Male verkstedgulv. Bruke hva?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal male gulvet på verkstedet nå, hva bør man bruke?

Forutenom epoxy pga. prisen, finnes det noe annet som er slitesterkt og holdbart?

Hvordan gå frem for best mulig resultat?

Takk for alle tips!

Mvh

Even

Løsning: Vi brukte to-komponent epoxymaling fra Biltema, har fungert helt gull i en måned nå med litt røff bruk. Får håpe det holder seg slik videre! Viktig å rengjøre ordentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er underlaget forholdvis rett kan du jo gjøre noe litt morsomt og legge såkalt "LEGO" gulv.. http://www.garasjegulv.no

Ellers så kan jeg ikke gjøre stort annet enn å fullrose epoxy :) uansett om det er alt for dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er underlaget forholdvis rett kan du jo gjøre noe litt morsomt og legge såkalt "LEGO" gulv.. http://www.garasjegulv.no

Ellers så kan jeg ikke gjøre stort annet enn å fullrose epoxy :) uansett om det er alt for dyrt.

Hei og takk for svar!

Syns det blir altfor glorete og upraktisk med sånne "legomatter", så veien å gå blir nok to-komponentsmaling/epoxy tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får jo maling for betong-gulv på for eks flugger/beckers. Men til verksted er vel epoxy mest holdbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har ikke vurdert fliser da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv handlet epoxy til min kommende garasje, og syntes ikke 2390,- for 10 liter var så gale mtp på holdbarheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får jo maling for betong-gulv på for eks flugger/beckers. Men til verksted er vel epoxy mest holdbart.

Ja, må nok kjøre på epoxy.

du har ikke vurdert fliser da?

Skulle gjerne ha lagt det, men 100kvm med fliser blir både dyrt og tidskrevende.

Har selv handlet epoxy til min kommende garasje, og syntes ikke 2390,- for 10 liter var så gale mtp på holdbarheten.

Hvor kjøpte du dette hen? Og hvor mange kvm holder 10liter til?

Har sett på den, så antar at det blir den så lenge den er bra(?) Blir ca. 3500,- kroner for 100kvm, noe som egentlig er helt greit!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du dette hen? Og hvor mange kvm holder 10liter til?

Hos en lokal malebutikk.

Min kommende garasje mener jeg er på 45kvm og det skulle i følge de holde til 2 lag

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr unna: mad : Etter en vinter så var dette gått i oppløsning.

Har lagt epoxy nå , fungerer som gull. Fått en kamerat til å legge dette "ordentlig" med sand i blandinga så det ikke skulle bli glatt osv......;)

Såpass ja, da er det vel best å styre unna dette! Takk forresten. :)

Bedre å prøve å kommer over noe ordentlig epoxy da.

Hos en lokal malebutikk.

Min kommende garasje mener jeg er på 45kvm og det skulle i følge de holde til 2 lag

:)

Flott Jan, takk for svar! Da skal jeg sjekke ut litt. :) Om 10liter holdt til så mye så bør det vel rekke til 100kvm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette epoxy maling eller skikkelig epoxy som en legger tykt på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Epoxy pleier jeg å kjøpe direkte i fra Sika Norge. En blanding, 4,5 + 1,5 kg tror jeg det var koster 750 kr +mva og holder til ca 50 m2. Litt mindre på første strøk. På et umalt gulv må man minst to strøk.

Dette er en av de billigere variantene de har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du har eit betongblanderi i nerheiten kan du stikke innom der å kjøpe epoxy... Mykje billigare å kjøpe av blanderi enn feks butikk osv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr unna: mad : Etter en vinter så var dette gått i oppløsning.

Har lagt epoxy nå , fungerer som gull. Fått en kamerat til å legge dette "ordentlig" med sand i blandinga så det ikke skulle bli glatt osv......;)

Min svoger har dette på sitt gulv. Har lagt i 2-3 år og ser ut som nytt, så det spørs om du har gjort en god nok jobb da....

gulv.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min svoger har dette på sitt gulv. Har lagt i 2-3 år og ser ut som nytt, så det spørs om du har gjort en god nok jobb da....

Fulgte oppskriften jeg....;)

Han svogeren din....kjører han ut og inn med piggdekk + bil dekket med saltlake (: mad :) da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet selv her: http://www.epoxygrossisten.no/Page/Document/Privat#1

Stått å "børna" litt på gulvet, og det tåler det og bremsevæske iallefall :)

Mener å huske det var rett rundt 4-5k til litt over 100kvm - 3 lag la vi av det vi fikk, og vi har iallefall nok til 2 lag til, så den er drøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.