#1 Skrevet September 2, 2010 (endret) Heisann! Har liggende et sett med Porsche Cup-felger jeg har vinterhjul på for øyeblikket, noe som er litt ubrukelig på en bil som bare brukes om sommeren. Det jeg lurer på da er om noen har tips til gateslicks jeg kan sette på disse? 9" brede er de. Gjerne til en litt rimelig penge også for så vidt. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2010 toyo r 888 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2010 toyo r 888 Christer Kvalheim sleit ut sine helt på to tanker på sin banebil på rudskogen.. anbefales ikke om bilen skal brukes vanlig også med de.. alt for myke.. blir veldig dyrt om man skal kjøre med de til vanlig også. Men bra dekk på bane med kort holdbarhet. Jeg satte på nye ferderal 595 rs-r på min i går, og dette skal være et veldig godt kompromiss for vanlig bruk og bane, vesentlig mere grep i de merker jeg enn i gate dekk toppmodeller fra dunlop, bridgestone, yokohama og pirelli, har testet alle disse på samme bil. Så jeg anbefaler de:) Må ikke blandes med 595 RS.. RS-R er mykere, stivere sidevegger, andre corder osv.. De har treadrating på 140.. dyre rene gate dekk har ofte rundt 220-240.. De er ikke så kravstore på temp før de får grep som mange andre gate slicks. + de er svært stillegående 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2010 Christer Kvalheim sleit ut sine helt på to tanker på sin banebil på rudskogen.. anbefales ikke om bilen skal brukes vanlig også med de.. alt for myke.. blir veldig dyrt om man skal kjøre med de til vanlig også.Men bra dekk på bane med kort holdbarhet. Jeg satte på nye ferderal 595 rs-r på min i går, og dette skal være et veldig godt kompromiss for vanlig bruk og bane, vesentlig mere grep i de merker jeg enn i gate dekk toppmodeller fra dunlop, bridgestone, yokohama og pirelli, har testet alle disse på samme bil. Så jeg anbefaler de:) Må ikke blandes med 595 RS.. RS-R er mykere, stivere sidevegger, andre corder osv.. De har treadrating på 140.. dyre rene gate dekk har ofte rundt 220-240.. De er ikke så kravstore på temp før de får grep som mange andre gate slicks. + de er svært stillegående Takk for fint og utfyllende svar! Hva er prisen på disse, og hvem selger de? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=180339 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=183999 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2010 Christer Kvalheim sleit ut sine helt på to tanker på sin banebil på rudskogen.. anbefales ikke om bilen skal brukes vanlig også med de.. alt for myke.. blir veldig dyrt om man skal kjøre med de til vanlig også.Men bra dekk på bane med kort holdbarhet. Jeg satte på nye ferderal 595 rs-r på min i går, og dette skal være et veldig godt kompromiss for vanlig bruk og bane, vesentlig mere grep i de merker jeg enn i gate dekk toppmodeller fra dunlop, bridgestone, yokohama og pirelli, har testet alle disse på samme bil. Så jeg anbefaler de:) Må ikke blandes med 595 RS.. RS-R er mykere, stivere sidevegger, andre corder osv.. De har treadrating på 140.. dyre rene gate dekk har ofte rundt 220-240.. De er ikke så kravstore på temp før de får grep som mange andre gate slicks. + de er svært stillegående Rart da når personer jeg kjenner kjører en hel sesong med toyo r888, og kjører vesentlig mer en 2 tanker og har vel godt over 2 gangeren med effekt, og dette er en fremtung gammel Audi, Har selv kjørt på federal sine og disse kan på ingen måte sammenlignes med de bedre r dekkene, jeg fikk kjørt bare noen få pass med federal dekkene nå sist helg før hele dekkbanen løsnet, Federal er i mine øyne et ok alternativ hvis man kjører mye langs veien, eller som jeg hadde tenkt å bruke de til regndekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2010 Heisann! Har liggende et sett med Porsche Cup-felger jeg har vinterhjul på for øyeblikket, noe som er litt ubrukelig på en bil som bare brukes om sommeren. Det jeg lurer på da er om noen har tips til gateslicks jeg kan sette på disse? 9" brede er de. Gjerne til en litt rimelig penge også for så vidt. Fabian Ligger ferdig felgpakke med riktig innpress her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=184661 Selger du cup felga dine for du billig felg pakke såfremt du kjører 5/112:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2010 Toyo r888 er de som gir mest for dekka. Har opplevd selv at f,eks kumho dekker mister hele dekkbaner ved banekjøring. Federal/ kumho funker på effektsvake lette biler der budget på dekk er tema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2010 (endret) Rart da når personer jeg kjenner kjører en hel sesong med toyo r888, og kjører vesentlig mer en 2 tanker og har vel godt over 2 gangeren med effekt, og dette er en fremtung gammel Audi,Har selv kjørt på federal sine og disse kan på ingen måte sammenlignes med de bedre r dekkene, jeg fikk kjørt bare