Anbefalte innlegg

Tok meg en liten tur på audidiy.com,og der så jeg en a4 som hadde blitt ettermontert

kjøling i hanskerommet,og er egentlig litt gira på å gjør det selv.

Men der var det allerede utformet ett hull i hanskerommet for kjøling,det har jeg ikke på

a4 min,men lurer på om det er mulig å gjør det likevell?.

Noen som vet om det er blendet av en plugg bak hanskerommet til det på en a4 (b6).

Sender ved linken,så det er litt lettere og forstå hva jeg prater om :P

http://www.audiworld.com/tech/int48.shtml

på forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ikke åpna bilde. Men tenkte for en stund siden å prøve å få til noe slikt på min a4 også, men vet ikke åssen. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,fikk du ikke åpna linken altså?..

hmm fungerer isåfall når jeg trykker den på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CAUTION: It was brought up that the proper glove box should be installed along with this. You can buy this expensive part (~$125) or use a small tray when keeping drinks in the glove box to prevent condensation from soaking the soft lining inside the box. Mold and other funky things could start growing if you don't do this.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På noen varianter av B6 er det allerede laget klart delvis hull i hanskerommet. Hvis du tar det ut og ser på baksiden burde du fort se om du bare kan brekke av plasten.

Jeg måtte bore ett eget hull for å tre røret gjennom.

Uttaket fra ACen er der allerede, er bare en gummipropp du fjerner :)

Ideelt sett burde du bytte hele hanskerom og kjøpe kjøleboksen. Men du kan enten bare kjøpe rør og dyse, eller rør, dyse og kjøleboks. Jeg gjorde sistnevnte så hos meg er det en boks som tar ca halve hanskerommet som er isolert og holder bedre på temperaturen.

Ser sånn ut hos meg:

IMG_2959.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CAUTION: It was brought up that the proper glove box should be installed along with this. You can buy this expensive part (~$125) or use a small tray when keeping drinks in the glove box to prevent condensation from soaking the soft lining inside the box. Mold and other funky things could start growing if you don't do this.

Jeg har gjort dette på min for 4 år siden, har aldri hatt problemer med for mye fukt:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=451981post451981

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt,hvor fikk du i tak i delene hen?,Du har bare montert kjøleboksen i det orginale hanskerommet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt,hvor fikk du i tak i delene hen?,Du har bare montert kjøleboksen i det orginale hanskerommet? :)

Stemmer det. Bare lagde hull og satt inn selve kjøleboksen.

Kjøpt på Møller. Ca 1500kr for alle tre delene. Koster å være kar, men er tøft da (:

Og jeg synes det er veldig effektivt, kjøler fint ned en boks med brus på 10min kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja,det er vell selve boksen som koster penger da eller?:P..har blitt student igjen,så

kjenner at lommeboka ikke er like tykk som før :P.

Går det evnt å kjøpe slange og dyse og ettermontere boksen senere eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja,det er vell selve boksen som koster penger da eller?:P..har blitt student igjen,så

kjenner at lommeboka ikke er like tykk som før :P.

Går det evnt å kjøpe slange og dyse og ettermontere boksen senere eller?

Boksen var dyrest ja. Røret og ventilen kosta under 500 (hvis jeg ikke husker helt feil).

Du kan fint bare kjøpe rør og lukkeventil. Men da vil du altså kjøle ned hele hanskerommet ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,får bare være sånt en liten stund :P .

Da vart det en tur på Møller på mandag ;) .

Får jeg også brukt medlemskortet for å få litt rabatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre plasser en møller bil som selger rør og ventil?.

Dro på møller i dag,men ble nekta å kjøpe noe sånt som det der,for han sa at en sånn slange ikke fantes,veldig rart at han visste meg bilde av kjøleboksen som han skulle ha 1300 kr for,men slange og ventil hadde han ikke nei.

selv om jeg forklarte at det hva flere andre folk som har montert slik fra før.

Makan til service skal man lete lenge etter :S .

trudde de var interessert i å selge jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen og ventilen finnes. Ca 4mnd siden jeg spurte.. :-)

Men droppet det pga at jeg skulle ha hanskerom for cd-shifter i tilegg.. Det kostet 6k... :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har "kjøleboks" til salgs. 650kr pluss frakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare kjøleboksen det da?,hjelper jo ingen ting det om møller bil nekter meg og kjøpe slange og ventil .

fikk kjøpt bremselysbryter da :) ,bra at det finnes da...vært litt værre om det ikke "finnes" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare kjøleboksen det da?,hjelper jo ingen ting det om møller bil nekter meg og kjøpe slange og ventil .

fikk kjøpt bremselysbryter da :) ,bra at det finnes da...vært litt værre om det ikke "finnes" ;)

Søk og du vil finne:

Part number: 8E1816311 AIR HOSE

Part number: 8E08207014PK AIR OUTLET

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,får ta kontakt med møller med disse varenummerene da,er mulig interessert i den kjøleboksen din,men må få avklart det med slangen og ventilen først.passer til en a4 den boksen din da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk og du vil finne:

Part number: 8E1816311 AIR HOSE

Part number: 8E08207014PK AIR OUTLET

Kan bekrefte denne, samme delenr som jeg brukte når jeg kjøpte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut,blir en smule irritert vis han på møller begynner å nekte i morgen på det ass ,

er isåfall en utrolig dårlig selger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.