Audi A4 B8, er dette "riktig"?

Anbefalte innlegg

Jeg er både for det å senke bilen for å forbedre kjøreegenskaper, og det å senke bilen for å få den ubrukelig lav. Det som avgjør, er om intensjonen bak bilen er "showbil" eller "banebil", spør du meg.

"Show":

2884794943_10f449f91b_b.jpg

"Bane":

2419278751_883048c221.jpg

2420079326_dc09231407.jpg

Eneste gangen understellene mine har ødelagt kjøreegenskapene på et ordentlig seriøst nivå, er de to bilene jeg har kjørt med VMaxx som er skrudd i bunn uten hjelpefjører - det er direkte livsfarlig, og skal ei heller gjentas fra min side noen gang. Ellers har bilene oppført seg bra selv ved inspirert kjøring. Men såklart, hadde de vært "satt opp" for banebruk, hadde det selvfølgelig forbedret kjøreegenskapene enda mer kontra det å skamsenke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes ikke bra ut ;P

Hmmmm? Kjørte sikkert 6 timer på bana på banetreffer på våler jeg :) Subba ingenting. Bilen er fullt kjørbar med den høyden, men nå har jeg senka litt til. Så jobber litt med hjulbuene nå for å få den 100% bane-kjørbar med den høyden også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo være kjedelig å ødelegge en så ny og fin bil med noe sånt tull...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ødelegge? Når det er lett reversibelt, så er det langt ifra å ødelegge, mener da jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ødelegge? Når det er lett reversibelt, så er det langt ifra å ødelegge, mener da jeg.

Det er greit nok, men var ikke det jeg tenkte på. Får jo ikke akkurat brukt den sånn som den står der da, så det blir vel egentlig å ødelegge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt jævlig den A8'en... den beige golfen ser bra ut, men fordi den har markante hjulbuer, biler som ikke har det bør ikke "gjemme gummien". Basta bom. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil nå si man kan få luft til å sitte bra og..

"litt" subjektiv men.. :)

IMG_6023.jpg

kjørehøyden var ca 2cm høyere.. dvs ca 3cm fra vangen/kanalen og ned(Med familien på slep)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digget det.. :)

Tror vi aldri blir enig om senk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi aldri blir enig om senk :P

Det er fint det, tenk så kjipt om alle hadde likt det samme.. : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min mening

er nok den samme som Hans fredrik : )

den B8 øverst, har jo rett og slett rÆvstuk. den er ikke noe fint i det heletatt synes nåå jeg.

alt som mats har linket til er helt nydelig senk : )

men felgene skal ikke "gjemme" seg.

min mening : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen måte å se på det er att bilen blir rett..

Jeg syns ikke det er noe pent att en bil er høyere i ræva slik att det ser ut som bilen skal stupe kråke eller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uansett om bilen er senka lavest fremme eller bak, så er det ikke kult å parkere lavt og heve den noe enormt når du skal til butikken :P Er mye fetere når er griselav bil kravler seg over kanten inn til rimien ;) Og den typen senk som feks er på den a4en derm er jeg SIKKER på må heves "et par" cm før den er kjørbar i det heletatt.. Jeg for min del, ser ikke hva som er status med det. Hvem som helst kan parkere en lav bil, men er ikke alle som ha balls til å kjøre de på helgetur over fjellovergangene i norge eller rundt i byene for å finne butikken ;) "Nei, kan ikke.. bilen er for lav" Hvis bilen din er blitt så lav at du selv ikke kan bruke den, så er det på tide å finne seg en annen bil ;)

Supercreds til Anders Moen som kjører lavt med luft!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg blir dette helt feil.

Senking av en bil er etter min mening til for å forbedre kjøreegenskapene, ikke ødelegge dem.

Haha. Hvis du tror en bil mister kjøreegenskapene fordi den har luftfjæring så tar du helt feil. Du skjønner vel du også at han ikke kjører med den høyden som bilen er avbildet med?

