#1 Skrevet August 29, 2010 audi 5000 cs turbo 87 mod,amerikansk audi 200\v8 bare bola litt,trenger bakaksling er en forhjulstrekk,,så audi 200 turbo eller s4\nyere 100? passer muligens?noen som vet????? lurer spesielt på hvilke dele passer min 5000 cs turbo samma som audi v8 osv,det er hovedsaklig hjul nav jeg trenger men kan kjøpe hel aksling.da bakhjule reivest av i en sving i høy fart å reiv ut gjenan på navene,håper på hjelp da det er en skam at denne bilen ikke er på treff planer om full resturering\lakk opp i gull orginalfargen da lakken er slitt (california bil) å er hundre prosent orginal bortsett fra remus effektanlegg-vogtland racing fjere å koni dempere,vært i familien i 16 år og er flyttegods så har anna front ikke blinklys på sider osv alt som e ulovlig i norge hehe,men godkjent læll sikkert eneste i norge??? men i døra står det modified by AG i døra ,,er AG et firma som amg te mercedes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2010 Ikke frekt ment, men ta deg litt bedre tid når du skriver innlegg. Vanskelig å skjønne hva du egentlig lurer på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2010 oki i enkelt sagt da: har en usa model 5000 cs turbo manuel, samme som 200 audi,,5000 har ødelagt bakaksling!er fremhjulsdrift!1987 mod hvilke akslinger kan passe på 5000 cs turbo??? enkelt nok? hørt at c4 audi 100 aksling kan passe! må være fembolts 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2010 Audi 5000 er identisk oppbygget til Audi 100/200 i Europa før facelift (12/87). Etter facelift forsvant 5000-navnet fra det amerikanske markedet til fordel for 100/200-benevnelsene. 5000/100/200 har ingen ting med Audi V8 å gjøre - foruten fordører, tak og bagasjelokk. Dette er en egen konstruksjon. Når det gjelder bakakselen din er du nesten nødt til å sjekke ut når bilen er laget. C3 er levert med tre Quattro-bakaksler: Den eldste gikk fra produksjonsstart til ca 86,5 Den mellomste gikk fra ca 86,5 til svært sent i 1990 Den siste kom da sent i 1990 og er samme som C4-bilene. De to siste er fysisk like foruten innfestingen i karosseriet. Den eldste har enda en annen innfesting i karosseriet, pluss en god del andre forkskjellige deler som gjør at det ser likt ut, men ingen ting går om hverandre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 18, 2010 Audi 5000 er identisk oppbygget til Audi 100/200 i Europa før facelift (12/87). Etter facelift forsvant 5000-navnet fra det amerikanske markedet til fordel for 100/200-benevnelsene. 5000/100/200 har ingen ting med Audi V8 å gjøre - foruten fordører, tak og bagasjelokk. Dette er en egen konstruksjon. Når det gjelder bakakselen din er du nesten nødt til å sjekke ut når bilen er laget. C3 er levert med tre Quattro-bakaksler: Den eldste gikk fra produksjonsstart til ca 86,5 Den mellomste gikk fra ca 86,5 til svært sent i 1990 Den siste kom da sent i 1990 og er samme som C4-bilene. De to siste er fysisk like foruten innfestingen i karosseriet. Den eldste har enda en annen innfesting i karosseriet, pluss en god del andre forkskjellige deler som gjør at det ser likt ut, men ingen ting går om hverandre... kanskje like greit ta understelle fra 87 model audi 200 turbo quattro da!(har delebil)rubel å bit! er litt spesielt å ha en 5000 og mere spesielt når den har manuel! snakket med verkstede å de å sa at 93 audi 100 så identisk ut men kunne ikke garantere! frustrerende dette,,men er jo kun hjul navene som er gåen da! kan jeg ta de fra noen andre biler??? samme med a6 aksling så identisk ut men ikke samme delenr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 19, 2010 Den bakstillingen du trenger må tas fra en Audi 100/200 Sen 86-modell til halvveis uti 1990. C4 og 4C har andre innfestninger så det kan du glemme - om du ikke vil bytte innfestningene, og den gamle bakstillingen fra før sent i 86 er bare et glemt prosjekt. Den får du omtrent ikke en foring til. ...og hva er defekt med navene dine? Hvordan blir et nav defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 19, 2010 Den bakstillingen du trenger må tas fra en Audi 100/200 Sen 86-modell til halvveis uti 1990.C4 og 