#1 Skrevet August 31, 2010 Halleisan.. Jeg opplever tikking når jeg starter bilen kald. Det varer ca 2-3 sekunder. Det er når bilen ruser opp til ca 1300 omdreininger og derretter ned igjen til 1000 omdreingner. Etter dette sviver motoren som vanlig, fint uten ulyder. Audi A4 b5 1.8 t AEB 1997 213000km Er dette ventil løfterene som må skiftes? Kan det være oljepumpa som har dårlig trykk? Jeg er ikke noe mekanikker, men har lest litt på forumet her. Er det vanskelig for meg å skifte ventil løfterene selv vist det er dette somer årsaken? Morten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2010 Sikkert holdetrykks ventilen som har skrudd seg ut.. sitter skrudd inn i oljefilterbraketten fra den siden som sitter mot motorblokk. Da forsvinner olja i toppen når bilen står.. og det tar da et par 3 sek før trykket får kommet opp i toppen igjen ved start:) Ganske vanlig på eldre 1,8t. Sees her ved utmontert holder merket med rød pil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2010 Har det samme på min 1.8 ADR motor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2010 Nr 1 er ventilen som kan skru seg ut. Nr 2 er skruer som holder hele braketten fast i motorblokk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 31, 2010 Du e ein engel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 31, 2010 Det er værdt å sjekke i allefall med de symptomene du beskriver:) Er oftest denne feilen da på disse:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 31, 2010 Will do!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 31, 2010 Lett og fikse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 31, 2010 Lett og fikse? Om den har løsnet.. Ja:) Er bare å skru den inn igjen og sette sammen, med fordel også med ny pakkning mellom brakett og blokk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 31, 2010 Bare så det er sagt, på nyere type 1,8t feks awt så er ikke ventilen skrudd men festet med en låsering, og her hender det at man ikke får denne ventilen løs og må bytte hele braketten:) Disse skrur seg i motsettning til den vist over ikke ut.. men kan bli deffekt og gi samme symptom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...