#1 Skrevet Februar 18, 2005 Har fått utslitt bakhjulslager på venstre side bak på min Audi 80 2.8 quattro. Dro til verkstedet som skal gjøre jobben og ba om å få original lager fra den lokale Møller pusher'n, Olrud. Fikk først beskjed om at det måtte bestilles fra Tyskland, forsåvidt greit nok, men har nå fått beskjed om at Audi ikke kan skaffe lager til til den Ute av produksjon Dette på en 1993 årsmodell, som ble laget frem til 1995? Knappe 10 år gammel Så hva f*** gjør jeg nå? Verkstedet hadde sjekket opp i uorginale lager, men hadde ikke funnet helt lik type. De hadde samme yttermål, men de indre målene var ikke helt like. Dette lageret hadde dukket opp når de søkte på bilen. Er dette noe å satse på eller? Har tidligere hatt store problemer med uorginale lager til bilen, holdt i 1 måned før det var like ille igjen, disse ikke helt like målene kan vel ha vært årsaken til dette? Så hvis noen kan skaffe eller vet om noen som kan skaffe rop ut evt. PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2005 Det burde ikke være et veldig stort problem, jeg klarte å skaffe hjullager til min 71 Audi 100 S Coupe uten større problemer... Husker ikke helt hva det het der, men det skal jeg finne ut... Et par tips du kan forsøke: Romnes på tlf 22 66 66 00 Kristoffersen og Bekken (Mekonomen i Oslo) 23 20 78 00 Sørensen og Balcken på 22 76 44 00 Mener det het Industrisenteret AS på 23 40 48 00 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2005 Høres ut som bullshit spør du meg. Trodde det var pålagt å produsere reservedeler ihvertfall i 10 år etter at et produkt har gått ut av produksjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2005 Det høres veldig mystisk ut.... Jeg hadde ikke noe som helst problem å skaffe lager til min '89 A80.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2005 Håkon: takker, skal sjekke med noen lokale i morgen bl.a. Mekonomen. Akkurat det samme jeg har hørt, at de må produsere reservedelene i minimum 10 år etter at det har "gått ut" av produksjon. Kanskje noen innen Møller som har mulighet til å sjekke opp i dette, de er ikke mest servicevennlig på Olrud Nå skal ikke jeg påstå noen helt sikkert, men for meg virker det som om S2 og alle 80'r bruker samme lagrene 75x37 og 82x37, ifølge akte. Jeg skal forøvrig ha 82x37 delenr. 8D0 407 625A. Søkte nå på RS2 og den bruker samme lager/delenr. Dette har vel ikke gått ut av produksjon Edit: RS2 bruker ikke samme lager 4D0 istedenfor Edit2: Nå ble det mye rart her gitt. 80 quattro står også oppført med 4D0 407 625E Men det jeg fikk satt inn på høyre side bak for 10 måneder siden står det 8D0 407 625A. Men alle disse lagrene er jo 82x37 så de passer vel om hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2005 Jeg finner jaffal lager til bilen din på mekonomen.no, der er to lager bak på disse. Forskjell på delenr på sedan og avant. Går nok bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2005 Jeg finner jaffal lager til bilen din på mekonomen.no, der er to lager bak på disse. Forskjell på delenr på sedan og avant.Går nok bra Ja, et på venstre og et på høyre Det er da bare ett på hver side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2005 For å klargjøre litt. Lageret som ikke er i produksjon lenger heter 4D0 407 625E og målene er 82x37 (diameter utv. og bredde tror jeg). Etter hva jeg kan se i akte brukes dette på bl.a. S2, RS2 og A8Q opptil 1999. Dette er ikke i produksjon lenger i følge Olrud. I så tilfelle at dette er realiteten, må det jo ha kommet en "ny" type med et annet delenr? Lageret som jeg skal ha på min 2.8 er i følge nyeste akte(som de har hos forhandleren) det samme som S2 osv. Men det som jeg faktisk skal ha, og det som ble satt inn på andre sida for 10 måneder siden, heter 8A0 407 625A og målene er 75x37. Dette stemmer også overens i den akte som jeg har sett i revisjon 6.02 og oppdatering 455. Tror dermed at jeg kan trekke den konklusjonen og si at det er feil i den siste oppdateringa av akte! Jeg så riktignok ikke på skjermen da jeg var innom hos Olrud, så det kan jo være "operatørfeil" fra han som sjekket dette. I så tilfelle er jo ikke det bra heller men han sa det jo selv at det kunne jo forekomme at det var feil i akte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...