#1 Skrevet August 29, 2010 Hei! Har noen PP520 dysespisser jeg tenkte jeg skulle fått montert.. så leser jeg på http://pics2.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf at motoren må ha stått stille i minst 4 timer. Og det virker som han legger ganske mye vekt på dette.. Problemet mitt er at jeg tenkte jeg skulle ut å gjøre det nå i skrivende stund, men bilen min står med snuta feil vei, er det mulig for meg og bare snu bilen og så begynne å skru ? Hva er egentlig grunnen til at man må vente så lenge? .. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2010 kansje noe trykk i systemet? som tar rundt 4timer for det forsvinner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2010 Bare til å skru i vei, det som menes er at motoren må være kald da du skal sku på gjenger i blokka, og varm aluminium er mykt som smør desverre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2010 Ok .. Takker for svar .. Var såvidt det blei lunka de sekundene den gikk når jeg snudde bilen, så regner med det går bra .. Nå har jeg kommet til neste problem.. Dyse nr 3 med nålesensoren sitter jo selvfølgelig værst, og er vanskeligst å få tak på .. fastnøkkel med forlenger, så bøyer jeg faktisk fastnøkkelen .. Noen kjappe tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2010 får du ikke rikka på den engang ved rotering med fastnøkkel?!? Ikke vært borti, men beste løsningen er nok glidehammer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2010 De andre gikk greit.. satt litt i begynnelsen, men så fort jeg fikk rørt litt på de løsna de greit.. men denne her rikker seg faen ikke .. Åssen glidehammer tenker du på da? evt. bilde ? .. Alle tips hjelper .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 29, 2010 Ok .. Takker for svar .. Var såvidt det blei lunka de sekundene den gikk når jeg snudde bilen, så regner med det går bra .. Nå har jeg kommet til neste problem.. Dyse nr 3 med nålesensoren sitter jo selvfølgelig værst, og er vanskeligst å få tak på .. fastnøkkel med forlenger, så bøyer jeg faktisk fastnøkkelen .. Noen kjappe tips ? en ny fastnøkkel helst litt bedre kvalitet enn det som kommer i Ikea flatpakker: haha : Hehe Nei da, men seriøst, du skal ikke klare å bøye en god fastnøkkel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 29, 2010 (endret) Den blir ikke permanent bøyd..men ser den begynner å gi litt etter .. Greit nok det kan sitte litt etter å ha gått snart 400.000km, men finnes grenser da EDIT:: Fikk ut dysa .. Kjørte meg en tur uten den klemma sittende fast på dysa, og under ene pådraget føyk dysa opp .. Gikk bra med dieselrør osv i mitt tilfelle, men anbefaler og feste den litt på en eller annen måte hvis samme måte skal benyttes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 29, 2010 Åssen glidehammer tenker du på da? evt. bilde ? .. Alle tips hjelper .. http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-239/TDI-Injector-Slide-Hammer/Detail http://www.sm-produkter.no/produkter/default.asp?m=1&id1=1&id2=14&id3=138&mainid=1668&id4=854#4854 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...