4C har andre innfestninger så det kan du glemme - om du ikke vil bytte innfestningene, og den gamle bakstillingen fra før sent i 86 er bare et glemt prosjekt. Den får du omtrent ikke en foring til. ...og hva er defekt med navene dine? Hvordan blir et nav defekt? takk for infon men må ha 5 bolts! hundren har da 4 vist ikke nyere da 92+? har det ikke vært lurt å såtte på en aksling som er beregna for 200 5000 turbo 2.2 s2 s4 aksling passe det da tru? vell er jo lenge siden dette da,ungdomstia,,men kort fortalt,,satt på vogtlang 60 senke fjere til banebruk,koni dempere,17"felger med toyo proxis høyhastighetsdekk,,full lasta bil å dro vellllll mye på gassen i en sving,så komentere han som satt på kor godt du ligg på!så gira jeg ned å svingt mere å ga full gass for å bevise at jeg klarte ikke få bilen til å sleppe!og da mitt i svingen hørte jeg bang å muttrene fløyg av tok med seg gjengene!klarte å ta inn bilen på tre hjul ved å gi gass istede for å panikkbremse,flaksen va at hjulbuene bak er ikke runde,,så dekket slo inni karoserie å bulka det ,,har det fårre rett av har det gått ille! å nei jeg har ikke navet så jeg kan jenge nye hull,eksen har det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 19, 2010 jeg hadde en 5000 turbo som jeg tok av hele understellet på. desverre ga jeg det bort til en kamerat. Men du må passe på at den nye bakakslingen har samme utveksling som den gamle. det skal passe med girkassa vettu. alle type 44 har vel 5bolts? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2010 Så og si alle typ44 med firehjulstrekk har fembolts, så dette er ikke noe tema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 19, 2010 Om jeg har forstått rett er det navet merket nr 11 du er på jakt etter? Dette har delenr: 437 501 653 og er 5x112 boltesirkel. Fant dette igjen på 89mod audi 100. Men da med merknad: "Wheel hub for models with heavy duty running gear" Utifra hva jeg kan se så er standard på 89mod 100 4x108 boltsirkel. Men finner du en 89mod 100 med 5x112 så er det samme delenr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 19, 2010 Iflg ETKA så har så og si alle typ44, foruten turbo-modellene, 4x108. I praksis er det slik at alle Quattro-modeller, alle turbo-modeller og alle TDI-modeller har 5x112, foruten noen 2,3 Quattro og 1,8 Quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 19, 2010 Hvis jeg har forstått ham rett så er bilen hans fremhjulstrekker. Da hjelper det lite med en quattro bakstilling gitt Noen med etka som kan skjekke om C4 bakstilling passer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 19, 2010 Ikke noe jeg ville satset på. Andre delenummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 19, 2010 Hvis jeg har forstått ham rett så er bilen hans fremhjulstrekker. Da hjelper det lite med en quattro bakstilling gitt Noen med etka som kan skjekke om C4 bakstilling passer da? jepp bakaslingen er ikke quattro! det er forhjulsdrift på den audi 5000 cs turbo har to stk 200 turbo quattro,en jeg kjører på vinteren å en 87 model turbo quattro(delebil) ikke sikker type for den har quattro inngravert i bakvindue "varme trådene bak!(er dette skjeldent?) tenkt å sette den på den jeg bruker! tok av understeller på 200 quattroen å det navet passet ikke, og et standart a6 nav passer heller ikke ser identisk ut men ikke samme delenr, beste har jo vært fånne en 200 forhjulsdrift nav.aksling!den må vell passe,,,er mye rart med denne audien er jo kun jeg i norge som har amerikansk godkjent 5000,va vist kun 400 produserte!,va jo denne typen som slo verdensrekord på tallagedia banen (nescar)(flyttegodts,trenger ikke blinklys på sidene og har anna lys system foran og 20 cm lengere cevlar fangere+++) jeg sjekket opp ny coil til denne å de på bilekstra kom med ei bok på sikkert flere tusen coiler på,, 5000 sto det bare ? på delenr type osv har slette mye med å finne riktige deler denne bilen betyr veldig mye for meg da det er bil som vært i familien i 15-20 år kjøpt den av min far! alternativet er å bygge om til quattro da ha alt av understell akslinger,,mangler kun gire å fordelings kassa,,men da "ødelegger jeg