Saab 900 turbo - 435hk/498Nm @ 1.3bar?

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor de gidder å bruke så mye tid og penger på slikt tull altså... he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, audi-folk ass! Fwd er drit kjedelig, end of story! Det spinner og spinner, og spinner, og spinner, og spinner litt til, for så å spinne enda litt til. Det eneste fwd duger til er å kjøre rett frem, noe hvem som helst kan gjøre. I tillegg til det, så rister jo rattet til tusen hver gang man gir på.

Men for all del, kos dere, dere som liker fwd... Å ligge i 80-100kmt for så å se hvem som kjører fortest er omtrent like teit som å dra ned buksa for å si "tissen min er lengre enn din!"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, audi-folk ass! Fwd er drit kjedelig, end of story! Det spinner og spinner, og spinner, og spinner, og spinner litt til, for så å spinne enda litt til. Det eneste fwd duger til er å kjøre rett frem, noe hvem som helst kan gjøre. I tillegg til det, så rister jo rattet til tusen hver gang man gir på.

Men for all del, kos dere, dere som liker fwd... Å ligge i 80-100kmt for så å se hvem som kjører fortest er omtrent like teit som å dra ned buksa for å si "tissen min er lengre enn din!"

Blablabla, og enda mer blablabla. Håper hele innlegget ditt var kødd, hvis ikke hadde jeg blitt flau var jeg deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh,like saklig som ei dau rotte oppi dalom... Å ja, seff at tissen min er lenger enn din :D

Prøvd en fwd med sikkelig oppsett, en bra lsd å slicksdekk ?= jeg blei jævelig imponert !! Hang bedre på veien enn mye annet, å dette i autoslalom der de første girene blir brukt.. 400 whp fwd..

Men så er det folk som deg som sikkert ikke kan å kjøre bil au, de kritiserer jo alt med fwd.. Det går jo rett frem jo, men mann da, slepp opp gassen såå å lær deg å kjør. Til info, fwd understyrer jaa, men lærer du deg å kjøre kan det være jæævelig morro læl :)

( litt her er ironi så ikke hver hårsår... :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...med fwd og 4x4, og den artigste bilen å ha motoren i på sommeren var helt klart fwden. Ikke noe som slår hjulspinn på bar asfalt i 2 gir!

Rettelse, ingenting slår hjulspinn på bar asfalt med 4wd i 2. gir. Eneste unntak, om man har nok pulver til 3. gir ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh,like saklig som ei dau rotte oppi dalom... Å ja, seff at tissen min er lenger enn din :D

Prøvd en fwd med sikkelig oppsett, en bra lsd å slicksdekk ?= jeg blei jævelig imponert !! Hang bedre på veien enn mye annet, å dette i autoslalom der de første girene blir brukt.. 400 whp fwd..

Men så er det folk som deg som sikkert ikke kan å kjøre bil au, de kritiserer jo alt med fwd.. Det går jo rett frem jo, men mann da, slepp opp gassen såå å lær deg å kjør. Til info, fwd understyrer jaa, men lærer du deg å kjøre kan det være jæævelig morro læl :)

( litt her er ironi så ikke hver hårsår... :))

Kan kjøre veldig fort og teknisk med fwd, "sladde" kan du også gjøre hvis du bruker venstrebeinet til noe annet enn bare clutching... Men for meg personelig så er humoreffekten i en rwd eller 4x4 bil større enn i en bil med fwd ;)

Men smaken er som baken, alle kan ha forskjellige meninger om hva de synes er gøy. Synes du det er gøy og kjøre rundetider er fwd et bra valg. Sladding og leking så duger det ikke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som mener det er så jæææævlig fett å spinne på framhjula så blårøken står, må nesten forklare meg hvorfor det ikke er dobbelt så fett når blårøyken står på alle fire :)

Alle med liiiitt innsikt vet vel at det er fullt mulig å kjøre fort både rett fram, på bane og i drag med både 4wd, rwd og fwd med riktig oppsett, så for min del er det egentlig bare opp til den enkelte hva man synes er mest moro :)

Men du lurer ikke meg ved å si at en 600hk bil er like moro når det drar framme som når det drar framme eller bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rettelse, ingenting slår hjulspinn på bar asfalt med 4wd i 2. gir. Eneste unntak, om man har nok pulver til 3. gir ;)

Ja, for de som har krutt nok til det så er jo det selvfølgelig mest morsomt! Men det har de færreste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som mener det er så jæææævlig fett å spinne på framhjula så blårøken står, må nesten forklare meg hvorfor det ikke er dobbelt så fett når blårøyken står på alle fire :)

Alle med liiiitt innsikt vet vel at det er fullt mulig å kjøre fort både rett fram, på bane og i drag med både 4wd, rwd og fwd med riktig oppsett, så for min del er det egentlig bare opp til den enkelte hva man synes er mest moro :)

Men du lurer ikke meg ved å si at en 600hk bil er like moro når det drar framme som når det drar framme eller bak.

