Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på ka som må te for å få Godkjent Større dekk å Felg i Vognkortet enn det som står der fra før?? Skjønne man må en tur innom Biltilsynet, men kreve dem nå form for papir?? eller ka e det som gjeld?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel omkrets i forhold til det som står i vognkort som gjelder. Om noe annet er mulig å få godkjent aner jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel omkrets i forhold til det som står i vognkort som gjelder. Om noe annet er mulig å få godkjent aner jeg ikke.

 

Hmm.. Okei ska nedom biltilsynet i løpet av uka for å få ordna senkesett i vognkort. skal høre med de da angående hjul/felger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde tuv papir på felgene mine og de sto innført i vognkorte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye større er det snakk om da? Husk at du kan gå 7,5mm bredere til hver side i henhold til ET = 15 mm tilsammen uten og godkjenne og såvidt jeg husker kan du også gå opp eller ned 1 tomme uten å godkjenne.

På S6'n hadde jeg 18" stempla i vognkortet og kjørte med 19". På Poloen har jeg org 17" og kjører nå med 18". Trenkte ikke godkjenne noen av de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utstyrslisten fra fabrikk som gjelder her.. dim oppgitt i vognkort er sjeldent riktig.. feks i mitt vognkort så står org dim 195/65-15 Bilen min er orginalt levert med 225/40-18. Dette står ikke oppgitt i vognkortet som en alternativ dimensjon. Dim oppgitt i vognkort tar ikke hensyn til utstyrspakker som ER godkjent og levert fra fabrikk. Nesten alle biler vi har på eu kontroll har en helt annen dim i vognkort enn hva bilen er levert med fra fabrikk, både hva gjelder innpress og str, det bilen er levert med fra fabrikk er godkjent.. uansett hva vognkortet sier. Det er rett og slett en glipp i systemet, da det typegodkjennes 1 utstyrsvariant av den type bil.. og dette er hva de bruker som standard i vognkort. Jeg kjører med utstyrslisten på min bil printet ut, i hanskerommet.. har blitt stoppet i 5 tekniske kontroller og de føyer seg etter den, selv om vognkortet sier noe annet.. Usikker på om oppgitte dim i vognkort i det hele tatt går utenpå de orginale bremsene foran, noe kontrolørene var enige i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde bilen min på biltilsynet her på fredag. Fikk godkjent senkesettet, men ikke felgene. Ifølge TÜV papirene står det at jeg må modifisere skjermene osv. Jeg er innforbi skjermene med dekkene osv. Spurte henne om det ikke var sånn at så lenge felgene er innforbi og TÜV er i orden så var det bra. Men neeeeida, hun leste gjennom alle papirene da hun kan tysk og fant masse punkter. Skal ikke opp der mer vertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke godkjenne dekk/felg dersom du holder deg innafor reglene for endringer.

Reglene sier du kan endre opp til 15mm i innpress pr aksling (dvs 7,5mm inn eller ut pr hjul) og 5% endring i omkrets (ingen regler om opp/ned i tommer). I tillegg skal det selvsagt ikke ta borti noe ved full sving/demp. Har du senkesett på bilen er det godt mulig at papirene på senkesettet setter hindringer på dekk/felg.

 

Med forbehold om at det kom noen nye regler for utstyr produsert etter 1.jan 2010?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det ble noe nå som bilen ble senket. Men bryr meg ikke med dette med det første for å si det sånn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.