jo orginaliteten bilen skal totalrenoveres så snart jeg får flyttet på den,,ikke mye feil kun ta navet!! bilen har audi gull farge orginalt,,tenkte å lakkere i omtrent samme farge men med litt gull flakes kunne det passe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 19, 2010 her er en link om audien jeg har bortsett fra jeg har produksjons modelen å ikke quattro! for de som er intresert http://www.audistory.24max.de/old1/etallade.htm takker for all hjelp her inne dere er toppers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 19, 2010 jeg hadde en 5000 turbo som jeg tok av hele understellet på. desverre ga jeg det bort til en kamerat. Men du må passe på at den nye bakakslingen har samme utveksling som den gamle. det skal passe med girkassa vettu. alle type 44 har vel 5bolts? hadde du en orginal amerikansk registrert audi 5000 cs turbo 87 med manuel å alt av utstyr??? dæven de er jo dødskjelden! trudd jeg var den eneste jeg,,da min far kjøpte min så va det kun 2 stk i norge ,men eneste godkjente audi amerikansk flyttegods! norske regler gjels ikke hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 19, 2010 Den bakstillingen du trenger må tas fra en Audi 100/200 Sen 86-modell til halvveis uti 1990.C4 og 4C har andre innfestninger så det kan du glemme - om du ikke vil bytte innfestningene, og den gamle bakstillingen fra før sent i 86 er bare et glemt prosjekt. Den får du omtrent ikke en foring til. ...og hva er defekt med navene dine? Hvordan blir et nav defekt? Hva er egentlig forskjellen på den eldste bakstillinga og den som kom i sent 86? ser i etka att det værfall er skille på en foring der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2010 Dette ble jo en avsporing da jeg satt i villfarelsen av at bilen til trådstarter var en Quattro-modell. Den første bakstillingen som går til til et godt stykke ut i 86 har annen innfestning mot karosseriet, andre Quattro-stag, andre bærearmer, strengt tatt masse andre deler - selv om konstruksjonen er lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 19, 2010 Dette ble jo en avsporing da jeg satt i villfarelsen av at bilen til trådstarter var en Quattro-modell. Den første bakstillingen som går til til et godt stykke ut i 86 har annen innfestning mot karosseriet, andre Quattro-stag, andre bærearmer, strengt tatt masse andre deler - selv om konstruksjonen er lik. beklager for det! aldri sagt det var en quattro men,,de 200 jeg har er quattro,,har det vært quattro har det ikke vært så mye problem da har jeg jo hat delene! fra 200 87 delebilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 19, 2010 Bakaksel/nav er lik på alle type 44 med 2WD, men biler med 5-bolt nav og 2WD er det bare biler med utstyrsnivå CS og/eller med turbo som har. De fleste CS eller turbo har også quattro, så det kan være litt vrient. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 19, 2010 Har du bilder av denne bilen din du kan legge ut her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 20, 2010 Bakaksel/nav er lik på alle type 44 med 2WD, men biler med 5-bolt nav og 2WD er det bare biler med utstyrsnivå CS og/eller med turbo som har. De fleste CS eller turbo har også quattro, så det kan være litt vrient. ja virker ut som er litt vrient ja! har jo cs og turbo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 20, 2010 Har du bilder av denne bilen din du kan legge ut her? ja har jeg bare vist hvordan man gjør det så va medlem på 90 tallet å da la jeg ut alle bilder osv,,men de klarte å slette profilen min! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 20, 2010 Registrer deg med bruker på http://www.photobucket.com Etter at du har lastet opp bildene dit så følger det en link til bildet. Trykk på "fjellene" som er over der en skiver inn inlegg på forumet og lim inn adressen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 20, 2010 Rune: slik du fremstiller bilen og deg selv på forumet, kjører jeg meg gjerne en tur til Frei for å se hva slags bil det faktisk er du har. Tar gjerne med meg kamera også og hjelper deg å legge ut bilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...