#1 Skrevet September 2, 2010 (endret) Har et par spørsmål om disse motorene. Først om en 1994 AAT Jeg har en blinkende glødelampe som fortsetter å blinke selv etter at motoren er driftsvarm. Dette problemet var helt borte i de varmeste månedene i sommer, Det er ingen feilkoder i vag com. Har og et spørsmål om blinkende oljelampe på en 1996 AEL. Kan dette komme av for mye olje på motor? ev, for mye oljetrykk? Og kan oljetrykket logges med vagcom? Er autosjekk på denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2010 Har et par spørsmål om disse motorene. Først om en 1994 AATJeg har en blinkende glødelampe som fortsetter å blinke selv etter at motoren er driftsvarm. Dette problemet var helt borte i de varmeste månedene i sommer, Det er ingen feilkoder i vag com. Har og et spørsmål om blinkende oljelampe på en 1996 AEL. Kan dette komme av for mye olje på motor? ev, for mye oljetrykk? Og kan oljetrykket logges med vagcom? Er autosjekk på denne 94 modellen, er det 100 eller A6? I instruksjonsboka til A6 står at glødelampa kan blinke dersom det er en forstyrrelse i motorstyringen og at den i såfall går i nødmodus med redusert effekt. Dette kan såvidt jeg vet skyldes en haug med feil alt fra defekte komponenter til dårlig kontakt. Men det er veldig ofte at det er feil med styringen som ikke medfører blinking av lampe, så eksakt hvilke feil som gir lampe og ikke vet jeg ikke. Håper noen andre vet... Har du tatt diagnose? Har du oljetempmåler på AEL'en? Hvis ikke så tror jeg blinkende oljelampe kan bety for høy oljetemp. Kan selvfølgelig være feil ved giver så instrumentet tror det er for høy temp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2010 94 modellen, er det 100 eller A6?I instruksjonsboka til A6 står at glødelampa kan blinke dersom det er en forstyrrelse i motorstyringen og at den i såfall går i nødmodus med redusert effekt. Dette kan såvidt jeg vet skyldes en haug med feil alt fra defekte komponenter til dårlig kontakt. Men det er veldig ofte at det er feil med styringen som ikke medfører blinking av lampe, så eksakt hvilke feil som gir lampe og ikke vet jeg ikke. Håper noen andre vet... Har du tatt diagnose? Har du oljetempmåler på AEL'en? Hvis ikke så tror jeg blinkende oljelampe kan bety for høy oljetemp. Kan selvfølgelig være feil ved giver så instrumentet tror det er for høy temp. 94 modellen er min Audi 100. Ingen redusert effekt nei. Jeg tenker i retning tempsensor da dette ikke syntes på varme sommerdager. Det er egen motorlampe på 100`n Skal høre med kameraten sin A6 om han har oljetempmåler, men det tror jeg det er.... Han har oxo fått veldig stygg og hard lyd i motoren, så jeg har gitt han kjøreforbud til vi har byttet reima. men frykter at det kan ha en sammenheng med oljelampa. Men jeg vil vel se det på kammen hvis den har gått uten oljetrykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2010 Men jeg vil vel se det på kammen hvis den har gått uten oljetrykk? Tviler på det. Kammene er skuddsikre på disse, jeg vil tro lagrene i bunn raskere skades enn kammen ved manglende oljetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2010 94 modellen er min Audi 100. Ingen redusert effekt nei. Jeg tenker i retning tempsensor da dette ikke syntes på varme sommerdager. Det er egen motorlampe på 100`n OK, jeg referete til A6 lengre opp her. Den har ikke egen motorlampe. Blinkende glødelampe på 100 som har separat motorlampe er vel vann i filteret? Sitter sensor i bunn av filteret, skift filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2010 OK, jeg referete til A6 lengre opp her. Den har ikke egen motorlampe.Blinkende glødelampe på 100 som har separat motorlampe er vel vann i filteret? Sitter sensor i bunn av filteret, skift filter. Skal prøve det, kommer tilbake med info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2010 Er jo sånn på nye biler også, med både motorfeillampe og glødelampe, at blinkende glødelampe betyr motorfeil..... Også vært borti at glødelampe blinker pga. defekt bremselysbryter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2010 Skal prøve det, kommer tilbake med info. Byttet filter, men det var også brudd i isolasjonen på de tre ledningene som er fra sensoren under filteret. Koblet fra sensoren til jeg får tak i ny og lampa forsvant. Var forresten en knott på sensoren for å trykke inn, fjærbelastet sådan, da dreneres vannet i filteret ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...