Anbefalte innlegg

er det normalt at det skal være en suse/fise lyd av en 1.9TDI 81kw 1997modell ved pådrag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykk lekkasje høres det ut som :) sjekk alt av trykkslanger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykk lekkasje høres det ut som :) sjekk alt av trykkslanger :)

 

har nylig skiftet en slange, men skal det ikke være noe suse lyd fra motoren i det hele?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet om det er normalt eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså. turbo vil jo lage en suselyd.. mer om du har åpent filter. så er ikke unormalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lyden høy, eller er det såvidt du hører den?

 

Hvis det er trykklekkasje, så skal du se det i speilet når du kjører, for da ryker det mildt sagt svart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lyden høy, eller er det såvidt du hører den?

 

Hvis det er trykklekkasje, så skal du se det i speilet når du kjører, for da ryker det mildt sagt svart.

 

vanskelig å si om den er høy eller ikke... men kan vel si at den er rimelig høy.

ryker ikke så mye av eksos slik jeg kan se, og får ett trykk over 1 i bar. så kan vel ikke være så stor lekkasje i så fall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min suser alminnelig høyt. Og ryker godt. (Den er chippa, da). Og den går rimelig bra. Har hele tiden trodd at det var chippingen som gjorde at den mørkla bak bilen ved hard akselerasjon, og fullt pådrag. Ble chippet før jeg kjøpte den.

 

Kanskje ut og logge turbotrykk, samt sjekke noen slanger.

 

Vil den ikke gå dårligere ved lekkasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min suser alminnelig høyt. Og ryker godt. (Den er chippa, da). Og den går rimelig bra. Har hele tiden trodd at det var chippingen som gjorde at den mørkla bak bilen ved hard akselerasjon, og fullt pådrag. Ble chippet før jeg kjøpte den.

 

Kanskje ut og logge turbotrykk, samt sjekke noen slanger.

 

Vil den ikke gå dårligere ved lekkasje?

 

min røyk veldig, men skiftet en slange som var rett over motoren på høyre side. så sluttet den:)

sjekk den på undersiden, (vanskelig å se)

 

min er også chippet, men ryker ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du vært og chippet den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du vært og chippet den?

 

hjemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte power-box, orka ikke bruke fleire tusen på gammle bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel strengt tatt en power box, og ikke chip. Det er jo vel anvendte penger: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel strengt tatt en power box, og ikke chip. Det er jo vel anvendte penger: rolleyes

 

e jo samme virkninga da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e jo samme virkninga da :P

 

Tja, jeg har hatt mange kunder som har kjøpt box, for så og ende opp med og selge boxen og chippe istedenfor. Lurer på hvorfor?;)

 

Hvor kjøpte du boksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg har hatt mange kunder som har kjøpt box, for så og ende opp med og selge boxen og chippe istedenfor. Lurer på hvorfor?;)

 

Hvor kjøpte du boksen?

 

ja altså, jeg har jo lest litt om box og chip da. ser jo ut som at chip gir mer effekt, men box'n gir jo en del den også. bare at den pøser litt mer trykk på diesel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja altså, jeg har jo lest litt om box og chip da. ser jo ut som at chip gir mer effekt, men box'n gir jo en del den også. bare at den pøser litt mer trykk på diesel

 

...uten å endre ladetrykk, injeksjonstidspunkt, pedal respons, momentbegrensning (endres jo på en måte, men helt uten å ha noe som helst kontroll). Egentlig lite kontroll på økning av diesel mengden også sett i forhold til turtall....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...uten å endre ladetrykk, injeksjonstidspunkt, pedal respons, momentbegrensning (endres jo på en måte, men helt uten å ha noe som helst kontroll). Egentlig lite kontroll på økning av diesel mengden også sett i forhold til turtall....

 

både ladetrykket og pedalresponsen ble bedre når jeg monterte. drimomentet ble også forbedret, noe som er en av de viktigste faktorene. slipper å gire ned uansett hvor bratt bakke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

både ladetrykket og pedalresponsen ble bedre når jeg monterte. drimomentet ble også forbedret, noe som er en av de viktigste faktorene. slipper å gire ned uansett hvor bratt bakke

 

ladetrykk endrer seg og respons noe pga mer diesel ja, men langt i fra på samme måte som med skikkelige maps ;)

 

hvilken motor har du og hvilket ladetrykk ligger du på stabilt utover turtallet? Hvor mye peaker det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ladetrykk endrer seg og respons noe pga mer diesel ja, men langt i fra på samme måte som med skikkelige maps ;)

 

hvilken motor har du og hvilket ladetrykk ligger du på stabilt utover turtallet? Hvor mye peaker det?

 

1.9 TDI 110hk. ligger på ett trykk mellom 0.9 og 1.3, spørs hvilket turtall jeg har.

peaker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.9 TDI 110hk. ligger på ett trykk mellom 0.9 og 1.3, spørs hvilket turtall jeg har.

peaker?

 

My point exactly, null trykkontroll ;) 1,3bar på en gt1749v (vnt15) er ikke akkurat oppskriften på et langt liv :P

 

og 145hk med boks er nok desverre å ta ganske så godt i....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

My point exactly, null trykkontroll ;) 1,3bar på en gt1749v (vnt15) er ikke akkurat oppskriften på et langt liv :P

 

og 145hk med boks er nok desverre å ta ganske så godt i....

 

hva skal trykket være på turboen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

desuten så ligger jeg ikke å jager på full hyling hele tiden så den vil aldri nå 1.3 bar ved vanlig kjøring.

på en forbikjøring vil den kanskje nå 1.1 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen din lader neppe 1.3 på høyt turtall, men heller mellom peak moment og peak hk. Og det er der man gjør det meste av den daglige kjøringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.