Hvordan få løs indre drivledd golf 3

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det indre drivleddet er festet, skal ha 2stk over på noen andre akslinger uten å ødelegge noe: rolleyes

Sitter disse på samme måte som de ytre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den indre er nok skrudd fast, mens den ytre bare holdes av en låsering/sprengring(aner ikke om det kalles sprengring, men du vet nok hva jeg mener).

Slik ser det ut i skjematisk spreng-skisse.

golf-aksel.jpg

Siden jeg først hadde siden oppe så kunne jeg jo like gjerne sjekke hva den heter, og den heter faktisk en sprengring. Så da er jeg ikke så lost som jeg frykta sjøl da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for superkjapt svar, men klarer ikke helt se hvordan det skal være skrudd:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sitte en fjør-ring (segering) bak leddet :) som du må fjerne, da kan du slå av leddet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er en ring rundt akslingen som du får av me en segerringtang med tynne spisser. Så er det bare å trekke av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det jeg som leser tegninga feil da?

Jeg tenker bare at.. Ja, den ytre er det bare denne ringen som stopper, men det indre leddet, er ikke det skrudd med skruen merket med nummer 13 da? Og når de skruene er skrudd løs, da er det den ringen som står igjen som sikring?

Dan og Bjørn-Tore har nok en del mere peiling enn meg her, så ikke la deg rive med av min stussing altså :)

Edit: Hmmm, nå kan det hende vi tenkte litt forbi hverandre. Jeg tenkte hvordan løsne den fra girkassa jeg.. Beklager.. Men jo, å løsne den fra selve akslingen er på samme måte som på ytre drivledd. Beklager misforståelsen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode tips nå slipper eg vertfall ødelegge noe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.