Enig med Mads litt lenger opp her. Hvor mye folk velger å senke bilene sine er jo også opp til hver enkelt. Hvorfor de som ikke eier bilen selv gidder å klage over at det ikke er kjørbart, det skjønner jeg ikke. Man senker etter formålet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg synes ikke en parkert lav bil er er fett når jeg vet at den ikke av lav når han skal kjøre avgårde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uansett om bilen er senka lavest fremme eller bak, så er det ikke kult å parkere lavt og heve den noe enormt når du skal til butikken :P Er mye fetere når er griselav bil kravler seg over kanten inn til rimien ;) Og den typen senk som feks er på den a4en derm er jeg SIKKER på må heves "et par" cm før den er kjørbar i det heletatt.. Jeg for min del, ser ikke hva som er status med det. Hvem som helst kan parkere en lav bil, men er ikke alle som ha balls til å kjøre de på helgetur over fjellovergangene i norge eller rundt i byene for å finne butikken ;) "Nei, kan ikke.. bilen er for lav" Hvis bilen din er blitt så lav at du selv ikke kan bruke den, så er det på tide å finne seg en annen bil ;)

Supercreds til Anders Moen som kjører lavt med luft!

Her sier du litt imot deg selv?

Anders hadde jo å mulighet til å heve den om veien ble dritt, men valgte en kjørehøyde i lav høyde til vanlig.

Dette gjorde også Håkon Olrud og flere andre med luft.

Poenget er att du kan kjøre like lavt som deg, til og med lavere til vanlig, men du har mulighet og heise den for å komme inn i garasjer osv.

De fleste med luft vil jo bilen skal være lavest mulig i fart å da den stort sett er i fart når den syns, men mulighet for og legge den helt ned på utstilling.

Har selv hatt luft på en bil, og det er morro å kunne kjøre rundt i byen med griselav bil, men fortsatt ha den i "normal senk" høyde når man kjører på veier man ikke kjenner osv. Samt kline den helt ned på treff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg synes ikke en parkert lav bil er er fett når jeg vet at den ikke av lav når han skal kjøre avgårde :)

Hvordan vet du det? Han kan jo bestemme det selv hvis han har luft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke helt riktig heller da? Hjulene synes ikke nok, er det sånn?

picture.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største feilen hva angår utseendet der, er at dekkene er totalt feil i forhold til stilen han prøver på. Tucking kan være riktig så tøft, det, men det nytter ikke med ballongdekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere tar av her...

som vanlig når senk diskuteres....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det nytter ikke med ballongdekk.

Ballongdekk, som i ikke lav nok profil? (Ja, jeg er under "opplæring")

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har moderat senking på Boraen min selv, det er rett og slett fordi jeg ikke kan slippe den ned spesielt mye mer, pga. farstdempere, dårlig brøytet vei om vinteren og kjøring på gårdsvei når jeg skal til enkelte kamerater. Grunnen til at jeg satte på senkesett på min var rett og slett fordi den var myk som et uvær og ikke hadde de kjøreegenskapene jeg ønsket. Kunne kanskje tenkt meg å slippe den ned 5mm til foran og 1cm til bak, men da vil bilen bli heeeeelt på grensa til å kunne brukes. Ligger klistret på veien og har et helt OK utseende, slik den er nå.

Klarer rett og slett ikke å se hensikten med skamsenking. Som det er kommentert før. Hensikten med senking er etter min mening å forbedre kjøreegenskapene og øke kjøregleden. Ikke senke det så lavt at bilen knapt nok er kjørbar. Det skal være litt klaring mellom dekk og skjermbue.

Det blir sagt at en må ofre litt for utseendet. Men mange av bilene jeg ser spesielt i "Du gjør det riktig" tråden er så overdrevet senket at det halve kunne være nok. Den Golfen på bildet i posten til Vidar er ikke av de verste, men er senket for mye etter min mening. Noen millimeter klaring mellom dekk og skjermbue så hadde den vært perfekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som vanlig når senk diskuteres....:)

Jeg har skjønt det er et ømt tema. Jeg prøver å lære å sette pris på dette på helt andre typer biler enn jeg tidligere har likt det på.

Dette er for meg ca sånn det skal være:

1009mt_01_2001_chevy_s10front_left_view.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skjønt det er et ømt tema. Jeg prøver å lære å sette pris på dette på helt andre typer biler enn jeg tidligere har likt det på.

Dette er for meg ca sånn det skal være:

1009mt_01_2001_chevy_s10front_left_view.

Med de veiene vi har her i landet så er dette helt totalt ubrukelig. Må tenke litt praktisk når det skal senkes også etter min mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.