#1 Skrevet August 30, 2010 Kjøpte og monterte Xenon på min S6. Kjøpte komplett sett fra vvme.com. Synes det tar "lang" tid før fjernlyset får full effekt. Er pærene "kalde, bruker den 3-4 sekunder før den oppnår full lyseffekt. Har sammenlignet med en bilen til en kammerat, som har org. xenon. Der oppnåes full effekt på halve tiden. Noen som vet hva dette skyldes. Andre typer ballaster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2010 Har noe med ballastene og gjøre, tar litt tid før mine også får full effekt, 3-4sekunder og har 35w slim settet fra vvme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2010 Ettermontert har nok lett for å være slik med 35w. Jeg har også ettermontert xenon på fjernlysa, og de tenner tregt når pærene er kalde. Men hvis jeg blender for møtende bil og slår på fjernlyset når jeg har passert tenner de umidelbart med full styrke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2010 Jeg hadde ettermonterte Kina-merke 50w i langlysene på min 00 A6 og der og tok det en "halv evighet" før de tentes skikkelig. Det var faktisk så plagsomt for meg at jeg demonterte de. Vanlige ballaster, ikke slim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2010 Kjøpte og monterte Xenon på min S6. Kjøpte komplett sett fra vvme.com. Synes det tar "lang" tid før fjernlyset får full effekt. Er pærene "kalde, bruker den 3-4 sekunder før den oppnår full lyseffekt.Har sammenlignet med en bilen til en kammerat, som har org. xenon. Der oppnåes full effekt på halve tiden. Noen som vet hva dette skyldes. Andre typer ballaster? Du må huske det at bare pærene på org xenon koster 700-1200 kroner... Det går lissom ikke å sammenligne når hmm vet ikke hva dere betaler for kit på vvme? Betaler værtfall 3-400 per jeg.. Stor fornøyd med dem jeg, har i alt på både persbil å lastebil.. Dem er litt treige når di er kalde, men når di er lada er det lite som lyser bedre! Så at dem er litt treige går jo på kvalitet. Du får det du betaler for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2010 Problemet ligger, etter hva jeg har prøvd ut og erfart, i dårlig spenning fram til ballast. Samt at 55W tenner saktere, og jo lavere Kelvin man har jo saktere tenner det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2010 Problemet ligger, etter hva jeg har prøvd ut og erfart, i dårlig spenning fram til ballast. Samt at 55W tenner saktere, og jo lavere Kelvin man har jo saktere tenner det.. Feil! Jeg har 6k i Langlys og 3k i grøft.. Grøft tenner like fort.. Men det kan jo hende det er dårlig spenning som du, 35w lades fortere enn 55w men det er jo logisk.. Hehe.. Meen jeg tror det har mer med gassen å gjøre at den er "dårligere" enn orginal xenon gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2010 Tror nok heller problemet liggeri ballasten... Jeg har 35W xenon på Golfen, 5000k i nærlys og 4300k i fjærnlys.. Nærlysa er kjappere..En kamerat hadde 4300 i fjærnlys, og byttet til 6000k, da ble det kjappere. Samt at han byttet ballaster fra noe megajall til litt mindre jall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...