Anbefalte innlegg

Har ein Touran 2.0 DSG. For eit par daga siden kom det vibrasjon i bilen og ein ulyd nett som om eit hjullager er defekt. Men eg får det ikkje til å stemme med at det er et hjullager som er dårlig, siden lyden/virbasjonen kommer ved svinging og gasspådrag og fart over 60 km. Har vore inne på tanken om det er det er driv knute som kan være dårlig, men det kommer ingen lyd frå drivknutane ved full sving.

Så det eg lurer på er om det kan være kast i bremseskivene eller om det er girkassen eller svinghjul.

Er det nokon her som vore borti det same eller har ein ide om kva det kan være?

Er det nokon som veit kva det vil koste å fikse svinghjulet om det skulle være det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå tippa hjullager jeg men. I sving får du mer/mindre belastning på lageret, og det låter mer enn ved kjøring rett fram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper hjullager jeg også. Hjullager på Touran er av den "store" sorten, altså hele navet. Det er ikke noe lager som skal presses ut. Er "bare" 4-5 bolter som skal skrues ut, så er den løs. (Se tråden om 'Taxi X-1020' - der har jeg byttet et framhjulslager.) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=175457

Lyden kunne minne om drivknute, litt sånn knepping ved svinging og sånt, men det var gåent hjullager. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.