Ujevn akselerasjon Audi A6 1.8T 1998 mod.

Anbefalte innlegg

Hi!

Har en Audi A6 1.8T 1998 mod. som trekker ujevnt når den akselererer. Det var noe galt med turboen da jeg kjøpte bilen for ca 3 år siden og turboen ble derfor byttet for et par år siden. Merket etterpå dette "fenomenet" med at den akselererer ujevnt og at det liksom ikke "løsner" skikkelig ved gasspådrag. Har skiftet luftmengdemåler og magnetventil (N75). Har akkurat fått konstatert sprekk i veivhus slangen og denne er nettopp skiftet. Har ellers fått verksted til å ta full diagnose og alle verdier ser ut til å stemme. Når jeg "tråkker klampen i bånn" høres en surrelyd som stemmer med ujevnheten i akselerasjonen. Jeg har brukt noen modige tusenlapper på å finne feilen, men er i øyeblikket noe rådvill og lurer på hva det kan være. (Det sitter chip i bilen).

Er det noen som har noe tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute for det samme med ein 1.8t motor eg hadde, der var det lekasje mellom turbo og motor. da fekk eg ein veldig hakkete akselerasjon ved fult gasspådrag

på min var d faktisk skruane på innsuget som hadde løsna gradvis og som slapp ut trykk over eti vist bar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

Takk for tips. Jeg får sjekke ut dette å se om feilen ligger der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.