Saab 900 turbo - 435hk/498Nm @ 1.3bar?

Anbefalte innlegg

Hvor har du fra at jeg ikke syns mye hester er morro? Det innlegget ditt der er jo helt svada, samtidig som du bør lese innlegget mitt over så skjønner du muligens hva jeg mener? Så ja, du bør skjerpe deg.

 

Det var jo det du sa! Du kan umulig ha vært borti en fwd med mye hester! Jeg har hatt samme motoren med opp mot 280 hk i to forskjellige biler, med fwd og 4x4, og den artigste bilen å ha motoren i på sommeren var helt klart fwden. Ikke noe som slår hjulspinn på bar asfalt i 2 gir!

 

Jeg sa du bør skjerpe deg fordi du er 100% bombastisk på at hester i en fwd IKKE er gøy og alle som syns det er idioter! Med den holdninga kan du bare legge deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei som påstår at dette ikkje er morro, dei har ikkje prøvd det!

 

FWD, POWER, LSD, og SLICKS er morro. :)

 

Men selvfølgelig er det 4wd som er drømmen, men da må ein ha ganske større budsjett for å få det like raskt og holdbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke det beste eksemplet å bruke, eller? Har vel blitt diskutert opp og ned i mente hvorvidt videoene med Carpi-Golfen er ekte eller ikke.

 

Men uansett, man på død og liv ikke ha RWD eller 4x4 for å ha det moro. Må huske på at det er ikke bare 1. og 2. du bruker hvis du kjører på bane (ettersom 100km/t er maks lovlige hastighet i Norge, så får man bruke bane som et lovlig eksempel), så greit med litt ekstra pulver ut av svinger og på langstrekker. Annen ting som også er verdt å tenke på, det er ikke bare på/av gass på biler, så går an å finne det punktet der bilen drar best uten å spinne, og så heller gi flat pedal når man er kommet opp i litt hastighet.

 

Synes Skabben var råtøff, jeg:)

 

Diskusjonene om filmen er vel om den er speeda opp så det ser utsom alt går fortere enn hva det gjør..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei som påstår at dette ikkje er morro, dei har ikkje prøvd det!

 

FWD, POWER, LSD, og SLICKS er morro. :)

 

Men selvfølgelig er det 4wd som er drømmen, men da må ein ha ganske større budsjett for å få det like raskt og holdbart.

 

Moro som her ja: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, tok jo helt av dette her... Ble egentlig som å helle bensin på bålet. Går jo ikke ann å ha egne meninger her inniblandt før de fleste av dere tar kaka og begynner å rive løs.

 

Det mest stusseligste jeg vet om er at folk i det hele tatt gidder å ha så sykt mye hk på forhjula, greit du kjører i fra det meste blabla, men hvor teit er det ikke når det blir pumpa røyk ut fra hjulbuene foran? Hvis dere syns det er så ufattelig fett, ja værsegod, dere har gått glipp av mye! : haha :: rock :

 

Litt bensin på bålet går bra men heller du racefuel på kommer det til og ta av.: haha :

Syns det er kult med mye hester uansett hvor det trekker hen jeg da.

Men det viktigste er vel at han som har bilen er fornøyd??Så kan du heller være misfornøyd og si at han går glipp av mye.Helt til han spinner forbi bmwen din i 150km og bare blir borte: smil :Hvis ikke det er rått veit ikke jeg: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diskusjonene om filmen er vel om den er speeda opp så det ser utsom alt går fortere enn hva det gjør..

Jepp, og derfor er det litt vondt å si om de andre bilene egentlig kjører så hardt de kan;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt til han spinner forbi bmwen din i 150km og bare blir borte: smil :Hvis ikke det er rått veit ikke jeg: rock :

 

Hehe, det skulle jeg likt å sett at han lå i 150km/t og fremkalte spinn på fremhjula, da blir det grøfta neste. Rått er det heller ikke ;) Hadde jeg sett det hadde jeg ledd meg ihjel, det er det jeg pleier når jeg ser det velter røyk ut av hjulbuene foran. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig tydlig at du har mangel på erfaring når du uttaler deg på den måten, prøv BMWen din på en bane mot en fwd med mye hester, så finner ut hvem som ler sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det skulle jeg likt å sett at han lå i 150km/t og fremkalte spinn på fremhjula, da blir det grøfta neste. Rått er det heller ikke ;) Hadde jeg sett det hadde jeg ledd meg ihjel, det er det jeg pleier når jeg ser det velter røyk ut av hjulbuene foran. : rock :

Du pleier å ha mye bra å si, men det gjelder ikke denne gangen:)

 

