#1 Skrevet September 4, 2010 Jeg holder på å bli gal av dette her.. Nå har jeg vært ute å testet bilen med ny lmm.. Det går like forbanna jævlig som før.. Det som skjer er at når man gir litt på uten noe særlig ladetrykk og tar inn clutchen så faller turtallet noen ganger så lavt at bilen bare kubber.. Når jeg trykker gassen i gulvet så lader den opp til 0.5-0.6 og begynner å lugge noe inn i helvete.. Lmm tenkte jeg at det kunne være men prøvde som sagt med en ny men ingen forskjell.. Den står også å jager litt på tomgang når jeg står i ro.. Bensintrykket ligger også og rister rundt 4 bar.. Hopper litt opp og ned.. Kjører på jonus 420 oppsett med k26/27 turbo, 3" eksos, større ic, snudd innsug, 044 pumpe, justerbar bensintrykksregulator.. Mvh Joakim:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2010 Sikker på den lmm funker? Høres ut som lmm eller hull i en trykkslange Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2010 Ganske sikker på at den funker ja.. Kan også tilføye at bilen når den står på tomgang ligger på minus 0.2-0.3.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 4, 2010 prøv en lmm du vet funker, ta trykktest og sjekk over slangene. 0.3 vakum er greit, sugemotor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2010 Er plugger og slikt nytt? Jeg og flere jeg veit o mhar hatt samme problemene, byttet tenningsdeler som plugger, kabler, rotor og fordelerlokk, så har alt funka fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 4, 2010 Det meste er vel nevnt her, men dette er vertfall typiske feilsymptom på de 3B motorene jeg har rota meg borti: * Sprekk i fordelerlokk * Hull i trykkslanger eller intercooler * LMM Ryker bilen svart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2010 Har tilnærmet akkurat samme problemer med 90 quattro`n om dagen , grunnet lekasje på IC Så det minner meg om en trykklekasje hos deg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2010 Bilen ryker ikke svart.. Tok av vakuumet på bensintrykkregulatoren og blåste inn i slangen.. Da klarte jeg å blåse luft inn.. Skal det ikke være potte tett der ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2010 Bilen ryker ikke svart..Tok av vakuumet på bensintrykkregulatoren og blåste inn i slangen.. Da klarte jeg å blåse luft inn.. Skal det ikke være potte tett der ? Nei skal ikke være tett dær. hvordan går den uten lmm? Hvis den går bedre uten tyder det på lekkasje eller feil på lmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2010 Bilen går greit og lugger ikke hvis jeg gir halv gass og holder litt igjen.. Det er kun ved full gasspådrag at den lader opp til 0.5-0.6 og kutter som bare juling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2010 Kjører du med manuell ladetrykksventil ? Har du orginal N75 tilkoblet? Riktignok ABY, men jeg fikk ett lignende problem med min med jonus oppsett for ikke lenge siden. Bilen gikk greit men når jeg gassa på så ladet den litt men kuttet veldig tidlig. Da hadde jeg ikke orginal n75 tilkoblet. Koblet til den og etter det har det aldri vært problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 5, 2010 Har forsket litt videre på bilen og funnet en løs slange.. Det virker som den har noe med veishusventilasjons slangene å gjøre.. Skal denne tettes eller skal denne inn på innsuget ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 5, 2010 Her ser dere den slangen jeg mente.. Midt på bildet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 5, 2010 Har også sjekket over fordelerlokk og rotor.. Ser grei ut.. Pluggkablene er ok, og pluggene er helt ny.. Så tenningen skal være grei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...