Saab 900 turbo - 435hk/498Nm @ 1.3bar?

Anbefalte innlegg

Skummelt og legge ut videoer på youtube for tiden, aner aldri hvem som ser de og poster dette på et klubbforum :P

En i klubben som har en kompis med en Saab 900 Turbo, ser ut som prosjektet går "greit"

Mapping

Mapping med litt trøkk

Grei stripe det der :P

Benk

Si ifra om tråden skal fjernes, tenkte bare at dette måtte noen andre få se også, selv om det er Non-vag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vitsen med 435hk på forhjula er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vitsen?det er jo tøft,men må jo være mer varsom på gassen før man har kommet opp i fart om man ikke vil ha for mye hjulspinn;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Latterlig stort dekkforbruk?

Gå rett ut i svingen med stil?

Nei, ikke spør meg men jeg synes det er tøft jeg også. Må gå godt på bane og veien når du har fått fart på bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"en i klubben" er vel meg hehe :P

Den har diffsperre i kassa så det hjelper en del! Men må nok ha på noen R dekk for å få skikkelig feste.. er forholdsvis lett bil så den går ganske bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet, men jeg var usikker på om jeg kunne gi ut navnet ditt og evt. i det hele tatt poste dette, u see? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja dette var gromt ja, må passe seg får å ikke spinne ut.. tøft prosjekt ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan spørre Kristian Pettersen? Han har vell også viss antall mange hk på sine 2 framhjul, likevell går det som hakka møkk..(når trykket er bra).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"en i klubben" er vel meg hehe :P

Den har diffsperre i kassa så det hjelper en del! Men må nok ha på noen R dekk for å få skikkelig feste.. er forholdsvis lett bil så den går ganske bra!

Hmm mener jeg har sett denne hos Helle på Tranby for en del år siden..har du vært sammen med hu eller??muttern og fattern er nabo med mora og faren hennes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke jeg som eier saaben.. det er en kamerat av meg. Og ja, kan nok stemme at den 900n har vært hos Helle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke jeg som eier saaben.. det er en kamerat av meg. Og ja, kan nok stemme at den 900n har vært hos Helle :)

Okey:o Rå bil er det i hvertfall: smil :Må ha kosta noen kroner alt han har gjort med den.Syns det er kult at noen gidder og gjøre såpass med en gammel saab: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt 900 selv med autronic, stor vifte osv så vet at det er en morsom bil! Men da den 5 girkassa knakk så gadd jeg ikke mer.. da dro jeg å henta 200 :D (angrer ikke på det igrunn, selv om jeg har knekt 2 kasser på 200n hittil.. kan i det minste ta ut kassa uten at motor må ut :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut til å virke bra! Så tøff ut også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan spørre Kristian Pettersen? Han har vell også viss antall mange hk på sine 2 framhjul, likevell går det som hakka møkk..(når trykket er bra).

Behøver vel egentlig ikke å spørre Kristian hvemnådetenner... Vet bare at det ikke er vits med 435hk på forhjula. Får jo ikke blitt morro!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du erfaring med 435fwhp? med en LSD og gode dekk er det vel ingenting i veien med mye effekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt 900 selv med autronic, stor vifte osv så vet at det er en morsom bil! Men da den 5 girkassa knakk så gadd jeg ikke mer.. da dro jeg å henta 200 :D (angrer ikke på det igrunn, selv om jeg har knekt 2 kasser på 200n hittil.. kan i det minste ta ut kassa uten at motor må ut :P)

Det var det første jeg tenkte på når jeg så dette klippet. Trodde kassene i OG900 knakk som kjeks hvis man snuste på noe i overkant av 200hk? : rolleyes Hva sitter i denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behøver vel egentlig ikke å spørre Kristian hvemnådetenner... Vet bare at det ikke er vits med 435hk på forhjula. Får jo ikke blitt morro!

Gæærnt med deg a? Såklart er mye hester moro, kunne vært på en 2 hjuls gressklipper og likevel hadde det vært moro!

Flaks vi har sånne i klubben da som vet mye om hva som er moro og ikke, slik at folk som syns slikt faktisk er morsomt får en liten oppvekker! Skjerpings!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vitsen??nei man kjører fra det meste vel: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel en smule med kjøredyktighet og bilene som blir kjørt her å gjøre i den filmen der eller? : rolleyes

Ontopic, grom Saab :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trenger ikke trekke på alle 4 eller kun bakhjula for at det skal være moro. Kristian Pettersen sin Golf III VR6 turbo går faktisk som hakka møkk OG det er morro !!! Fliser omtrent hva det skal være av såkalte gromme sportsbiler. Han har en lang meritt-liste faktisk.......Mitsu Evo9,div. Porscher osv osv. Så ikke kom her med slikt B.S. at det er ikke "vits" med mye hk på fremhjula. Såklart er det en viss grense for fwd,for all del. Like mye som det er ikke vits med for eks. en Bmw E30 med 1000 hk på bakhjula (bare for å ta et eksempel)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ YOUTUBE]ioPJnASpYRU[/YOUTUBE ]

Kanskje ikke det beste eksemplet å bruke, eller? Har vel blitt diskutert opp og ned i mente hvorvidt videoene med Carpi-Golfen er ekte eller ikke.

Men uansett, man på død og liv ikke ha RWD eller 4x4 for å ha det moro. Må huske på at det er ikke bare 1. og 2. du bruker hvis du kjører på bane (ettersom 100km/t er maks lovlige hastighet i Norge, så får man bruke bane som et lovlig eksempel), så greit med litt ekstra pulver ut av svinger og på langstrekker. Annen ting som også er verdt å tenke på, det er ikke bare på/av gass på biler, så går an å finne det punktet der bilen drar best uten å spinne, og så heller gi flat pedal når man er kommet opp i litt hastighet.

Synes Skabben var råtøff, jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, tok jo helt av dette her... Ble egentlig som å helle bensin på bålet. Går jo ikke ann å ha egne meninger her inniblandt før de fleste av dere tar kaka og begynner å rive løs.

Det mest stusseligste jeg vet om er at folk i det hele tatt gidder å ha så sykt mye hk på forhjula, greit du kjører i fra det meste blabla, men hvor teit er det ikke når det blir pumpa røyk ut fra hjulbuene foran? Hvis dere syns det er så ufattelig fett, ja værsegod, dere har gått glipp av mye! : haha :: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gæærnt med deg a? Såklart er mye hester moro, kunne vært på en 2 hjuls gressklipper og likevel hadde det vært moro!

Flaks vi har sånne i klubben da som vet mye om hva som er moro og ikke, slik at folk som syns slikt faktisk er morsomt får en liten oppvekker! Skjerpings!

Hvor har du fra at jeg ikke syns mye hester er morro? Det innlegget ditt der er jo helt svada, samtidig som du bør lese innlegget mitt over så skjønner du muligens hva jeg mener? Så ja, du bør skjerpe deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du rygger jo en hel tankbil med bensin oppå bålet med en slik uttalelse her inne ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.