Anbefalte innlegg

Har en 2001mod A6 2,5TDI quattro som trenger nye skiver/klosser bak og i alle fall nye klosser foran. Tenkte i den forbindelse å muligens kjøpe noe annet enn originalt for å oppgradere litt. Har sett litt på EBC red stuff og turbogroove skiver foran/bak, men har lest litt ymse erfaringer om disse. Noen med gode erfaringer om disse eller andre forslag til hva en kan kjøpe? Ikke til banebruk, kun landevei. 180hk originalt, oppgradert til 220hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har "oppgraderte" bremser til 312mm på min A6 og føler egentlig det er helt greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Turbogrove skivene til Golf/Corrado alltid blir fort skjeve.

Er nok bedre med standard skiver og Mintex M1144 eller Ferrodo DS2500

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har "oppgraderte" bremser til 312mm på min A6 og føler egentlig det er helt greit.

låner tråden din litt:o

Har du oppskrift på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner tråden din litt:o

Har du oppskrift på dette?

Du bruker kaliper brakketer til TT 225hk også bruker du a4 3.0tdi skiver.

Det gjore vertfal eg på min a4. Eg tror det er det samme på a6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bruker kaliper brakketer til TT 225hk også bruker du a4 3.0tdi skiver.

Det gjore vertfal eg på min a4. Eg tror det er det samme på a6

Eller så kan du bruke calipterholder til a6 facelift med v6 som kommer orgialt med 312mm bremser (samme som på tt225). og tilhørende skiver.

Jeg har bruker ferodo klosser på min, dårlig erfaring med greenstuff klossene til ebc iallefall på en a4 jeg hadde før, tok knekken på 2 sett med bremseskiver før jeg ga opp hele klossene og kasta de, verste dritten jeg noen gang har hatt. sikker på at skivene ble skeive bare av å være i kontakt med klossene : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.