#1 Skrevet September 2, 2010 Hei Har oppdaget at ved kald motor å jeg kjører normalt så ryker det blått fra venstre turbo Gir jeg litt på så kommer det blå røyk fra begge pottene Etter at motoren er varm å jeg gir på er det ingen røyk, men når den så står på tomgang så kommer denne røyken igjen fra venstre turbo.. Skal sies at jeg har ingen "cat'er" på bilen nå Snart turbo havari? PS: NYE RS4 turboer, rullet ca 200 mil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2010 kan være stempelringer som er slitne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2010 Fan, det hørtes ikke billig ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2010 Venstre turbo (førersiden) er ofte den som ryker først på disse. Er den chippa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2010 Venstre turbo (førersiden) er ofte den som ryker først på disse. Er den chippa? chippa å chippa... Den har rs4 programvare fra holland. 450hk.. men har ikke satt nedi den "eco" chippen enda som gir den 30hk til å går renere osv osv osv.. Så jeg har ikke mere en 380-400 kansje.. Vet ikke helt hvor mye bar jeg kjører på men skal være 1.5 men alt dette har jo rullet bare max 250 mil... Har hatt noe olje lekasje fra begge turboene både inlet/outlet men det var for en stund siden. Dette kom for ca 2 uker siden.. men om bilen står på tomgang å blir noe varm før jeg begynner så er det ikke blå røyk i det hele tatt hverken ved pådrag eller før jeg skrur av motoren.. kommer vanlig hvit røyk da.. PS: kan det ikke være for at den kansje går litt "rikt".. Har 2 stk A/F målere men får ikke de montert før neste helg, kansje de gir svar på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2010 Er det orginale RS4 turboer? Kan jo ha fått en med dårlig kvalitet? Selv om det er litt jobbe er det jo mulig å skru av downpipen på venstre trubo og kjenne om det er slark i den. Uansett, siden det er bare 2000km siden turbobytte er det vel stor mulighet for at det har en sammenheng med det. (Feil på turbo / feil montering / oljeslange i klem) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2010 (endret) Org RS4 turboer ja.. ja nei dette er litt merkeli... kan jo være dårlig forbrent bensin/olje som ligger igjen noen plass som skal ut i form av blå røyk ved litt pådrag på kald motor. Skal sjekke dette opp i morgen. Men om noen flere har opplevd dette så kan dere bare komme med innspill.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2010 Var med å byttet turboer på en RS4 som hadde hatt turboras (den venstre truboen der og). Der helte vi ut ca 2-3 liter olje fra eksos. Etter turboer var på plass gikk det minst 100 mil før den hadde gitt seg med værste blårøyken. Men det var ingen røyk ved kald motor eller på tomgang. Men kjørte vi en tur med litt gasspådrag kom blårøyken med en gang. 450 hk fra orginale RS4 truboer er vel i meste laget, bør ikke over 430, må i alle fall være nøye med å la motor gå litt på tomgang før man stopper den hvis man har gitt på litt. Har byttet turboer på en annen RS4 også. Denne hadde hybridturboer med 500+ chip. Dette skulle de fint klare i følge noen chiptunere i england, men diagnosen på den havarerte turboen var at den mest sansynlig hadde røket pga for mye effekt. Merker du noe på oljenivå på motor da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2010 (endret) Var med å byttet turboer på en RS4 som hadde hatt turboras (den venstre truboen der og). Der helte vi ut ca 2-3 liter olje fra eksos. Etter turboer var på plass gikk det minst 100 mil før den hadde gitt seg med værste blårøyken. Men det var ingen røyk ved kald motor eller på tomgang. Men kjørte vi en tur med litt gasspådrag kom blårøyken med en gang. 450 hk fra orginale RS4 truboer er vel i meste laget, bør ikke over 430, må i alle fall være nøye med å la motor gå litt på tomgang før man stopper den hvis man har gitt på litt. Har byttet turboer på en annen RS4 også. Denne hadde hybridturboer med 500+ chip. Dette skulle de fint klare i følge noen chiptunere i england, men diagnosen på den havarerte turboen var at den mest sansynlig hadde røket pga for mye effekt. Merker du noe på oljenivå på motor da? Ok såpass.. Nei olje forbruket er minimalt, men denne motoren skal vel bruke litt ojle som jeg har forstått av folk her inne. skal ta meg en tur idag å se litt på dette.. Turboene får hvile seg litt før jeg stopper bilen etter litt pådrag ja Regner med at hadde jeg hatt cat'er så hadde det vært borte. (litt naiv nå kansje) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 3, 2010 her har dere to bilder etter en 10 min kjøretur, så stoppet jeg bilen. ventet 10 min så startet jeg den, holdt et ark bak hver potte,( MEN kom ingen blå røyk når den sto på tomgang, verken før eller etter kjøreturen, merkelig...) Jaja her er resultatet Venstre turbo/potte (førersiden) Høyre turbo/potte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 3, 2010 Men er eksosanlegget ditt laget sånn at hver turbo har egen utgang? Originalt, og på alle oppgraderingsanlegg så er jo rørene samlet i en Y-pipe under bilen, før de går videre i hvert sitt rør bakover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 3, 2010 Men er eksosanlegget ditt laget sånn at hver turbo har egen utgang? Originalt, og på alle oppgraderingsanlegg så er jo rørene samlet i en Y-pipe under bilen, før de går videre i hvert sitt rør bakover. Mitt eksos anlegg er laaaaaaaaaaangt ifra org, er 3 cylindere pr eksos om man kan legge det fram slik Å det vil igjen si at det er en turbo til hver eksos potte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...