraper du rent alle sporene mellom hver del med en rissenål eller liknende. Prøv så om motoren starter og går. Hvis ok så bytter du til nye børster og setter motoren inn i gjen. Hvis ikke så er det bare å bytte hele motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2010 Er litt spor i både komutatoren og i børstene, men om det er det som er skyld i problemet vet jeg ikke, da jeg kjenner motorer for dårlig. Men her er et forsøk på å ta et bilde Hvor kan man få tak i nye børster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...