Anbefalte innlegg

Har da fått problemer med golfen igjen.

Problemet startet på onsdag ca, når jeg skulle starte den nykket det noe voldsomt i bilen, lys i speedoen forsvant, så kom det røyk fra motor en plass, så ut som det kom fra starteren.

Dette har holdt på noen dager fram til igår. Når jeg skal starte den nå så sjer det ingenting utenom at all lys forsvinner når jeg har nøkkelen i start posisjon.

Hvilke symtomer er vanlig når starteren takker for seg?

Siste dagen den startet så gikk den kun på 5 sylindre også.

Coilpack byttet for 4 mnd siden så det kan vel ikke være denne.

Tennplugger byttet i mars.

Bil: Golf VR6 1994 OBD1 Coilpack

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med ett annet batteri! er det dårlig så kan du mangle kraften til å dra motoren rundt fort nok til å starte eller at starteren sliter med å dra rundt sånn at den kanskje brenner seg!

bare ett forslag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med ett annet batteri! er det dårlig så kan du mangle kraften til å dra motoren rundt fort nok til å starte eller at starteren sliter med å dra rundt sånn at den kanskje brenner seg!

bare ett forslag:)

Batteriet ble byttet i april så kan vel ikke være det tror jeg.

Er mye strøm på batteriet.

Hvor vannskelig er det og bytte starteren?

Er jo svin trangt nedi der: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av fronten med radiator og alt sittende fast! 2-4 skruer ovenfra og ned på frontplata! 4 skruer innover bak blink/tåkelys og klammer/skruer i hjulbuene til innerskjermene! husk og koble fra radiatorslangene og panserwire samt ledningene til lyktene og sånt! Deretter kan du løfte av hele fronten med grill/lamper/fanger/radiator og alt festa i fronten! griseenkelt og tar maks 10 min:P Da har du god plass til å bytte starteren:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen.

Har snust litt rundt på nettet ang starter.

En annen kar hadde samme symptomene omtrent, vrir om nøkkel og lys slukker, 0 klikk fra starter.

Kan det være at det bare er tenning og startbryteren på tenningslåsen som er synderen i mitt tilfelle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det ja, det slutt stykke er vel kjent for ta kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått byttet slutt stykket nå. 0 start fåreløpig.

Noen som vet hvor det er billigst og kjøpe ny starter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha sjekket "jordingen" på motoren, forbindelsen mellom batteriet og starteren, den tynne ledningen som går på innslagsreleet. Hvis alt det er ok så er starteren eller innslagsreleet sannsynligvis ødelagt, lett at det blir spenningstap ned dit sånn at starteren ikke vil gå.

Rart at lyset ditt slukker, kan tyde på ødelagt batteri. Mål spenningen over polene når du prøver å starte, bør ikke gå under 11-11.5 volt mener jeg. På 8-9 volt er det ikke noe som reagerer lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha sjekket "jordingen" på motoren, forbindelsen mellom batteriet og starteren, den tynne ledningen som går på innslagsreleet. Hvis alt det er ok så er starteren eller innslagsreleet sannsynligvis ødelagt, lett at det blir spenningstap ned dit sånn at starteren ikke vil gå.

Rart at lyset ditt slukker, kan tyde på ødelagt batteri. Mål spenningen over polene når du prøver å starte, bør ikke gå under 11-11.5 volt mener jeg. På 8-9 volt er det ikke noe som reagerer lenger.

Skal få målt spenning under forsøk på start og sjekke spenninga der.

Er det noe relee som har med starteren og gjøre? Litt greit og få sjekket opp små ting før ny starter blir eventuellt handlet inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få målt spenning under forsøk på start og sjekke spenninga der.

Er det noe relee som har med starteren og gjøre? Litt greit og få sjekket opp små ting før ny starter blir eventuellt handlet inn.

Releet som gir spenning til starteren sitter i innslagsreleet mener jeg, samme sak den som drar fram drevet som kortslutter til startmotoren. Mener det var slik, har ikke vært oppe med en starter på årevis. Har vært heldig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.