noen få pass med federal dekkene nå sist helg før hele dekkbanen løsnet, Federal er i mine øyne et ok alternativ hvis man kjører mye langs veien, eller som jeg hadde tenkt å bruke de til regndekk Tja si det.. blir jo litt slitasje på forhjula med 257hk kun ut på de også Ikke veit jeg, var det han sa i allefall. Testet du federal 595rs eller 595rs-r? to vidt fortskjellige dekk som sagt. Som jeg også sa så går de for å være et fint alternativ om man tenker bruke bilen til vanlig også. De sitter uten tvil mye bedre enn vanlige dekk. 595RS er kjennt for å separere seg.. derav også utbedret modell med andre corder, stivere dekksider og annen gummiblanding i de nyere RS-R, som er svært populære dekk i blandt annet skyline klubber i england og japan..der de brukes på biler med over 1000hk uten problemer.. det er også det offesielle dekket i lotus cup i australia, men det er som sagt RS-R og ikke RS. Disse har likt utseende.. Uansett har Federal garanti på separasjon på sine RS-R dekk, så er ikke så voldsomt bekymret:) Men at det finnes bedre dekk med mere grep er det ingen tvil om:) Dette er mere en kombo av gate dekk/r-dekk. Som det også står opplyst om på federal sine sider:) De har 2 andre dekk typer som går som dot merkede banedekk lovlig for gate. Mere om det på fedreal sin side:) Enig med deg hva gjelder regn, syntes de skuffet overaskende bra unna vannet. I bunn og grunn ganske så enig med deg, at det er et fint dekk om man kjører mye vanlig gatekjøring, da de har god holdbarhet sånn slitasje messig. Hva gjelder separasjon, veit jeg ikke helt da de sakene som omtales på nettet om dette så gjelder det RS utgaven. Og RS-R ble utviklet nettopp for å unngå det. Komentar fra federal tekniker angående spm om dette fra en skyline eier i england.. som hadde hørt at federal kunne separere seg:) Quote: Through our testing and extended use on competition level drift cars, circuit cars and high performance street cars with 595RS-R’s we have never seen a tread separation or delamination caused by the tread splice over lap. In 2008 Federal tyres sponsored Nathan Weissel in the Drift Australia series and supplied 595RS-R’s for his vehicle. During testing we noticed that the tread splice on his tyres was feathering and after advice from Federal Taiwan decided to re-run the same tyres to see if the splice got any worse. Nathan wore these and many other 595RS-R’s down to the casing with only one delamination for the entire series and we believe that this was because of the tyre mounting the top of a ripple strip while spinning. In the extremely unlikely event of one of these tyres delaminating due to this tread splice, it will qualify for a pro-rata warranty replacement." Sitat slutt. Så litt mere om dette: http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=160¤tpage=64 Litt info om dette temaet.. gjelder alle dot/banedekk om ikke de behandles riktig.. og kontroleres etter hver kjøring. http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=160¤tpage=64 Alltså ikke noe merke spesifikt. Uansett, jeg har en 140hk oljebrenner som kjøres stortsett til og fra jobb, tipper det holder hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 4, 2010 Har nå kjørt mine på to treff jeg og i hele sommer. Usikker på kilometer, men 5000 er det sikkert! Ser ingenting på dekksider eller bane bortsett fra noe slitasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 4, 2010 Har nå kjørt mine på to treff jeg og i hele sommer. Usikker på kilometer, men 5000 er det sikkert! Ser ingenting på dekksider eller bane bortsett fra noe slitasje. Toyo eller Federal? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 4, 2010 (endret) Toyo eller Federal? Fabian Han har federal 595 rs-r 225/45-17 så vidt jeg veit:) Bilde av de i hans tråd:) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2070214post2070214 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 4, 2010 9x17 er vel egentlig litt for bredt til gateslicks. Anbefalt dim på det fra Yokohama (a048) og Bridgestone er jo 255/40-17. Strekk og gateslicks er jo ikke akkurat noe hit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 4, 2010 9x17 er vel egentlig litt for bredt til gateslicks. Anbefalt dim på det fra Yokohama (a048) og Bridgestone er jo 255/40-17. Strekk og gateslicks er jo ikke akkurat noe hit Kunne ikke vært mere enig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 5, 2010 Med andre ord burde jeg heller få tak i smalere felger da? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 5, 2010 Eg kjører 17x9 med r888 235/45/17, funker greit det men neste gang kjøper eg 225/40/17 er litt trangt vertfall på s2,en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 5, 2010 Da legger jeg denne litt på vent da jeg muligens har felgpakke med gateslicks på hånda. Takk for alle svar! Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...