#1 Skrevet September 1, 2010 Det er veldig så det rykker og napper i bilen både når jeg gir gass og slipper gassen på en 1997 A4 1,8T Q som jeg har. Er nesten kliiiin umulig å kjøre behagelig med den bilen, som som kan ha en ørliten anelse om hva som gjør det?? Eller bare er det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2010 Kjørt diagnose? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2010 Nope, Møller tar vel et hav bare for det..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2010 Går den på alle da ?? sjekket gasspjeld ? .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2010 Er mange som har vag com her inne som kan sjekke for deg. Leder i lokallaget Tor Egil Hannestad kan sikkert hjelpe deg også, er en kløpper på vag-com hvis du vil ta en tur til Nes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 1, 2010 Har ikke sjekket noe. Må også nevne en ting til og det er at den også trekker veldig ujevnt når jeg gir litt ekstra gass/aks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 1, 2010 Kan jo alltids gjette, men letter med en diagnose først. Et par ting å skjekke ut: LMM, coiler, plugger, N75. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 1, 2010 Sjekket slakken i mellomaksling? Jeg har liten slakke men merker små napping innimellom når jeg gir på og når jeg slepper opp gassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 1, 2010 Kan jo alltids gjette, men letter med en diagnose først. Et par ting å skjekke ut: LMM, coiler, plugger, N75. ... og tenningsmodulen som sitter på luftfilterboksen originalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 1, 2010 Noen som er behjelpelig kanskje da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 1, 2010 Ville prøvd å koble vekk LMM for å se om den drar jevnere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 1, 2010 coilene begynner å bli dårlige kanskje? er ikke sikkert de kommer opp som feil på diagnose før de er helt gåene. kan jo også være pluggene? kan jo hende det er 97 modell plugger?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 1, 2010 Ville prøvd å koble vekk LMM for å se om den drar jevnere. jeg skjønner ikke åssen den kan gå jevnere ved å koble vekk lmm. hvis du kobler vekk den så går den jo ikke på tomgang engang?? for den signaliserer til hjernen at bilen ikke får luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 1, 2010 Kan være gasspjeldsensoren som kødder her... Jeg kobla av batteriet en times tid,og da forsvant problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 2, 2010 jeg skjønner ikke åssen den kan gå jevnere ved å koble vekk lmm. hvis du kobler vekk den så går den jo ikke på tomgang engang?? for den signaliserer til hjernen at bilen ikke får luft. Npz. Når du kobler denne ut, vil motoren gå på forhåndsbestemte verdier da selfølgelig med mindre trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 2, 2010 Får vel starte et sted, prøve å kjøre hjem fra jobb uten LMM. Det kan vel forklare ujevnt pådrag, men ikke nappinga ifra noe som kjennes mekanisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 2, 2010 Får vel starte et sted, prøve å kjøre hjem fra jobb uten LMM.Det kan vel forklare ujevnt pådrag, men ikke nappinga ifra noe som kjennes mekanisk. Om det "kutter" når du slipper gass forsiktig, og napper når du gir på igjen er det trolig TPS.. Når LMM er gåen ,går den vel bare i nødprogram? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...