Trenger ny ECU til APT automat kasse

Anbefalte innlegg

Prøver å hjelpe en kamerat.

Hjernen til automatkassen har tatt kvelden etter at drenringshullene under vannkassen har gått tette og sjøsatt hele hjernen.

Er på jakt etter ny og lurte på hvor det er mulig å få tak i ny rimelig?

VAG delenummer: 01m 927 733 cp

Siemens nr: 5wk33220k01

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sånn til info;) ECU= engine control unit;) Alltså en ECU til en automatkasse finnes ikke;) Ikke for å henge ut noen, bare info:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sånn til info;) ECU= engine control unit;) Alltså en ECU til en automatkasse finnes ikke;) Ikke for å henge ut noen, bare info:)

Electronic Control Unit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Automatkasse hjerne :)

Men er det samme del for Golf 3, Passat 35i og 3B?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi lært forskjellige ting, vi bruker ECU for engine control unit i vag:):) Men en E er en E så den kan jo bety hva som helst i grunn på E:)

http://no.wikipedia.org/wiki/ECU_(motordel)

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_control_unit

Hehe, var bare for å kverulere litt med en kverulant ;) Vett godt at det står for Engine Control Unit. Jeg har da rotet rundt og loddet i litt sørlandschips i endel sånne :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var bare for å kverulere litt med en kverulant ;) Vett godt at det står for Engine Control Unit. Jeg har da rotet rundt og loddet i litt sørlandschips i endel sånne :P

ikke vond å dra igang på en kverulerings runde jeg vettu;)

Men du har jo i grunn rett i det du sa uansett, så lenge bokstavene stemmer så kan jo en forkortelse bety det meste;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du har jo i grunn rett i det du sa uansett, så lenge bokstavene stemmer så kan jo en forkortelse bety det meste;)

Hehe, husker jeg søkte opp på Wikipedia en forkortelse som Statoil bruker om logistikk folkene, BOF. Egentlig står det for Bore- og Forsyningspleier men jeg likte MYE bedre at det også kunne bety Boring Old Fart :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut litt mere her nå.

Girkasse koden er altså DMU og hjernen har kode 01N 927 733 CP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian: Har du noen oversikt over hvilke "ECU" delenummer som passer på denne kassen?

Om det kun er CP utgaven eller om det finnes eldre eller nyere utgaver som passer til DMU kasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump! Ingen som har flere idéer her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemt hele denne tråden jeg:) Kan sjekke delenr og om det er nr overført på jobben i morgen jeg. Mas på PM om jeg glemmer.. har til tider mange baller i luften hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

01N927733CP utgikk 31.7.1998 og ble erstattet med 01N927733DM som utgikk 1.11.1999 og ble erstattet med 01N927733DH

Burde vel funke fint med en av disse 3 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

01N927733CP utgikk 31.7.1998 og ble erstattet med 01N927733DM som utgikk 1.11.1999 og ble erstattet med 01N927733DH

Jupp i utgangspunktet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for opplysningen! : vinke :

Glemt hele denne tråden jeg:) Kan sjekke delenr og om det er nr overført på jobben i morgen jeg. Mas på PM om jeg glemmer.. har til tider mange baller i luften hehe

Takk, hadde satt pris på om du kunne sjekket det opp og evt bekreftet at det som Petter her har funnet stemmer og om det evt skulle finnes enda flere.

Finner fortsatt ingen hjerner hos svenskene med de aktuelle delenummerene, så eneste alternativet er på ebay fra Storbritanina i dette øyeblikk. Frykter det kan ta sine dager/uker å få det sendt.

Bilen står i dag halvveis inn i garasjen. Hjernen er koblet fra, finnes det noen måte å få koblet bilen i fri slik at den gjerne kan flyttes et par meter og rulles helt inn i garasjen igjen?

Eller må man skru av drivakslene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for opplysningen! : vinke :

Takk, hadde satt pris på om du kunne sjekket det opp og evt bekreftet at det som Petter her har funnet stemmer og om det evt skulle finnes enda flere.

Finner fortsatt ingen hjerner hos svenskene med de aktuelle delenummerene, så eneste alternativet er på ebay fra Storbritanina i dette øyeblikk. Frykter det kan ta sine dager/uker å få det sendt.

Bilen står i dag halvveis inn i garasjen. Hjernen er koblet fra, finnes det noen måte å få koblet bilen i fri slik at den gjerne kan flyttes et par meter og rulles helt inn i garasjen igjen?

Eller må man skru av drivakslene?

Prøvd å bare starte den å kjøre den uten styreenheten koblet til? Stortsett så går det på de fleste, den går bare i nød og man har 2 eller 3 gir og revers tilgjengelig:) Og fri såklart. gjør dette stadig vekk på a6 4b med deffekte styreenheter pga vannlekasje i gulv. Ellers så skal man kunne sette bilen i fri så lenge det er strøm på bilen og bremselysbryteren er i orden, på vanlig måte:)

Kan sikkert dobbeltsjekke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.