Merkelig girproblem på Golf III (wire-overføringsproblem??)

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre ifra jobb isted å satt bilen i revers (trodde jeg....) Men der var det vist 3dje gir : rolleyes Etter litt prøving osv så fant jeg 1,2,3,4 og 5. gir etterhvert. Men ikke i de vanlige posisjonene,1 og 2 gir er når jeg tar girspaken helt til venstre å trykker den ned som i revers. Der reversen vanligvis er har jeg 1. gir,tar jeg den bak hvor det egentlig ikke skal være noe finner jeg 2. gir. Når jeg tar den ut av "revers-sporet" og spaken popper ut av det så finner jeg 3.,4. og 5. gir. Har fint lite erfaring med slik wireoverføring som det er på min bil :o Er det noe kjente feil som gjør dette at jeg ikke finner reversen ?? Hele gir-mønsteret er liksom flyttet et hakk mot venstre for å forklare det på en enkel måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe tips om hva som kan være galt ?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt av girkula og belgen inne i bilen uten at jeg helt klarer å se om det er noe som har hoppet av eller noe i den duren. Jeg får bilen i alle gir utenom reversen da den blir altfor langt til venstre på en måte.....: rolleyes man merker iallfall hvor avhengig man er av reversen på en bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved !! : smil : Var en justerings-sak som skulle til,den ene wiren er fast mens den andre er justeringsmuligheter på. Den stod midt i det sporet så jeg tenkte jeg skulle justere den helt til enden,da kom reversen tilbake gitt. Har en mistanke om at han som satt på med meg hjem fra jobb natt til fredag satt seg inn litt brutalt å har deisa borti girstanga slik at den har stilt seg vekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.