Hvis jeg hadde hatt valget mellom en 328 med 193hk (?) og en Skabb med 435hk, så hadde ikke valget mitt vært vanskelig ihvertfall: rolleyes BMWen er bare moro på vinteren med så lite hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det skulle jeg likt å sett at han lå i 150km/t og fremkalte spinn på fremhjula, da blir det grøfta neste. Rått er det heller ikke ;) Hadde jeg sett det hadde jeg ledd meg ihjel, det er det jeg pleier når jeg ser det velter røyk ut av hjulbuene foran. : rock :

 

 

Tror heller jeg hadde ledd meg ihjel når du prøver og få hjulspinn i 150 med bmwen gitt: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig tydlig at du har mangel på erfaring når du uttaler deg på den måten, prøv BMWen din på en bane mot en fwd med mye hester, så finner ut hvem som ler sist.

 

Hehe, skal ærlig innrømme at jeg har mangel på erfaring når det gjelder FWD og hk. Har aldri snakket noe om at jeg mener at BMW'n min går bedre enn denne, det sier jo egentlig seg selv. Så skjønner ikke hvorfor du drar opp den. Jeg har ikke kjøpt BMW'n for at den går fælt, fordi det gjør den ikke i forhold til mye annet. Skulle jeg hatt noe som går fælt så hadde jeg kjøpt noe helt annet. Så du kunne spart deg for den der.

 

Tror heller jeg hadde ledd meg ihjel når du prøver og få hjulspinn i 150 med bmwen gitt: haha :

 

And here we go again...

 

Er jo du som har dratt opp detta da, mr? Har aldri sagt at jeg overhodet har prøvd på dette, eller har planer om å gjøre det - fordi det går ikke. Våkn opp.

 

Skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal dra inn min privatbil, jeg har aldri nevnt noe om den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du pleier å ha mye bra å si, men det gjelder ikke denne gangen:)

 

Hvis jeg hadde hatt valget mellom en 328 med 193hk (?) og en Skabb med 435hk, så hadde ikke valget mitt vært vanskelig ihvertfall: rolleyes BMWen er bare moro på vinteren med så lite hk.

 

Hehe, det er greit nok. Bryr meg ikke om hva andre vil ha o.l - meninga med det jeg sier er heller ikke at jeg prøver å si at en 328 med 193hk går fælt, fordi det gjør det ikke. Jeg bare fatter ikke hvordan man kan gidde å bruke så mye tid og penger på en bil, når det eneste man får igjen er hjulspinn på forhjula... Men klart det er delte meninger, men det er jo fåtallet som "digger" at det velter røyk ut av hjulbuene foran. De fleste ler av deg... That's it!

 

Nå har jeg vel egentlig fått sagt det jeg mener. Jeg har forresten en "kompis" som har en Peugeot med 450hp på forhjula, og jeg syns det er helt jævelig tafatt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal dra inn min privatbil, jeg har aldri nevnt noe om den.

 

Nei, men du snakker nedverdigende om noen andre sin bil, så må vel tåle å få litt tilbake?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er greit nok. Bryr meg ikke om hva andre vil ha o.l - meninga med det jeg sier er heller ikke at jeg prøver å si at en 328 med 193hk går fælt, fordi det gjør det ikke. Jeg bare fatter ikke hvordan man kan gidde å bruke så mye tid og penger på en bil, når det eneste man får igjen er hjulspinn på forhjula... Men klart det er delte meninger, men det er jo fåtallet som "digger" at det velter røyk ut av hjulbuene foran. De fleste ler av deg... That's it!

 

Nå har jeg vel egentlig fått sagt det jeg mener. Jeg har forresten en "kompis" som har en Peugeot med 450hp på forhjula, og jeg syns det er helt jævelig tafatt!

 

Nå er jo du den eneste i denne tråden som disser FWD med mye hester da;)Spinner like mye med RWD og mye hester;)Men respekterer din mening,den skal du få lov til og ha selv om den er litt tafatt: smil :

Dra inn privat bilen din??Du disser jo alle med FWD og masse hester:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men du snakker nedverdigende om noen andre sin bil, så må vel tåle å få litt tilbake?

 

Dette blir siste svar fra meg ihvertfall, så får dere som liker røyk fra de fremre hjulbuene bare like det, hehe... Hadde ikke planer om at det skulle bli en så stor diskusjon.

 

Jeg tåler å få tilbake ja, er ikke det det går på. Men når man begynner å sammenligne en bil med 200hk oppimot en bil med 400hk så har man vel gått litt over grensa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir siste svar fra meg ihvertfall, så får dere som liker røyk fra de fremre hjulbuene bare like det, hehe... Hadde ikke planer om at det skulle bli en så stor diskusjon.

 

Jeg tåler å få tilbake ja, er ikke det det går på. Men når man begynner å sammenligne en bil med 200hk oppimot en bil med 400hk så har man vel gått litt over grensa.