Det hele saken starta med var at en person dissa fwd med power og det var helt latterlig: rolleyes

Og jeg spinner heller på framhjula enn og ikke klare og spinne i det hele tatt fordi bilen ikke har nok power.¤wd koster mye mer også,for du må ha en del gamp før det river løs.Power er morsomt uansett hvilke ende det trekker i.Og flise en lambo med en golf vr6 turbo sier jo sitt.Jeg ville ikke sitti i den lamboen for og si det sånn: haha :

Foran,bak på alle fire kjeringa liker det uansett: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kjøre veldig fort og teknisk med fwd, "sladde" kan du også gjøre hvis du bruker venstrebeinet til noe annet enn bare clutching... Men for meg personelig så er humoreffekten i en rwd eller 4x4 bil større enn i en bil med fwd ;)

Men smaken er som baken, alle kan ha forskjellige meninger om hva de synes er gøy. Synes du det er gøy og kjøre rundetider er fwd et bra valg. Sladding og leking så duger det ikke:)

Helt enig med deg, men ville bare fram til at fwd å duger sålenge oppsettet er riktig..

men såklart, humoreffekten når jeg setter meg i Evoen å det står røyk ut av alle 4 hjulbuene er det ikke mye som slår :=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, detta kan dere diskutere opp & ned, ingen blir enig!

Men jeg vet med meg selv at jeg har både flisa 4wd ,rwd biler både langs veien og på bane, like morro hver gang! :): ja : HAHA sitter og gliser for meg selv hver eneste gang, men sånn ere bare noen vil spinne, noen vil sladde og noen vil kjøre fort!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting kan man vel uansett være enig om: En bil som akselerer godt over gjennomsnittet er morsomt uansett om fremdriften kommer bakfra, forfra eller fra alle hjørner.

Har kjørt Coupe Quattro typ85 med rundt 400hk, kjørt flere framhjulstrekkere med godt over 200hk og kjørt E30 med E34 M5 motor og E34 M5, og alle bilene har vært morsomme å kjøre - men på hver sin måte selvfølgelig. For meg er det totalt likegyldig hvor fremdriften kommer fra, for hvis ting er gjort riktig, så spiller det ingen rolle om det trekker bak, foran eller på alle fire. Forskjellig type fremdrift til forskjellige formål.

Kan jo også nevne at jeg fikk æren av å sitte på med en Toyota Supra med 800-900hk ("Pedern" sin) et par runder på Rudskogen for mange år siden, og det er ganske vilt å kjenne at man spinner samtidig som det akselerer i langsvingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er artig å flise noen i dyre fine oppskrytte biler med en gammal haug av en golf, mens andre kan synes det er utrolig fett å stå på statoil å svi bakhjula på 240n sin. alle har forskjellig smak så jeg synes det er jævlig unødvendig å diskutere FWD vs RWD og 4WD :P

OnTopic så er Saaben fet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er spørmålet, vil du ha diger tiss, eller vil du ha Lambo. Det er tydelig at det ikkje går med begge deler. :P

Joda, men det er ytterst få i verden som har begge deler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det er ytterst få i verden som har begge deler

Nå er det jo faktisk bobler som kjører lave 9s drag å da, å det krever litt mer baller å få til :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk bobler som kjører lave 9s drag å da, å det krever litt mer baller å få til :D

og flere hondaer med fwd:)

g en 8ter faktisk.by by lambo: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å være Einstein for å skjønne at den Lamboen lett kan få ned tiden med MINST ett sekund bare ved å få en bedre start.. Hadde vært ekstremt å sett den med launch-control

Trenger man å si noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å være Einstein for å skjønne at den Lamboen lett kan få ned tiden med MINST ett sekund bare ved å få en bedre start.. Hadde vært ekstremt å sett den med launch-control

Trenger man å si noe?

Har du råd så go for it: smil :Men tro det blir billigere med hondaen gitt;)

Ikke sikkert driverket tåler mer hevy starter heller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, fwd ser kjedelig ut ja. Går jo rett frem også. Tafatt han karen som har den her ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, fwd ser kjedelig ut ja. Går jo rett frem også. Tafatt han karen som har den her ja...

Tafatt...javel ? ;) *hmmmm*

Hehe...der ser man hvor effektiv det er med sperre på en FWD! : rock : taper ikke mye fart ut av svingen, på klippet går den ca på 0,8 bar mener jeg og huske, ca 210-220 på hjula mot for i dag lader jeg 1,4,1,5 bar og har 255 på hjula på rototest mens jeg hadde 282 på hjula hos FMS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silver'n joooo :D Utroli fin bil ;) Og digger eiern også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettes ikke værst av en FWD med 579hk i en 4 dørs golf 2 : ja :16V Turbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettes ikke værst av en FWD med 579hk i en 4 dørs golf 2 : ja :16V Turbo

Helt rått:): rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å dra i gang diskusjonen litt igjen... Synes det er balltøft jeg...: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.