Anbefalte innlegg

Brodern har grisa til blinklysene sine med sotingspray.. Biltillsynet er mindre begeistret.. : bråk :

Vet det går an å vaske det av, men med hva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brodern har grisa til blinklysene sine med sotingspray.. Biltillsynet er mindre begeistret.. : bråk :

Vet det går an å vaske det av, men med hva?

Bruk rødsprit : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk rødsprit : ja :

Har prøvd det, og mer til. men like svarte er de : bh :

Han har vel vasket for godt, før han lakket.

Noen andre ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Lynol til å fjerne sotelakk på mine gamle baklys. De ble litt matte, men med litt klarlakk på sprayboks etterpå så var de som nye igjen. Aceton funker vel kanskje også. Prøv litt pent i førsten, det kan hende plasten 'smelter'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Lynol til å fjerne sotelakk på mine gamle baklys. De ble litt matte, men med litt klarlakk på sprayboks etterpå så var de som nye igjen. Aceton funker vel kanskje også. Prøv litt pent i førsten, det kan hende plasten 'smelter'.

Lynol skal prøves ut i morgen. Sant som du sier, bare å lakke litt med klarlakk. Og hvis det skulle flasse, så kan jeg jo bare lakke en gang til.. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe nye/brukte lamper funker også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe nye/brukte lamper funker også...

joda, det gjør jo det. Men litt billigere å vaske da.

Skulle du selge nå, eller? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsevæske funker også å vaske med...... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoGlym Instant Tar Remover kan fungere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblås dem:D

Neida. Men jeg lurer litt på om lyktene kan bli matte hvis man bruker petroliumbaserte "vaskemidler" på plast.

Kanskje løsne lakken i et hjørne og så bruke høytrykkspykler for å spyle av lakken? Funka på støtfangeren på Saaben min engang....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

torshov bilrekvisita har en spray for fjerning av sotespray. Det har jeg brukt, når jeg ikke var fornøyd med resultatet en gang. Det funka bra hvertfal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle du selge nå, eller? :P

Nei, for jeg vet ikke engang hva slags bil dette gjelder ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

torshov bilrekvisita har en spray for fjerning av sotespray.

Biltema har en sprayboks som heter "Graffiti Remover" som er laget for å løse opp forskjellige typer spraymaling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd sånn grafiti remover på baklysa på en bil jeg hadde før.. plasten smelta av det så vær forsiktig med hva du bruker. med høytrykk stimer plus sånn "turbo" dyse pleier og funke det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aceton er helt topp : ja : Brukte det for å fjerne sotlakk på en bil jeg kjøpte en gang. Der var alt av lys sotet!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.