 

Takk for morsom diskusjon: smil :Får prøve cupraen mot bmwen da stiller ganske likt med hester;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk noe som heter lsd og skikkelige dekk da........man MÅ ikke spinne fordi om man har masse hk og fwd. Såklart hvis man clutcher* en bil med skikkelig diff og dekk så vil den spinne men det vil også en rwd bil gjøre.

 

 

 

 

*Med "clutcher" så mener jeg å tråkke inn clutchen og ruse opp motoren og dumpe clutchen.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saaben er sikkert morsom, men er enig med Even Orderud Loftesnes på mange måter. Både fwd og rwd er litt "all over the place" med mye hk. Diffrensialene er jo ikke akkurat konstruert for så veldig mye mer en orginal effekt. Og da er det klart det spinner. Og det er jo også hva folk flest forbinder med f.eks fwd. Hjulspinn.

Men det er alltid et lite men...

Hvis man setter i skikkelig diffrensial på f.eks en fwd så er det som dag og natt. Quaife har vet jeg lager diff til Saab. VW også. Selv bruker jeg Peloquin. Denne diskusjonen har jeg hatt så mange ganger her inne, at jeg ikke gidder å skrive alt om igjen. Men det er jo klart at man får hjulspinn på lave gir. Jeg er iallefall veldig fornøyd med min diffrensial / dreimoment. Tro det eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir siste svar fra meg ihvertfall, så får dere som liker røyk fra de fremre hjulbuene bare like det

 

Hvor røyken kommer fra kommer vel på det samme. Har selv hatt framhjulstrekker med godt og vel 500HK på 2 bars trykk. synes ikke det var så innmari tafatt jeg. Det synes sikkert ikke han e en 911 4s heller, der han ble parkert ganske ettertrykkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor røyken kommer fra kommer vel på det samme. Har selv hatt framhjulstrekker med godt og vel 500HK på 2 bars trykk. synes ikke det var så innmari tafatt jeg. Det synes sikkert ikke han e en 911 4s heller, der han ble parkert ganske ettertrykkelig.

 

Morro du nevner Porsche av nyere model : rolleyes

Jeg skal uten å skryte eller snakke tull, si at f.eks VR6 Turbo fwd m/byttet diff på vettig ladetrykk opp imot 1 bar fint holder en 997 4S. Rett frem. Er jo et MK3 eller MK2 chassi vi snakker her : haha :

Hmm.. Mnja.. Lurer nesten på om jeg står for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro som her ja: smil :

 

Større fordekk enn bakdekk- DET er no ikke kult: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mest stusseligste jeg vet om er at folk i det hele tatt gidder å ha så sykt mye hk på forhjula, greit du kjører i fra det meste blabla, men hvor teit er det ikke når det blir pumpa røyk ut fra hjulbuene foran? Hvis dere syns det er så ufattelig fett, ja værsegod, dere har gått glipp av mye! : haha :: rock :

 

Da er jeg en av de som er stusselig her inne....i følge deg.

Sånn som du sier det, så høres du ut som en bedreviter og du kan alt, mulig det?!, men jeg kjenner deg ikke, men jeg syns du burde være litt mere forsiktig med å si det du sier, kom så skal jeg parkere deg

med min stusselig FWD av en golf!

Som flere sier, POWER-FWD-LSD-SLICKS, bye bye!! : rock :

 

Men så klart, folk har lov til å ha egne meninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er greit nok. Bryr meg ikke om hva andre vil ha o.l - meninga med det jeg sier er heller ikke at jeg prøver å si at en 328 med 193hk går fælt, fordi det gjør det ikke. Jeg bare fatter ikke hvordan man kan gidde å bruke så mye tid og penger på en bil, når det eneste man får igjen er hjulspinn på forhjula... Men klart det er delte meninger, men det er jo fåtallet som "digger" at det velter røyk ut av hjulbuene foran. De fleste ler av deg... That's it!

 

Nå har jeg vel egentlig fått sagt det jeg mener. Jeg har forresten en "kompis" som har en Peugeot med 450hp på forhjula, og jeg syns det er helt jævelig tafatt!

 

"... når det eneste man får igjen er hjulspinn på forhjula... "

 

Hehe...

 

Off.. Skjønner ikke vitsen med å legge ut slike kommentarer når det er åpenbart at du faktisk ikke har peiling på hva du snakker om. Tror nok du får litt mer ut av det enn bare hjulspinn...

Mening er en ting, men virker som du kommer med "fakta" i dette innlegget.

 

Uansett, dette er garantert dritartig å kjøre med, som med alt annet som har mye power. Så hvor røyken kommer fra og ikke, får du heller diskutere en annen plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.