Problemer med bremseskiver og kalipter på 94 S4

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en bekjent som har et problem med bremsene foran på sin S4 C4. Det er en 94mod. Ikke UFO bremser.

 

Bilen hadde ved anskaffelse endel kast i skivene, å eieren bestemte seg for å kjøpe nye bremser hele veien rundt, det ble gjort. Bak oppstod det ikke noen problemer, men foran derimot...

 

Problemet er at skiven tar imot carrier'n til kalipter. Samme problemet på begge sider.

Se vedlagt bilde, hvor jeg viser hvor det tar imot.

Hele problemet hadde jo ikke vært der om det hadde vært 2-3mm høyere innpress på skivene.

Skivene er kjøpt hos Møller, og han har fått samme skivene 2 ganger etterhverandre, med samme innpress.

 

Er det noen som vet hvorfor dette skjer? er det noen kaliptere som ligger så nære hverandre i modellforskjell, at evnt en av de tidligere eiere kan ha klart å montere feil? og ved slitte skiver, så vil ikke problemet oppstå?

iPhone 051.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen formening om hva som har skjedd her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg på ingen måte ekspert på feltet , men har har skiftet fra ufo til s4 bremser og ingen av de ligner den kalipteren du har : klø : kan dette være de beryktede g60 bremsene fra USA modell ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

All input er bra input!

Så du mener disse kalipterne ikke er standard S4?

 

Jeg har ikke hørt om de bremsene du nevner, men har du noe mere info om dem?

 

Det er standard 314mm S4 skiver som er kjøpt inn, å de stemmer med størrelse men ikke med innpress.

 

Noen som forskjellen på S4 innpress og "G60 fra USA"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at de USA bremsene som nevnes over har mindre skiver. Men de er ikke mer enn 276mm om jeg husker rett.

Synes den kalipteren ligner på de jeg kjører rundt med, det er S6 bremser (C4).

Men, har bilen UFO orginalt eller er den bygget om til det?

 

Mener og ha lest at hvis man bygger om fra UFO til skivebremser at man da må slipa av litt på anleggsflata til kalipteren. se: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=59218

 

Bare en teori, men kan jo være verdt en sjekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stod ikke noe delenummer på de gamle skivene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jeg som eier bilen med problemet.

de gamle bremseskivene er kastet ( selvfølgelig) og vet ikke om det er ombygd fra ufo til s6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bildet viser vel vestre fjærbein.

Om du ta av skiven så står delenr støpt inn i godset bak/over spindelen på forsiden.

Har du S6 fjærbein så har dette delenr: 4A0 412 025AC

Har du UFO fjærbein så har dette delenr: 4A0 412 025G

 

Kan være at du ser på bolten til kalipteren om den ikke er modifisert.

S6 har 14mm bolt som fester i fjærbeinet

UFO har 12mm bolt som fester i fjærbeinet

 

Har du UFO fjærbein så er vel enkleste mulighet å slipe av de nødvendige mm på anlegget til kalipteren på fjærbeinet.

Hvordan dette gjøres er det sikkert noen som vet bedre enn meg....

Må være stø på labben om du skal bruke vinkelsliper i alle fall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult at du kom innpå her Jonas, nå ser det jo iallefall ut til at vi er på vei til en løsning her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det virker sånn :) takk for alle svar hittil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare for å avkrefte å rette på meg selv : dum : så ser jeg jo nå (på litt større skjerm og en smule mer våken ) at den er likedan som min.

 

Georg

 

Nå er jeg på ingen måte ekspert på feltet , men har har skiftet fra ufo til s4 bremser og ingen av de ligner den kalipteren du har : klø : kan dette være de beryktede g60 bremsene fra USA modell ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

441407257A over der igjen står bhs germany

 

det er det nummeret jeg leste av fjerbeinet, noen som vet hvilken bil det kommer av? eller om det er riktig nummer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er s4 fjernbein deler nummeret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte gromstad arendal ( samme som møllerbil) for å høre på delenummeret jeg hadde lest av fjærbeinet, de fant ingenting.. merkelig? det står audi merket der, og germany, men dele nummeret finnes ikke i systemet? hva kan det være da? feil delenummer? kan ikke se noe annet delenummer der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte gromstad arendal ( samme som møllerbil) for å høre på delenummeret jeg hadde lest av fjærbeinet, de fant ingenting.. merkelig? det står audi merket der, og germany, men dele nummeret finnes ikke i systemet? hva kan det være da? feil delenummer? kan ikke se noe annet delenummer der..

 

Er sikkert bare at dette nr. ikke er i bruk lenger og det tar litt tid for de å finne det ut, tid de ikke har eller vil bruke over telefon: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

441407257A over der igjen står bhs germany

 

det er det nummeret jeg leste av fjerbeinet, noen som vet hvilken bil det kommer av? eller om det er riktig nummer :P

 

dette nr finnere jeg hos bildelsbasen. står oppført som ufo fjørben her....

 

nr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for hjelpen, da kan det se ut som forrige eier har festet s6 caliptere på ufo fjærbein, derfor ikke skiva passer på calipter? hva må jeg da gjøre for at bremseskivene mine skal passe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett en guide men fant bare dette

 

Let litt du og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal lete.

virker som alt jeg trenger å gjøre er å slite ett par millimeter fra navet/spindelen.. får å få den til å passe... kan det stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mener å ha lest at en må slipe litt,

Beste er å finne den tråden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke er gjort fra før, må du dreie av litt på senteret av navet.

Skiven skal gli over senteret, og ligge helt inntil anleggsflaten/flensen, der bolt hullene er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har funnet ut at det er enklere å kjøpe s6 fjærbein, komplett, isteden for å slipe å herje så mye med noe jeg ikke kan :P så hvis det er noen som har s6 komplett fjærbein ( med skive og caliper) til salgs, så rop ut. eller skriv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prata med han, får vite om jeg kan hente de på onsdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.